جمعه، 16 شهریور 1403 00:00 کد مقاله : 14030616002
سید یعقوب رضوی
💥نگاهی بر عملکرد ضعیف و بحث‌ برانگیز اتاق اصناف رامهرمز بیاندیشیم یا نه؛ اما بگذریم 🔰بازار رامهرمز، گرانی کسادی یا عدم کنترل قیمت‌ها ! 🔰انتقاد به بی سامانی در بازار/ ...
🌐 سوء مدیریت اصناف، صمت و ناظران بر گرانی سرسام‌آور بازار رامهرمز

🌐سوء مدیریت اصناف، صمت و ناظران بر گرانی سرسام‌آور بازار رامهرمز

 

✍🏻یادداشتی از: سید یعقوب رضوی

 

💥نگاهی بر عملکرد ضعیف و بحث‌ برانگیز اتاق اصناف رامهرمز بیاندیشیم یا نه؛ اما بگذریم!

 

🔘 به گزارش "پایگاه خبری رهیافت جنوب"، بازارها معمولاً نبض جامعه هستند و وقتی نبض جامعه که همان مردم هستند مدام در نوسان و تغییر قیمت‌ها لحظه‌ای باشد، تپش قلب‌های مردم نیز به شماره می‌افتد و این برای جامعه‌ی مردم محور بسیار خطرناک و زیبنده نیست.

 

🔰بازار رامهرمز، گرانی کسادی یا عدم کنترل قیمت‌ها !

 

💠از سویی ادارات و نهادهایی که مسئولیت کنترل قیمت‌ها را بر عهده‌ دارند آیا به‌درستی به وظایف خود عمل می‌کنند؟!

 

🟡 البته عمل به مسئولیت توسط نهادهای نظارتی در این کسادی بازار فقط جریمه کردن و پلمپ محل کسب نباید باشد که آن را می‌توان بعد از اخطارها عملی کرد، اما فرهنگ‌سازی و ایجاد کلاس‌های گفتار محور برای بازاریان در رابطه با عدل و انصاف می‌بایست از برنامه‌های مستمر این نهادها ازجمله اتاق اصناف باشد که تاکنون مشاهده نکرده‌ایم. شایدم وقت آزاد ندارند!!!

 

🔰انتقاد به بی سامانی در بازار/صمت توجیه کرد و اصناف انکار!

در واقع وضعیت بازارها به نحوی است که هر چند وقت یکبار مسئولان شهرستان؛ نسبت به گرانی بیش از حد و دیگر مشکلاتی که هست اعتراض می کنند. این اعتراض گرچه از جانب متولیان صمت و اتاق اصناف جدی گرفته نمی شود و بیشتر به سمت توجیهات کلیشه‌ای می رود اما اینکه جدای از مردم خود مسئولان هم نسبت به این نابسامانی در بازار معترض اند جای تأمل دارد!

 

🔺توصیه می‌شود:

🔘 بازاریان محترم رامهرمز که به دنبال طلب رزق حلال می‌باشند، در این شرایط سخت اقتصادی رعایت حال مردم را بنمایند و گران‌فروشی را سرلوحه کسب‌وکار خود قرار ندهند تا خداوند نیز به کسب‌وکارشان برکت و رونق دهد، که مردم شریف و نجيب هم امیدی بر نظارت نهادهای ذی‌ربط ندارند.

 

نظر جدید
پربازدیدها