شنبه، 24 آبان 1399 00:00 کد مقاله : 13990824002
سیروس بزمی
تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از زبان مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب  و به نقل از عصر آشنا، نشست خبری مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار گردید.

جشنی رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان بهمئی ضمن عرض خیرمقدم گفت:با توجه به اعلام شورای سیاستگذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان دانایی مانایی و با توجه به اینکه وضعیت کرونا به ما اجازه نداد که تجمع داشته باشیم .

وی گفت: باتوجه به بیماری منحوس کرونا کارهای فرهنگی را که باید با حضورافراد انجام بدهیم متاسفانه این امر شدنی نیست و انتظار است که کتابداران عزیز در این هفته که هفته کتاب شروع میشود کارها را در فضای مجازی ازجمله اینیستاگرام و واتساپ انجام دهند و مسابقاتی همچون نشست کتابخوان ،معرفی کتاب در بخش کودک و نوجوان که کتاب حاضر همه گروه های سنی مختلف و در فضای مجازی است انجام دهند،تشکیل گروهای واتساپی واینیستاگرامی آماده داشته باشیم که به امید خدا تمامی برنامه هایی که در هفته کتاب ،کتابخوانی وکتابدار اجرا میشود درفضای مجازی به نحومطلوب به اشتراک گذاشته شوند تا همه از این برنامه های فرهنگی استفاده کنند.

این مسئول فرهنگی گفت:از همکاران عزیزم انتظار دارم که برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان را همانطور که تا الان بادلسوزی انجام داده اند این هفته کتاب هم با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای مجازی کوتاهی نکنند وانجام دهند.

این مسئول فرهنگی گفت:درمسابقه سراسری نقاشی ماکرونا راشکست میدهیم ۱نفربرگزیده ازشهرستان داشتیم وهمچنین درمسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی حدود۱۲۸۰نفرشرکت کننده ازشهرستان حضور داشتند که ۱۲نفربرگزیده شهرستانی داشتیم وانشالله در این هفته ازآنهاتقدیر وتجلیل خواهدشد.

جشنی گفت: از همکاران خودم و اصحاب رسانه که امروز زحمت کشیدند ومنت گذاشتند ماراهمراهی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و انتظار داریم ما هم مثل شما یک کتابدار باشیم ولی در فضای مجازی برای شهرستانمان دراین هفته برای کارهای فرهنگی کوتاهی نکنیم.

رئیس اداره کتابخانه ای عمومی بهمئی گفت:انشاالله درهفته کتاب باخلاقیت کتابداران برنامه هایی همچون برگزاری نشست کتابخوانی در دو بخش کودک و بزرگسال،قصه گویی برای کودکان، معرفی کتاب،معرفی کد های مختلف در کنار معرفی کتاب برای همه گروه ها در سنین مختلف در فضای مجازی، ایجاد کردن کتابخانه وتبلیغ در واتساپ و اینیستاگرام، برگزاری مسابقه ماکرونا راشکست میدهیم،نمایشگاه کتاب کرونا وبرگزاری مسابقه نقاشی مجازی برای کودکان در دستور کارهست که انشاالله انجام خواهیم داد.

وی درپایان گفت: افرادی که قصد استفاده از عضویت رایگان در کتابخانه ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس http://www.samanpl.ir ، در روز شنبه مورخ ۲۴ آبان فرم درخواست ثبت‌نام را تکمیل نمایند و عضویت رایگان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، به مدت یک روز و از طریق سامانه می‌باشد و تمدید نخواهد شد.

نظر جدید
پربازدیدها