شنبه، 20 اردیبهشت 1399 00:00 کد مقاله : 13990220004
امین روانان
سال آخر دولت است و قاعدتاً انتظارات کاهش فعالیت ها و کمرنگ شدن اقدامات است.
پشت پرده افتتاحیه های گسترده در وزارت نیرو چیست؟

به گزارش رهیافت جنوب سال آخر دولت تدبیر و امید در حال سپری شدن است، و در ماه های آغازین سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری برگزار و عملا رئیس جمهور و کابینه دولت تغییر می‌کنند. 

در سال آخر دولت ها رویه اینست که اقدامات معطوف به برنامه ریزی کوتاه مدت و تبلیغاتی می شود.

وزیر نیرو اما در دو سال اخیر و به ویژه سال ۹۹ طرحی را بنا نهاده که پایه ریزی یک استراتژی بلند مدت برای این وزارتخانه کلیدی است.

دکتر اردکانیان در دو سال اخیر پویشی با نام #هرهفته_الف_ب_ایران را پایه ریزی کرد تا همه ظرفیت های کمتر استفاده شده این سازمان بزرگ را به حرکت وادارد و از ماحصل آن تغییرات جدی در دسترسی راحت و آسان به حیاتی ترین زیرساخت ها ایجاد کند.

در دو سال اخیر در مجموع بنا است ۸۳ هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق و البته طرح‌های ساز و کاری و مرتبط با اصلاح فرآیندها، کاهش هزینه ها و بهبود راندمان خدمات رسانی نوین به مردم و صنایع عملیاتی شود که تاکنون بیش از ۳۰ درصد آن محقق شده است.

در این طرح که با نگاه بلند مدت تدارک دیده شده است بنای وزارت نیرو بر تامین حداکثری مهم ترین زیرساخت های توسعه و آبادانی یعنی آب و برق است، در کنار آن البته توسعه دسترسی به سیستم فاضلاب، صادرات برق و  استفاده حداکثری از آبهای مرزی هم دنبال می شود.

وزیر نیرو بر این عقیده است که سال آخر دولت نه تنها نباید حرکت به سمت توسعه کند شود که با قدرتی دوچندان ادامه پیدا کند، ایده دکتر اردکانیان بر فراهم آوردن شرایط ایده آل زندگی و کسب و کار برای مردم و بهتر کردن ایران برای زندگی همه استوار است.

دکتر اردکانیان بنای یک استراتژی و آرمان در وزارت نیرو را کلید زده تا مسیر این وزارتخانه در آینده روشن و مدون شود و مسیر جدیت برای آبادانی کشور و امیدوار کردن مردم به زندگی در ایران یا سرعت بیشتر و بهتری طی شود.

فوری ترین نتیجه اقدامات دو سال اخیر وزیر نیرو را به طور خلاصه میتوان اینچنین بیان کرد:

»در موضوع کرونا با وجود مصرف بی رویه آب و برق اما این دو نعمت به وفور و در لحظه در اختیار مردم و صنایع قرار دارد

»سیل ها همیشه علاوه بر تخریب های فراوان تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ می برد اما با برنامه ریزی های مناسب،پیش بینی به موقع، آزاد سازی حریم رودخانه ها و لایروبی های به موقع هم حجم تخریب ها کم شد و هم کشته های‌ناشی از سیل به صفر رسید

»فصل گرم سالهای اخیر با وجود روند رو به رشد مصرف اما خاموشی‌ها به صفر رسید به گونه ای که در سال ۹۸ خاموشی برنامه ریزی شده صفر بود

»بهره برداری از بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آنهم در شرایط تحریمی که انتظار حفظ وضع موجود بود یک انقلاب اساسی در وزارت نیرو بوده است که اثر و نتیجه آن برای کل ایران ملموس است

»تغییر در به کارگیری نیروی انسانی با نهادینه شدن نحوه انتخاب مدیران به صورت فراخوان و مصاحبه در وزارت نیرو و این یعنی رفع نگرانی مردم از استمرار ناکارآمدی یا جذب و بکارگیری مدیران ناتوان

نظر جدید
پربازدیدها