شنبه، 27 مرداد 1403 00:00 کد مقاله : 14030527001
سیروس بزمی
وی در خصوص نذورات امامزاده ها در شهرستان گفت: با تشکیل جلسه و هماهنگی با هئیت امنای امامزاده ها، نذورات جمع آوری و بعد از واریز به حساب خود امامزاده، به صورت دقیق و قانون ...
نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی با خبرنگاران این شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، عبدالمحمد نمازی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان به ایراد سخن پرداخت.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

وی با تبریک روز خبرنگار، گفت: همه ی شما خبرنگاران شهرستان به خوبی اخبار شهرستان را انعکاس می دهید و در کنار همدیگر بدون حاشیه کار می کنید و خدمات نظام را انعکاس می دهید.

وی در ادامه در مورد وقف گفت: اولین واقف پروردگار متعال است که آسمانها و زمین را مسخر بشر برای حیات و ممات و عبادت آفرید.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی افزود: وقف به عنوان عملی شایسته و انسانی در فطرت و ذات بشر است و فقط مختص نظام اسلامی نیست، اما در قرآن به عنوان انفاق و در سنت نظری و عملی اهل بیت علیهم السلام و سیره بزرگان بر وقف به عنوان باقیات الصالحات و صدقه جاریه مورد تاکید قرار گرفته است.

نمازی افزود: در ایران موقوفات فراوانی وجود دارد و املاک فراوانی با نیات مختلف وقف شده است.

وی در خصوص فواید وقف گفت: پر کردن خلاء های اجتماعی، پشتیبانی از محرومین و خدمات بسیار اجتماعی از جمله فواید وقف است.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امورات و فعالیت‌های فرهنگی مذهبی که در مساجد انجام می‌شود از وظایف قانونی اداره اوقاف نیست ولی مدیریت امامزاده ها و بقاع متبرکه و کارهای عظیم فرهنگی که در آنها انجام می شود تحت اختیار و از وظایف اداره ی اوقاف است.

نمازی بیان کرد: حدود ۲۶۰ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که ۱۵ بقعه در شهرستان بهمئی واقع است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۹۶ میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی و دویست و شصت میلیون از محل سهم نفت برای بقاع و دو مسجد جذب گردید که نسبت به دیگر شهرستان های استان رقم بسیار کمی است و ما از این موضوع گلایه مندیم.

وی در خصوص نذورات امامزاده ها در شهرستان گفت: با تشکیل جلسه و هماهنگی با هئیت امنای امامزاده ها، نذورات جمع آوری و بعد از واریز به حساب خود امامزاده، به صورت دقیق و قانونمند هزینه امورات مختلف خود امامزاده خواهد شد.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

نمازی در خصوص بقعه امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم گفت: این بقعه متبرکه قطب فرهنگی، سیاحتی و زیارتی شهرستان بهمئی است و برنامه های فرهنگی متنوع و ارزشمندی در این بقعه به صورت مداوم صورت می گیرد و در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیارد تومان هزینه شبستان این امامزاده با زیربنای ۴۷۰ متر شد که نیمی از هزینه شبستان از محل نذورات نقدی و غیر نقدی مردم تامین شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری هدف ما تبدیل بقاع فرهنگی به قطب فرهنگی است.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

وی با انتقاد از عدم گازکشی و همچنین ضعف آنتن دهی این بقعه متبرکه، گفت: یکی از گلایه های ما، از مسئولین ادارات گاز و مخابرات شهرستان است که انتظار داریم نسبت به این موضوع با ما همکاری کنند.

نمازی در ادامه بیان داشت: ان شاالله جاده ی این امامزاده از روستای پات پات تا خود امامزاده به زودی آسفالت و همچنین با قول هایی که داده شد کار گازکشی و سنگ فرش محوطه انجام خواهد گرفت.

وی با تقدیر و تشکر از دهیاران و همچنین بخشداران ممبی و سرآسیاب، گفت: در بحث پول آلایندگی، خیلی از دهیاران روستاها مبلغی را صرف هزینه مساجد و امامزادگان کردند که این کار پسندیده، قابل تقدیر است.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

نمازی ادامه داد: آماده ی سرمایه‌گذاری مخصوصا در تولید ذغال صنعتی در امامزاده سید اسدالله و سید ابراهیم و همچنین نصب پنل خورشیدی و بادی در دیگر امامزادگان و ظرفیت گردشگری در امامزاده عبدالله در ماغر هستیم.

وی گفت: ۸۹ حسینیه و مسجد در شهرستان فعال هستند و ۴۵۰ شخص حقیقی با ما در ارتباط هستند.

نمازی در ادامه در خصوص وقف مشارکتی، گفت: یکی از نمونه ها و مصادیق وقف مشارکتی، مسجد قائم آل محمد ایل بزرگ یوسفی است که نزدیک به ۳ میلیارد تومان در آن هزینه شد.

وی افزود : با توجه به تعداد خانوار در خیابان دین و دانش و نیاز مسجد در این قسمت از شهر، مسجد رسول اکرم را بنا کردیم و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین مسجد روستای قبرقیصر هم در حال احداث است.

نمازی در پایان گفت: اگر اداره ی اوقاف در شهرستان بهمئی زودتر از این مثلا در دهه ۶۰ تأسیس می شد، شهرستان بهمئی یکی از پر موقوفه ترین شهرستان های استان می شد.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و سپاس از خبرنگاران شهرستان تجلیل شد.

نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات نشست خبری مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی برگزار گردید + جزئیات

نظر جدید
پربازدیدها