چهارشنبه، 04 دی 1398 00:00 کد مقاله : 13981004007
سیروس بزمی
دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

به گزارش رهیافت جنوب، دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد.

در آیین افتاحیه این دوره سرگرد باقر پسنده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : آموزش‌وپرورش سنگ بنای آینده نظام و کشور است و معلم در این دستگاه بزرگ و اساسی نقش و رکن اصلی را ایفا می‌کند.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

طبق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز معلم نقش محوری دارد و کسی که در این طرح میدان‌داری می‌کند، معلم است؛ ازاین‌رو در جهت تحقق سند تحول ساز و دگرگون‌کننده نظام آموزشی و تربیتی لازم است طرح‌های اعتلا بخشی معلمان در دستور کار قرار بگیرد.

پسنده ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی از آمادگی کامل حوزه مقاومت بسیچ دانش آموزی شهیدامینی و کانون بسیج فرهنگیان سپاه شهرستان جهت اجرای طرح معلم آینده ساز خبر داد.

صادق جریده مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهمئی گفت: ما در مجموعه آموزش و پرورش آمادگی کامل داریم با همکاری سپاه نسبت به کاهش آسیبهای اجتماعی گام های موثری را برداریم.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

وی گفت:یقیناً با اجرای دقیق طرح معلم آینده‌ساز، آسیب‌های اجتماعی کاهش، با تهدیدات نرم مقابله، خدمت‌رسانی به مردم با محوریت مسجد تشدید، کمک به تدوین کتب درسی مبتنی بر اولویت‌های انقلاب اسلامی و جامعه محقق، روحیه جهادی در دانش‌آموز و معلم ترویج، فرهنگ کار ازجمله کار درست تشویق و آثار بد تنبلی در زندگی فردی و اجتماعی تبیین شود.

در ادامه جناب سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کهکیلویه و بویراحمد طرح معلم آینده ساز را به صورت کامل و جامع توجیه و تشریح کرده اند.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

سرهنگ بهمنیار گفت: امروزه ازآنجاکه بسیج میدان‌دار تمامی عرصه‌ها است، در زمینه استقرار کامل‌ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش طرح اعتلای بسیج فرهنگیان در مدارس را با عنوان "معلم آینده‌ساز" شروع کرده است.

طرح معلم آینده‌ساز مبتنی بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری از دستگاه تعلیم و تربیت، راهبردهای کلان و ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین تدوین‌شده است.

ارتقا معرفت و بصیرت دینی، انقلابی و سیاسی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش‌آموزان و همچنین مشارکت برای ارتقای معنوی خانواده‌ها در کنار توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای فرهنگیان است. در طرح معلم آینده‌ساز بسیج فرهنگیان سعی می‌شود تا با تشکیل حلقات تربیتی صالحین مربیان مدرسه و دانش‌آموزان چالش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و خانوادگی طرح و بنیه تربیتی، فرهنگی و علمی دانش‌آموزان و فرهنگیان افزایش پیدا کند.

در ادامه سرگرد کرامت الله اعطایی از کارشناسان و مربیان نیروی انتظامی استان کهکیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران مدارس و فرهنگیان نقش فرهنگیان در توجه به مسئله اعتیاد در سطح مدارس را جدی بگیرید.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

اعطایی در همین راستا به تشریح انواع مواد های اعتیاد آور و شناسایی و آموزش های لازم جهت مقابله با این آسیب اجتماعی پرداختند.

در پایان سروان جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان و کارشناس فضای مجازی به اهمیت فضای مجازی و نقش فضای مجازی در این دوران جنگ نرم اشاره کرده اند.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

مقام معظم رهبری چندین سال است که دغدغه های فرهنگی خویش را مطرح کرده و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را متذکر شده و بر اقدام جامع و اثربخش در این حوزه تأکید می‌کنند.

ایشان زمانی که مباحث اقتصادی و سیاسی مهمی مطرح است، می‌فرمایند: من (به این موضوع) به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم. من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب‌ها خواب به چشمم نمی‌آید. بلند می‌شوم و نگران هستم. یکی از ابزارهای مهم جنگ نرم دشمن فضای مجازی هست که نقش تعیین کننده‌ای در نوع جنگ و مدیریت میدان مبارزه دارد.

به همین جهت اهمیت فضای مجازی در نگاه مقام معظم رهبری آنقدر زیاد است که ایشان می‌فرمایند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و در جای دیگری می‌فرمایند: اگر وظیفه رهبری این انقلاب را بر عهده نداشتم حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم. فضای مجازی هم مانند سکه‌ای دو رو است که باید هر دو روی آن را باهم دید، رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدید‌های این فضا می‌باشد. باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن استفاده صحیح و حداکثری از این رسانه عصر جدید مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله فضای مجازی چند نکته‌ کلیدی در دل این بیانات قابل توجه و تأمل است: الف: تدبیر، برنامه ریزی و هدایت فضای مجازی به سمت فرصت‌ها که درغیر این صورت تبدیل به تهدید می شود. ب: پیشرفت همیشگی و اجتناب ناپذیری تکنولوژی های مدرن جهان ج: اهمیت فضای مجازی و برابری اهمیت آن با انقلاب اسلامی به راستی اگر روزی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی حکم جهاد عمومی برای رفتن به جبهه‌های جنگ داده بودند، در حال حاضر هم رهبر فرزانه انقلاب حکم جهاد برای همه ما دادند و نیاز هست که در این جنگ نرم همه به صورت کاملاً فعالانه حضور داشته باشیم. با روشنگری و میدان داری به وظایف خود دراین عرصه عمل کنیم. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر از فضای مجازی غافل شویم، اگر نیروی مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند، مطمئناً ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.

دوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکسدوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکسدوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکسدوره توانمند سازی اعضای تربیتی مدارس هدف طرح اعتلای بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس

نظر جدید
پربازدیدها