دوشنبه، 21 بهمن 1398 00:00 کد مقاله : 13981121002
سیروس بزمی
علت عدم برگزاری نشستها،میتینگها و همایشهای انتخاباتی در روزهایی که گذشت این بود که بنده اعتقاد دارم باید مرّ قانون رعایت شود و تبلیغات در زمان مشخص شده توسط مجریان انتخاب ...
آگاهانه انتخاب کنید/ شعارهای واهی و دست نیافتنی ابزار بی اعتمادی مردم به نظام/ فروش آرا یعنی فروش امنیت، قدرت و منافع ملی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رهیافت جنوب

«آگاهانه انتخاب کنید» اگر انتخابات به گونه ای باشد که گروههای سیاسی در یک رقابت مثبت برای خدمتگزاری به مردم،سهم متناسب و لایق خود را به دست آورند این انتخابات زمینه ساز نشاط و پیشرفت جامعه خواهد بود(مقام معظم رهبری).

ما انسانها در طول زندگی خود با انتخابهای مهم و حساسی مواجه میشویم،نوعی از این انتخابها تأثیرات فردی بر روی شخص می گذارد و برای آینده وی مهم و اساسی است مثل انتخاب شغل و...،نوع دیگری از این انتخابها بر روی طیف وسیعی از جامعه و در بعضی از این انتخابها کل جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد ، در هرکدام از این نوع انتخابها دقت و تفکر بسیار مهم است و اگر بدون آگاهی انتخاب شوند مطمئنا" تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی از نوع دوم این انتخابها به شمار میرود که طیف بزرگی از جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و مطمئنا" آگاهی و تفکر در انتخاب شخص مورد نظر بسیار مهم و حیاتی می باشد و باید خیلی دقّت کرد.

در این روزها ، حال و هوای انتخابات در هر گوشه ای از این کشور دیده می شود و انتخاب فرد اصلح از طرف مردم یکی از اساسی ترین موضوعات برای هر فردی است.

اما در طرف دیگر مردم،کاندیداها قرار دارند که وظایف دوچندانی دارند و باید در یک رقابت سالم،در سایه ی امنیت و آرامش یک وحدت و همدلی در مردم ایجاد کنند و از این گذر توان کشور را در همه زمینه ها بالا ببرند.

اما برخلاف آنچه که بیان شد روند رقابتها در استان و به تبع در شهرستانهای گچساران و باشت ناسالم،غیرمدنی،غیرقانونی و حتی مخدوش کننده ی هنجارهای اخلاقی و دینی بود و برخی از کاندیداها و لیدرهای آنان با به کاربردن واژه ها و جملات بی ربط و سخیف باعث برهم زدن آرامش مردم و متشنج نمودن جو شدند،مردم ما نیز به علت اینکه قواعد بازی سیاست را بلد نیستند برای چنین افرادی دست میزدند و هورا میکشندو به نوعی بی اخلاقی ها و ناهنجاری های آنان را تائید میکنند.

عده ای از کاندیدا ها به جای اینکه برنامه ها و راهکارهایی برای برون رفت کشور از وضعیت بغرنج اقتصادی ارائه دهند به تخریب یکدیگر می پردازند و یا با دادن شعارهای واهی و دست نیافتنی اسباب بی اعتمادی مردم به نظام را فراهم می نمایند.

لذا باید بر اساس واقعیتها با مردم صحبت کرد و مردم نیز قطعا بر اساس شعارها تصمیم نخواهند گرفت.دو فاکتور اصلی که کاندیدا هادر میزان رای آوری روی آن مانور میدهند یکی پول و دیگری قوم و قبیله و طایفه میباشد یعنی به نوعی می توان گفت انتخاب نماینده همانند سایر پست های مدیریتی در سایه پول و یا عوامل جناحی و عشیره ای صورت میگیرد و شایستگی و برنامه محوری در انتخاب افراد جایگاهی ندارد.

فروش آرا توسط بخشهایی از مردم و خرید آن توسط تعدادی از کاندیدا های راه یافته به مجلس یعنی فروش امنیت ملی ،قدرت ملی و منافع ملی است و کسی که از طریق خرید آرا به مجلس راه می یابد مطمئنٱ آن شجاعت و کفایت لازم را نخواهد داشت که زبان گویای حقیقت مردم باشد متاسفانه در جامعه امروزی ما نمایندگان از وظیفه ی ذاتی و اصلی خود که دفاع از حقوق سیاسی شهروندان است به سمت بدیهیات مسلم و اساسی کار یک نماینده از قبیل ساختن پل،مدرسه،آسفالت،استخدام موکلان و عزل و نصبها و سایر وظایف تعریف نشده باشد سوق پیدا کرده اند و وظیفه اصلی خود را در فرع قرار داده اند که این به منزله فروکاستن کار یک نماینده از حد دفاع از حقوق سیاسی و فرهنگی،به مایحتاج خوراکی و اسکناس ده هزار تومانی است و این یعنی توهین به قانون و تجارت و بازرگانی کردن صندلیهای مجلس.چون نماینده ای که میلیاردها تومان هزینه کرده تا آراء مردم را بدست آورد.

اولین و اساسی ترین دغدغه چنین نماینده ای بدست آوردن پول و جبران هزینه هایی است که در طول رقابت انتخابات پرداخته است و هرگز دغدغه ی امنیت ملی،قدرت ملی و منافع ملی را نخواهد داشت و آنرا فدای منافع شخصی،فردی و طایفه ای خود خواهد کرد.

یکی از معضلات و به عبارتی دیگر اقدامات تأمل برانگیز در زمان تبلیغات کاندیداها،راه اندازی کاروانها،رقص و پایکوبی،دستمال بازی بانوان و... میباشد که به نوعی باعث سقوط مفهوم انتخابات و فاصله گرفتن آن از روح و اصالتش گردیده است.

ای مردم فهیم و آگاه پس مختارید آگاهانه انتخاب کنید،هرقدمی که ما برمیداریم با یک انتخاب همراه است،هراقدامی که میکنیم در واقع انتخابی کرده ایم که میتواند در موفقیّت یا شکست ما موثر باشد پس انتخابهای فعلی ما در زندگی آینده خود و دیگران تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

انتظار مردم این است که نماینده مجلس فارغ از خصوصیات تخصص و تعهد،باید نگاه ایده آل گرایانه و عملکردی در راستای ارتقای سطح رفاه اجتماعی،رفع بیکاری و توسعه همه جانبه داشته باشد و متعلق به همه مردم باشد و مردم باید فراتر از نیاز توسعه و ترقّی،برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه،کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار و پایه گذاری سیاستهای بلندمدت و مدون، نماینده ای کارآمد،باتخصص کافی،ولایتمدار و همسو با سیاستهای نظام که بتواند در برابر استکبار ایستادگی، با فساد و بی عدالتی مبارزه و از حقوق مردم تمام قد دفاع کنند به مجلس بفرستند و به کسانی روی آورند که لیاقت،دانایی،شعور و شخصیتشان را برای شهرستان هزینه نمایند.

به امید روزی که همه ما آگاهانه بیندیشیم و آگاهانه انتخاب کنیم.

بنده با شعار عدالت،توسعه پایدار در جهت "بازگشت به آرامش"آمده ام هرچند معتقدم کار به عمل برآید و به شعار نیست.

علت عدم برگزاری نشستها،میتینگها و همایشهای انتخاباتی در روزهایی که گذشت این بود که بنده اعتقاد دارم باید مرّ قانون رعایت شود و تبلیغات در زمان مشخص شده توسط مجریان انتخابات آغاز شود و با ارائه برنامه های کاربردی تمام تلاشم را خواهم کرد نماینده ای در شآن مردم باشعور و همیشه در صحنه شهرستانهای گچساران و باشت باشم و نهایت تلاش خود را در جهت عملیاتی نمودن مواردی از قبیل: مبارزه جدی با بی عدالتی،رانت خواری،برقراری عدالت در همه زمینه ها و دسترسی همگان به فرصتهای شغلی،استفاده از نظرات کارشناسان،نخبگان و متخصصین رشته های مختلف،فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب جهت تشویق و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت رونق تولید و اشتغال زایی و راه اندازی دفتر ارتباطات مردمی در مراکز دهستانها جهت ارتباط بیشتر و بهتر با مردم را به کار خواهم بست.

ارادتمند شما عزیزان

نوذر بزمی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستانهای گچساران و باشت

نظر جدید
پربازدیدها