سه شنبه، 07 مرداد 1399 00:00 کد مقاله : 13990507002
داود طلوعی مطلق
جلسه به مناسبت دهه ولایت و امامت درشهرستان بهمئی در دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و با حضور مدیران ادارات و نهادهای متولی. برگزارشد
برگزاری جلسه به مناسبت دهه ولایت و امامت درشهرستان بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب،محمدجهانی مسئول  ستاد اقامه نماز جمعهو رابط دفتر آستان قدس رضوی گفت: جلسه به مناسبت دهه ولایت و امامت درشهرستان بهمئی در دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و با حضور مدیران ادارات و نهادهای متولی. برگزارشد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به  آیه ۶۷ سوره مائده گفت:

 يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ.

واینکه خداوند دراین آیه پیامبر اسلام فرمود:

ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوی دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتی) راهنمایی نخواهد کرد.

حجت الاسلام افروغی گفت: این امر مهم که به پیامبر اعلام شد و آن را ابلاغ کن و اگه این کار را انجام ندهی ما شما را از رسالت می اندازیم در اینجا به اهمیت ولایت پی می بریم و بدانیم ولایت دشمنی دارد همانطوریکه در آیه اشاره شد.

وی گفت:بالاترین اعیاد اسلام عیدفطر، عیدقربان و عید غدیر هست که ماها به عنوان متولیان فرهنگ باید بتوانیم شور وهیجان ایجاد کنیم و مهمترین حسنه های نیک اسلام که همان حس انسان دوستانه و خداپسندانه است را عملی نماییم. کمک به مستمندان و تکریم کارگران و قشر آسیب پذیر در این ایام را سرلوحه ی کاری خود قرار دهیم.

محمد جهانی مسئول ستاد اقامه نماز جمعه و رابط دفتر آستان قدس رضوی گفت: این جلسه جهت هماهنگی و هم افزایی بیشتر با حضور مسئولین ادارات ونهادهایی همچون سپاه پاسداران، فرمانداری، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه،فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام (ره) برگزار گردید.

وی درپایان گفت:مهمترین برنامه هایی مصوب جهت اجرا درشهرستان به شرح ذیل اعلام میشود.

تزئین معابر و بلوارهای شهر باهمکاری شهردار و شورای شهر، تزئین بیرونی ادارات و نهادها توسط واحد فرهنگی و روابط عمومی ها ادارات ، راه اندازی کاروان شادی غدیر ،اقامه نماز عید قربان و برپایی دعای عرفه در شهرلیکک،

تهیه کلیپ از سخنان امام جمعه و تولید محتوا و پخش در فضای مجازی همراه با مسابقه به دبیری واحد فرهنگی اداره اوقاف، شناسایی و تکریم کارگران روز مزد که در میدان های شهر جهت کارکردن تجمع می نمایند،تهیه بسته فرهنگی وتوزیع همراه بسته های معیشتی و بین نمازگزاران جمعه روز عید قربان مورخ ۱۰ مرداد، سرودخیابانی غدیر، استغاثه به امیرالمۇمنین و قرائت زیارت امین الله، ساماندهی قربانی هاو نذورات مردمی و طرح اطعام ایتام و نیازمندان از مهمترین برنامه ای ایام میمون و مبارک دهه ولایت و امامت در شهرستان بهمئی هست.

در پایان ضمن تشکر از مسئولین دغدغه مند و هیئات مذهبی که به صورت خودجوش و با کمک مردم و دوستان فرهنگی و مذهبی جهت سفره اطعام ایتام گام برداشته اند انتظار می رود همه مدیران ادرات شهرستان و خیرین بزرگورای که همیشه یار ویاور بوده اند در این امر خدا پسندانه همراهی و همکاری نمایند.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

نظر جدید
پربازدیدها