چهارشنبه، 19 آذر 1399 00:00 کد مقاله : 13990919001
امین روانان
شاخص‌های توسعه انسانی این سؤال را مطرح می‌کنند که چگونه شاخص‌های رشد اقتصادی و صنعتی در نهایت موفق می‌شوند یا نمی‌شوند که رشد و درآمد را به زبان رفاه بشر ترجمه کنند یا نک ...
چرا غریب‌پور برکنار شد

رهیافت جنوب : به قلم دکتر فرود آزاد بخت "هرگونه تبعیض، بی‌عدالتی و جلوگیری از نفاق، تفرقه، عشق به آرمان‌های نظام شکوهمند جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را دارند از جمله دکتر خداداد غریب پور با ایجاد پر تحرک ترین و هوشمندترین مهندسی تغییرات و تحولات افتخارات ذیل را برای ایمیدرو به ارمغان بیاورند و عملاً شعارهای سال از جمله رونق تولید و جهش تولید را که توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی نام گذاری شده محقق کنند، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب چون نگینی در میان مدیران عالی کشور بدرخشند. 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

رهیافت جنوب  :؛شاخص‌های توسعه انسانی این سؤال را مطرح می‌کنند که چگونه شاخص‌های رشد اقتصادی و صنعتی در نهایت موفق می‌شوند یا نمی‌شوند که رشد و درآمد را به زبان رفاه بشر ترجمه کنند یا نکنند.  


با نیم نگاهی از سر تعجب می‌بینی کسی دوست ندارد پاسخ بدهد یا جوابگوی حل مشکلات کشور باشد یا بخواهد با اخلاق و بر اساس شرح وظایفی که دارد گره‌ای از درد مردم بگشاید یا جوابی در خور مردم بدهد و در این حالت عکس قضیه را که همان دیگران را مقصر جلوه دادن با کلی تبلیغات در حال درخشیدن است.


 بارها و بارها قیمت‌های سر به فلک کشیده خودرو و مشکلات واردات و صادرات و گمرک‌های انباشته شده از کالاها را تاجایی که ریاست محترم قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب دکتر رئیسی ورود کرده‌اند، دیده‌ایم و از طرفی ویدئو کنفرانس‌ها و افتتاحیه‌های مختلف در صنایع و معادن که باعث افتخار ریاست محترم جمهوری جناب دکتر روحانی را شده باز به کرات دیده‌ایم.
 مختصراً مطلبی را جهت تنویر افکار عمومی عرض نموده که جامعه امروز جامعه‌ای سازمان یافته است و بخش اصلی زندگی ما در سازمان‌ها یا در ارتباط با سازمانها سپری می‌شود.
مهم‌ترین هدف هر سازمان دستیابی به بالاترین سطح ممکن بهره‌وری است و اصل اساسی که می‌شود بهره وری در کنار منابع انسانی ماهر یا سرمایه دست یافت نقش مدیران به عنوان طراحان اصلی هدایتگر و اداره کنندگان اصلی سازمان در علم مدیریت اثبات شده است.


معمولاً اخلاق کار از دید دانشمندان علم مدیریت تعاریف متفاوتی دارد، اما عموماً آن را شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست می‌باشد. معمولاً تعارض منافع، استفاده ناصحیح از منابع، نقض قراردادها و موافقتنامه ها، اخبار متفاوت جلسات، بی نتیجه، شعارها و وعده‌هایی که اصلاً تحقق پیدا نمی‌کنند این روزها در بخشی از وزارتخانه‌ها شایع شده است. امروزه شرایط متغیر اقتصادی و غیر قابل پیش بینی در محیط بازار زندگی اجتماعی، امور فنی و سازمانی، مقررات و قواعد جدید و از طرفی رشد روز افزون فناوری اطلاعات باعث شده مدیرانی که دل در گرو رشد و توسعه و پیشرفت کشور و ایجاد اشتغال و رفع هرگونه تبعیض، بی‌عدالتی و جلوگیری از نفاق، تفرقه، عشق به آرمان‌های نظام شکوهمند جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را دارند از جمله دکتر خداداد غریب پور با ایجاد پر تحرک ترین و هوشمندترین مهندسی تغییرات و تحولات افتخارات ذیل را برای ایمیدرو به ارمغان بیاورند و عملاً شعارهای سال از جمله رونق تولید و جهش تولید را که توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی نام گذاری شده محقق کنند، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب چون نگینی در میان مدیران عالی کشور بدرخشند.


 بخشی از اقدامات ارزنده ایشان را به صورت مختصر بیان می‌کنیم و امید داریم که تصمیم گیرندگان عالی نظام بدانند که برای رشد و ارتقای هر بخشی از کشور در زمانی که استکبار جهانی با ترفندهای ناجوانمردانه در تلاش است که دانشمندان هسته‌ای و مدیران عالی را از گردونه نظام حذف کند ما خود به دلیل ضعف مدیریتی این قبیل مدیران را رنجیده خاطر نکنیم و از خدمت به مردم محروم نماییم و به دست خود آنان را عملاً ترور نکنیم آیا بدون هیچ مقدمه‌ای و بدون هیچ گونه قصوری به جای خسته نباشید مدیر لایق خود را برکنار کنیم یک ترور محسوب نمی‌شود.
بخشی از اقدامات ارزنده دکتر خداداد غریب پور در سکانداری ایمیدرو:
 ۱. ایمیدرو نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می‌دهد و ارزش پروژه‌های این شرکت جدید حداقل ۷ هزار میلیارد تومان است
 ۲. از محل سود انباشته با راهبری ایمیدرو بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس در مس رقم خورد در راستای سیاست‌های دو سال اخیر ایمیدرو بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی مس رسید.
۳. تولید فولاد خام ایران در ۱۰ ماهه امسال به مرز ۲۳.۸ میلیون تن رسید رشد تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۰ به مرز ۲۸ درصد رسید و در مدت ۱۰ ماه سال جاری میلادی ۱۲.۶ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل تولید داشت.
 ۴. ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس قصه سفر آب از دریا تا صحرا که عملاً به تعبیر وزیر محترم صمت تجارتی برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند و این امید برای ملتی که هیچگاه در برابر تندباد تحریم کمر خم نکرده است.
 ۵. انجمن جهانی فولاد از افت تولید فولاد جهانی و رشد تولید فولاد ایران گزارش داد.
 ۶. تشکیل اتاق گوهر سنگ‌ها در بخش گمرک فرودگاه‌ها برای تسهیل در ورود مواد اولیه و صدور کالای ساخته شده ایجاد شد.
 ۷. کارگروه همکاری علمی پژوهشی ایمیدرو و دانشگاه علامه طباطبایی ۸. شیوه نامه جدید فولاد با تاکید بر حذف سقف رقابت در تعیین قیمت که در شیوه نامه جدید دولت قبول کرده که قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا کشف و تعیین شود و بدین ترتیب روند قیمت گذاری کالا رقابتی خواهد بود.
۹. توسعه اکتشافات معدنی در دولت یازدهم و دوازدهم ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی و شناسایی ۹۰۰ محدوده امیدبخشی توسط ایمیدرو و اکنون مساحت عملیات اکتشاف حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع اعلام شده است.
 

 ----------------------------------------------------
نگارنده: دکتر فرود آزادبخت

نظر جدید
پربازدیدها