سه شنبه، 14 بهمن 1399 00:00 کد مقاله : 13991114001
امین روانان
به گفته یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج، کار نقل و انتقال کارخانه قند بعد از حکم ابطال از سوی دستگاه قضا در اداره‌کل ثبت و اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت. ام ...
تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج جلوی بانک تجارت / چرا بانک تجارت در باز پس‌گیری کارخانه سهل‌انگاری می‌کند؟ / پشت پرده چه می‌گذرد؟

کارخانه قند یاسوج برای چندمین بار جلوی بانک تجارت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت این کارخانه شدند.
به گزارش رهیافت جنوب :بعد از مطالبه‌گری کارگران و فعالین اجتماعی و رسانه‌ای و ورود دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کارخانه قند یاسوج، این کارخانه به بیت‌المال برگشت. اما با وجود توصیه بزرگان و اقدام شجاعانه دستگاه قضا، هنوز بانک تجارت برای تعیین تکلیف این کارخانه اقدامی نکرده و ده‌ها کارگر در بلاتکلیفی به سر می‌برند.


کارگران کارخانه قند یاسوج صبح امروز (دوشنبه 13 بهمن ماه 99) جلوی بانک تجارت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند، آنها ضمن قدردانی از دستگاه قضا، دستگاه‌های نظارتی، سپاه و ... به جهت دفاع از بیت‌المال و بازگرداندن کارخانه قند به بیت‌المال، خواستار هر چه سریعتر تعیین تکلیف این کارخانه از سوی بانک تجارت شدند.
کارگران کارخانه قند یاسوج بیان می‌کردند که چندین ماه از آخرین حکم ابطال معامله کارخانه می‌گذرد، اما بانک به دلایل نامعلوم برای پس گرفتن کارخانه تعلل و سهل‌انگاری می‌کند.
به گفته یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج، کار نقل و انتقال کارخانه قند بعد از حکم ابطال از سوی دستگاه قضا در اداره‌کل ثبت و اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت. اما مدیران بانک تجارت کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد برای باز پس گرفتن کارخانه قند یاسوج تعلل و کم کاری می‌کنند.
یکی دیگر از کارگران بیان می‌کرد: بانک تجارت باید هر چه سریعتر این سرمایه عظیم استان را به دست بگیرد. برای کارگرانش فراخوان بزند. آنها را سر و سامان بدهد و کارخانه قند یاسوج را به تلاش مضاعف به مدار تولید بازگرداند. یقیناً جهش تولید یعنی همین.
به گزارش رهیافت ، برخی از مدیران بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در جمع کارگران تجمع کننده حضور پیدا کردند، اما صحبت‌های آنها کارگران را قانع نکرد.
اسفندیار طلایی یکی از فعالین اجتماعی و مطالبه‌گر عرصه کارگری نیز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی دستگاه قضا، مجموعه سپاه و سایر نهادهای نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه قند یاسوج به بیت‌المال برگشت، اما این سهل‌انگاری بانک تجارت برای باز پس‌گیری کارخانه شبهه انگیز است. مسئولان بانک تجارت باید به افکار عمومی در این رابطه توضیح دهند که علت تأخیر در تعیین تکلیف هر چه سریعتر کارخانه بعد از حکم ابطال معامله از سوی دستگاه قضا چیست؟
وی گفت: کارگران کارخانه قند یاسوج روزهای سختی را در این وضعیت بلاتکلیفی سپری می‌کنند.

نظر جدید
پربازدیدها