شنبه، 12 بهمن 1398 00:00 کد مقاله : 13981112001
سید مصطفی گنجی
این ویروس وارد کشور ایران خواهد شد و هیچ مرزی نمی‌شناسد و اگر کشوری مدعی شود اجازه ورود این ویروس را نمی‌دهد، این حرف غیرعلمی است.
ایران آماده مقابله با "کـــــرونـــــا"

به گزارش رهیافت جنوب، بیماری «کرونا» این روزها علاوه بر چین بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران را به تکاپو انداخته است، شب گذشته مقام مسئول وزارت بهداشت از غیر قابل اجتناب بودن ورود این بیماری به کشور گفت و امروز هم دولتمردان دستور به توقف پروازهای بین ایران و چین دادند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در گفت وگوی ویژه خبری با تأکید بر اینکه به جای ایجاد نگرانی در بین مردم باید از بزرگ کردن این بیماری در ذهن مردم جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: این ویروس وارد ایران خواهد شد و هیچ مرزی نمی شناسد و اگر کشوری مدعی شود که اجازه ورود این ویروس را نمی دهد، حرف غیر علمی زده است.

محمد مهدی گویا با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری کرونا در ایران پیدا نشده است گفت: اگر موردی را مشاهده و تأیید کنیم بلافاصله اعلام می کنیم و نیاز به پنهان کردن آن نیست.

وی افزود: تاکنون 6 مورد مشکوک ابتلا به این ویروس از استانهای مختلف گزارش شده که همگی آنها منفی بوده است.

حسین عرفانی، رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس اعلام کرد: ۷۰ درصد افرادی که تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند، حدود پنج روز تا یک هفته بهبود پیدا کرده و می کنند.

وی اظهار داشت: ۳۰ درصد ممکن است دچار علائم شدید سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی و ریه شوند؛ ضمن اینکه ۵ درصد ممکن است به علت شدت بیماری نیاز به بستری در بخش آی سی یو تنفسی داشته باشند.

عرفانی اضافه کرد که میزان بیماری زایی و عوامل کشندگی کرونا به مراتب کمتر از آنفولانزای H1N1 است.

همچنین عصر امروز جلسه اضطراری دولتی ها درباره بیماری کرونا تشکیل و مصوب شد تمام پروازها به چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

شهروندان ایرانی هم که در چین هستند و قصد بازگشت به کشور را دارند به همراه تیم پزشکی تحت مراقبت‌های ویژه به کشور بازگردانده می‌شوند.

در این جلسه جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم با اشاره به اینکه سلامت مردم بر هر موضوعی ارجحیت دارد، گفت: همه استانداران و فرمانداران برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور در آماده‌باش کامل باشند.

نظر جدید
پربازدیدها