یکشنبه، 14 دی 1399 00:00 کد مقاله : 13991014001
امین روانان
مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران گفت: یکی ازمهمترین دغدغه های دولت بحث اشتغال جامعه ایثارگری بوده که در دولت های یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۲۱۸ نفر از ...
بیش از یک هزار نفر از فرزندان ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد جذب شدند

سید محمود داربام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار رهیافت جنوب با اشاره به خدمات و اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری و احیاء و اجرای قوانین مغفول مانده ، اظهار داشت: اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که تمامی دستگاه های اجرایی را مکلف به اجرا و تسریع در انجام آن کرده قطعه درخشان دیگری از توجه دولت های یازدهم و دوازدهم به جامعه ایثارگری است.

وی افزود: اکنون قانون تبدیل وضعیت ایثارگران وبخشنامه نحوه اجرای آن به همه دستگاه‌ها ابلاغ و تمام مدیران موظف به اجرای این قانون هستند. 

داربام با تشریح بیشتر جزئیات این قانون گفت: این قانون مربوط به مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به  ایثارگران است  که تمامی ایثارگرانی که تا تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۵ در یکی از حالات غیررسمی،( پیمانی، قرارداد کار معین یا مشخص و قرارداد کارگری) با ادارات و سازمان‌ها قرارداد مستقیم داشتند و مشغول به خدمت بودند مشمول تبدیل وضعیت به استخدام رسمی قطعی خواهند شد.

وی اشتغالزایی ۷۲۱نفر از ایثارگران استان با اعطای ۲۷۳میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، وجوه اداره شده، مشاغل خانگی، صندوق قرض الحسنه اشتغال و تسهیلات یارانه دار منابع داخلی بانک های استان را از اقدام های مهم دولت در این حوزه عنوان کرد.

مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران تاکید کرد:ساخت فاز نخست مرکز فرهنگی، رفاهی و ورزشی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران با زیربنای پنج هزار مترمربع اختصاص یافت که البته به دلیل نداشتن سند ثبتی مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار آن در سال ۱۳۹۱ برگشت خورده بود که باسندار کردن زمین این مجتمع پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

داربام ادامه داد: اجرای قانون ساماندهی و مناسب سازی محیط و معابر شهری برای جانبازان و معلولان باوجود مشکلات مالی دستگاهها و شهرداریها ،استقرار نمایندگی ایثارگران ارتش در استان برای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از رفت و آمد ایثارگران زیر پوشش ارتش به استان فارس از دیگر اقدام های ماندگار دولت تدبیرو امید در حوزه ایثارگران این استان بوده است. 

۵۰ درصد جمعیت فعال استان معادل ۳۳ هزار نفر در دوران هشت ساله دفاع مقدس به صورت داوطلبانه و به تناوب به جبهه‌ها اعزام شدند که ۹۹ درصد رزمندگان این منطقه زیر ۳۰ سال سن داشتند. 

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است

نظر جدید
پربازدیدها