چهارشنبه، 13 فروردین 1399 00:00 کد مقاله : 13990113002
سیروس بزمی
تجربیات نشان می دهد آمریکاییها بیشترین بهره را از عملیاتهای روانی بدست می آورند.
احتمال حماقت آمریکا در شعله ور نمودن منطقه غرب آسیا/آیا احتمال حمله گسترده به مواضع ارتش وحزب الله عراق در چنین شرایطی متصور است؟؟

به گزارش رهیافت جنوب، محمدعلی آرمیده هادی و کارشناس مسائل سیاسی یادداشتی با عنوان احتمال حماقت آمریکا در شعله ور نمودن منطقه غرب آسیا به این پایگاه خبری فرستاد که بدین شرح است:

طی 24ساعت گذشته اخبار زیادی مبنی بر حمله قریب الوقوع  آمریکایی ها به مواضع حزب الله عراق ، تحت عنوان ((طلوع نو )) تیتر اکثر رسانه های داخلی و خارجی خصوصا سایت های محلی کشور عراق بوده است..
آیا احتمال حمله گسترده به مواضع ارتش وحزب الله عراق در چنین شرایطی (ویروس کرنا،انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آینده ..مشکلات داخلی کشور آمریکا و..) متصور است؟
‼️در پاسخ به  این سوال می بایست به سوابق جنگهای گذشته آمریکا علیه کشورها و همچنین قوانین داخلی این کشور مراجعه کرد
اصولا آغاز جنگ رسمی علیه کشورها مستلزم چند پروتکل است که به بخشی از آنها اشاره میکنیم:
1- همراهی کردن مجلس نمایندگان و کنگره با رئیس جمهور آمریکا جزء در انجام عملیاتهای محدود مانند(ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ویا بمباران مواضع حزب الله عراق،سوریه و سایر کشورهای مقاومت ) که اخیرا و بعد از شهادت سردار سلیمانی کنگره و مجلس نمایندگان  این اختیار تام را  از رئیس جمهور آمریکاسلب کردند..
2- آمریکایی ها قبل از حمله به کشور هدف، حداقل برای رسانه ای جلوه دادن موضوع ،  هماهنگی و همراهی جامعه بین الملل خصوصا شورای امنیت را (ولو از روی شکل ظاهری) انجام میدن هر چند این نهادهای بین المللی همراهی ننمایند لذا چنانچه قصد حمله به این گستردگی  را داشته باشند با هیاهوی زیاد این موضوع را رسانه ای  و حداقل قبل از اقدام نظامی با سیاه نمایی در  جلسه علنی شورای امنیت مطرح می نمودند که تا امروز چنین اقدامی از جانب آمریکاییها مطرح نگردید..
 3- در شرایط کنونی همه ی منافع اقتصادی و پایگاههای کشور آمریکا در خاورمیانه(خصوصا غرب آسیا) در تیر رس کامل مقاومت قرار دارند و یک تصمیم نابجا علاوه بر وارد نمودن خسارات جانی سربازان ،میلیاردها دلار خسارت اقتصادی به آنها وارد نموده  که تحمل چنین هزینه ای سرسام آور بسیار سخت و آینده ترامپ را در انتخابات متزلزل تر از همیشه خواهد ساخت..
 4-تجربیات نشان میدهد آمریکاییها بیشترین بهره را از عملیاتهای روانی بدست می آورند همانطور که در تحلیل های  قبلی اشاره کردم موتور محرکه موفقیت آمریکا علیه کشورها در عملیات روانی است بطوریکه در غرب آسیا قریب به 8هزار نیروی عملیات روانی پرورش داده اند و کار آنها پردازش داده ها و بکارگیری علیه کشورهای هدف است.
 5- هیاهوی چند روزه پنتاگون و فرماندهی سنتکام در خاورمیانه  با پرواز جنگنده و بمب افکن های B52 بر فراز آسمان بغداد با هدف ایجاد رعب و وحشت فقط در جهت متقائد نمودن گروههای سیاسی عراقی و صرف نظر از مصوبه پارلمان این کشورمبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق است..
‼️لذا با توجه به بررسی های  دقیق و متقن مبتنی بر قوانین حاکمیتی کشور آمریکا و سوابق جنگ های این کشور علیه کشورهای هدف  به نظر من وقوع جنگ تمام عیار علیه عراق امکان پذیر نبوده ولی احتمال انجام عملیات محدود با هدف تضعیف قدرت نظامی  حشد شعبی و سایر شاخه های نظامی حزب الله متصور می باشد که در آن صورت بازهم ترکش هر گونه حماقت متوجه  آمریکایی ها شده  و پایگاههای  آنها مورد هدف قرار خواهد گرفت.. ذکر این نکته مهم است که در شرایط کنونی حزب الله عراق در بهترین شرایط آمادگی بسر برده و با بهره بردن از  دکترین دفاعی سپاه، آمادگی هر گونه مقاومت و پاسخ دندانشکن به متجاوز را دارا می باشد..
🇮🇷حزب الله هم الغالبون..🇮🇷

نظر جدید
پربازدیدها