شنبه، 18 آبان 1398 00:00 کد مقاله : 13980818004
امین روانان
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت نمایشگاه استانی کتاب که از ابتدای مهرماه تاکنون برگزار ش ...
قادر آشنا در افتتاح نمایشگاه کتاب یاسوج عنوان کردفروش ۲۵ میلیارد تومانی در ۸ نمایشگاه استانی کتاب

به گزارش رهیافت جنوب ؛ به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب یاسوج صبح امروز (شنبه، ۱۸ آبان‌ماه) در محل مصلای نمازجمعه این شهر برگزار شد.

 

قادر آشنا که در این مراسم سخن می‌گفت کتاب را مظهر انسانیت، خلاقیت، عشق، باور و دانایی دانست و افزود: خداوند این توفیق را به ما عطا فرموده تا در این حوزه و در این عرصه خدمت کنیم. خوشحالیم که از ابتدای مهرماه تاکنون هشت نمایشگاه کتاب را در مراکز استان‌ها برگزار کرده‌ایم و اکنون شاهد افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری هستیم و نمایشگاه دیگری نیز همزمان با این نمایشگاه در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

او در ادامه سخنان خود گفت: در نمایشگاه‌های برگزارشده از ابتدای مهرماه تاکنون، ۶۰۰ هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته و ۲۵ میلیارد تومان کتاب نیز توسط مردم خریداری شده و این بدان معناست که علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، همواره خرید کتاب و مطالعه مورد اقبال جامعه است. استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از استان‌های پیشتاز در تعداد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین به تیراژ سالانه انتشار کتاب در کشور اشاره و بیان کرد: وقتی در کشور ۱۰۰ هزار عنوان کتاب تولید می‌شود و از این مقدار ۷۰ هزار عنوان آن چاپ جدید است، حکایت از این دارد که کتاب و کتاب‌خوانی در کشور ما به یک مطالبه جدی تبدیل شده است. اکنون در دوردست‌ترین روستاهای کشور باشگاه‌های کتاب‌خوانی دایر و کتابخانه‌های عمومی فعال هستند. این را به فال نیک می‌گیریم و علی‌رغم مشکلاتی نظیر گرانی کاغذ و مشکلات دیگر، همگی باید تلاش کنیم با برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و ارائه تخفیف و یارانه‌های مناسب برای خرید کتاب، زمینه‌های لازم را برای گسترش کتاب‌خوانی در کشور و بالارفتن سرانه مطالعه ایجاد کنیم.

آشنا در ادامه سخنان خود کتاب «ده روز با داعش» را معرفی و ضمن تفسیر بخش‌هایی از این کتاب در پایان گفت: همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال مایه خرسندی است. تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد را که هرساله در بهمن‌ماه برگزار می‌شد و سردی هوا مشکلاتی برای بازدیدکنندگان و ناشران ایجاد می‌کرد به آبان‌ماه منتقل کنیم که امیدوارم این نمایشگاه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد و گامی موثر در ارتقای کتاب‌خوانی در استان باشد.


نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد از ۱۸ تا ۲۳ آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب می باشد

نظر جدید
پربازدیدها