دوشنبه، 19 اسفند 1398 00:00 کد مقاله : 13981219001
سید مصطفی گنجی
براساس اطلاعیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، مرگ بیمار کرونایی در بیمارستان امام‌خمینی(ره) دهدشت تکذیب شد.
فوت یک بیمار مبتلا به کروناویروس در دهدشت تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهیافت جنوب از دهدشت، عصر دیروز یکشنبه ۱۸ اسفندماه و در پی مرگ یک جوان ۲۲ ساله دهدشتی موجی از شایعات در فضای مجازی به راه افتاد و باعث ترس و تشویش اذهان عمومی شد.

بر پایه این خبر پس از انتشار این شایعات، شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه واکنش نشان داد و با صدور پیامی به تمام این شایعات پایان داد.

در پیام شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه آمده است؛ در پی فوت یک جوان بیست‌و‌یک ساله در بیمارستان امام‌خمینی(ره) دهدشت به اطلاع رسانده می‌شود شخص مورد نظر با سابقه بیماری زمینه‌ای که تحت درمان نیز بوده است جمعه شب با علائم تنفسی و با شک به عفونت ریه در بیمارستان امام‌خمینی(ره ) دهدشت بستری شده و تحت درمان قرار گرفته و امروز یکشنبه هیجدهم اسفندماه پس از دو نوبت تشنج و در نهایت ایست قلبی-تنفسی متاسفانه فوت نمودند.

لذا با توجه به اینکه در شرایط فعلی تمامی موارد با علائم تنفسی از نظر کرونا ویروس نمونه گیری می‌شوند در مورد مذکر نیز مانند بقیه موارد نمونه گیری صورت گرفته و به آزمایشگاه مرجع ارسال گردید؛ بنابراین با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در چنین مواردی مطابق پروتکل‌های کشوری اقدام خواهد شد، در همین راستا انتظار می‌رود برای حفظ شان و جایگاه متوفی و بازماندگان وی و همچنین رعایت اصول رازداری به عنوان حق قانونی و اخلاقی خانواده متوفی از هرگونه شایعه پراکنی و حدس و گمان‌های غیر واقع خودداری گردد.

درضمن بار دیگر عموم مردم را به رعایت اصول پیشگیرانه، ماندن در خانه و عدم حضور در اجتماعات توصیه نموده و اعلام میداریم در صورت مثبت بودن نمونه‌های ارسالی از شهرستان کهگیلویه مراتب از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع رسانی خواهد شد.
 
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه

نظر جدید
پربازدیدها