شنبه، 18 بهمن 1399 00:00 کد مقاله : 13991118003
امین روانان
مدیرعامل شرکت سیمیدکو گفت: بعد از انصراف شرکت اروپایی برای اجرای این پروژه، طرحی را به هیات مدیره پیشنهاد دادیم که پروژه را از حالت ای پی سی (EPC) در بیاوریم و وابستگی خو ...
یکی از بزرگترین پروژه های زیست محیطی کشور با تکیه بر توان داخلی در شرکت توسعه فراگیر سناباد اجرا می شود.

به گزارش رهیافت جنوب :مدیرعامل شرکت توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)  اظهار داشت: برای تولید کنسانتره و گندله در این شرکت سالانه ۳ میلیون مترمکعب آب نیاز است.

محمد مدنی فر افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی منطقه، شرکت توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) در جهت رفع این مشکل و با توجه به اینکه میزان آب باطله کارخانه ۴۳۰ تن بر ساعت می باشد و این میزان موجب هدررفت آب می شود، واحد جنبی بازیابی و پروژه فیلتراسیون را اجرا می نماید. 

مدنی فر در ادامه افزود: ابتدا اجرای این پروژه را با شرکت های اروپایی (ایتالیا) مطرح کردیم که کار را بصورت ای پی سی (EPC) انجام دهند و شرکت مربوطه مبلغ اجرای پروژه در بخش ارزی را ۱۱/۵ میلیون یورو اعلام نمود، اما با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه و شرایط پیش آمده، شرکت ایتالیایی از اجرای پروژه انصراف داد.

مدیرعامل شرکت سیمیدکو گفت: بعد از انصراف شرکت اروپایی برای اجرای این پروژه، طرحی را به هیات مدیره پیشنهاد دادیم که پروژه را از حالت ای پی سی (EPC) در بیاوریم و وابستگی خودمان را به کشورهای اروپایی و سایر کشورها به حداقل برسانیم.

مدنی فر ادامه داد: مقرر شد این پروژه را در سه بخش مهندسی، خرید و بازرگانی و اجرا، مدیریت کنیم. در ابتدا کارگروهی با یک تیم از شرکت مهندسین مشاور ایرانی به همراه مهندسین دفتر فنی شرکت تشکیل داده تا کار مهندسی پروژه را جلو ببریم.

وی افزود: همزمان تیم بازرگانی شرکت برای خرید تجهیزات و قطعات مختلف کارخانه پای کار آمد و در اقدامی دیگر برای مشخص شدن پیمانکار داخلی برای نصب و اجرای پروژه مناقصه برگزار شد و یک شرکت ایرانی برنده اجرای این پروژه شد و کار خود را آغاز کرد.

مدنی فر خاطرنشان کرد: شرکت اروپایی مدت زمان پروژه فیلتراسیون را ۲۴ ماه و زمان راه اندازی را ۶ ماه اعلام کرده بود که مجموعا ۳۰ ماه زمان می برد، اما شرکت ایرانی زمان اجرای پروژه را ۱۶ ماه و مبلغ این پروژه را نیز از ۱۱/۵ میلیون یورو به ۵/۵ میلیون یورو کاهش داد. در واقع ۶ میلیون یورو صرفه جویی هزینه نسبت به شرکت اروپایی داشتیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فراگیر سناباد در پایان اظهار داشت: تاکنون پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم بتوانیم در اسفندماه سال جاری این پروژه را که یکی از بزرگترین پروژه های زیست محیطی کشور است به بهره برداری برسانیم. 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، این پروژه می تواند روزانه حدود ۸۵ درصد آب باطله را به سیستم برگرداند که با این کار هم مسئله زیست محیطی را رعایت می کنیم و هم آب را که عنصر حیاتی است به چرخه تولید باز می گردانیم.

گفتنی است، شرکت توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) با تولید سالانه ۲/۵ میلیون تن کنسانتره و گندله از شرکت های تابعه فولاد خوزستان به شمار می آید.

 

نظر جدید
پربازدیدها