پنج شنبه، 11 خرداد 1402 00:00 کد مقاله : 14020311003
سیروس بزمی
مشاور رسانه ای فرماندار شهرستان بهمئی خبر داد:

 حمله هکری دیگر به تعدادی از شهروندان این شهرستان و هک کردن حساب بانکی آنها

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، تعدادی از شهروندان شهرستان بهمئی باز هم مورد حمله هکری قرار گرفتند.

سید علی توفیقیان مشاور اجتماعی و رسانه فرماندار بهمئی خبر داد : از صبح پنجشنبه تعدادی از شهروندان شهرستان بهمئی در اپلیکیشن های ایتا و سروش‌ مورد حمله هکری قرار گرفتند.

وی افزود : روال کار هکر ها به این صورت است که‌ پیام‌ های حاوی لینک های مخرب با عناوینی از قبیل یارانه، سهام عدالت، عیدی دولت به مردم و شکایت قضایی از شما و .... را ارسال می کنند و به محض باز کردن لینک تمام حساب های بانکی‌ را هک می‌ شود و سپس اقدام‌ به برداشت وجه می کنند.

توفیقیان گفت: هکرها به این هم راضی نمی شوند و با ارسال همان پیام مخرب از طریق گوشی هک‌شده به صورت هرمی افراد بیشتری را مورد حمله‌ قرار می دهند.

مشاور فرماندار به همشهریان توصیه کرد : همشهریان دقت داشته باشند که پیامک‌های قضایی تنها از طریق سرشماره ADLIRAN برای افراد ارسال می‌شود و فاقد لینک بوده و نیازی هم به پرداخت وجه جهت رویت ابلاغیه نیست و چنانچه کاربران هرگونه پیامکی با این عناوین دریافت نمودند، ابتدا منبع پیامک را بررسی نمایند و وارد لینک‌های ارسال شده از شماره‌های شخصی نشوند.

وی در پایان گفت: در چند ماه گذشته هم این مشکل برای تعدادی از شهروندان به وجود آمده که باعث هک شدن گوشی و اطلاعات آنها شد.

نظر جدید
پربازدیدها