سه شنبه، 07 آبان 1398 00:00 کد مقاله : 13980807002
سیروس بزمی
یکی از مهمترین اقشار نقش آفرین دفاع مقدس که توانستند با ایثار و از خودگذشتگی تاثیرات مثبت بسزایی را در دفاع مقدس داشته باشند، جمعیت دانش آموزان آن سال‌ها بوده است.
تشریح برنامه های حوزه مقاومت بسیج شهید امینی شهرستان بهمئی در هفته بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرنگار رهیافت جنوب، ستوانیکم پاسدار جهانگیر آشنا فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید امینی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این‌که‌ ۸ آبان ماه در تقویم شمسی به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقشار نقش آفرین دفاع مقدس که توانستند با ایثار و از خودگذشتگی تاثیرات مثبت بسزایی را در دفاع مقدس داشته باشند، جمعیت دانش آموزان آن سال‌ها بوده است که موید این مطلب، سی و شش هزار شهید دانش آموزی است که این مردم به این انقلاب هدیه دادند.

وی افزود: در این بین شهدایی هستند که همچون نگین انگشتری می‌درخشند؛ شهدای بزرگواری که با سن کوچک خود درس بزرگ مردی دادند تا جایی که معمار کبیر انقلاب اسلامی (رحمت الله علیه) که خود امام امت بودند می‌فرمایند «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‏اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.».

جهانگیر آشنا گفت: بسیج دانش آموزی تلاش دارد بستری برای شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان در عرصه‌های مختلف را ذیل راهبرد «دانش آموز محوری با رویکرد تربیتی و انقلابی» فراهم کند، تلاش دارد با ارتقاء سطح مهارتی، معرفتی و بصیرتی دانش آموزان در کالبد معنویت مسیر تربیتی آینده سازان ایران اسلامی را هموار کند و تلاش دارد تمام توان خود را در جهت تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش به کار بندد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید امینی بسیج دانش آموزی را با توجه به عرصه گسترده فعالیت خودش یکی از بزرگترین تشکل‌های جهان اسلام دانست و گفت: به نوعی این تشکل بزرگترین و کارآمدترین ظرفیت برای تحقق تمدن نوین اسلامی به حساب می‌آید.

وی شعار هفته بسیج دانش آموزی را «دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» عنوان کرد و افزود: هفته بسیج دانش آموزی از ۷ آبان ماه آغاز و با برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان خاتمه می‌یابد که یکی از محور‌های فعالیت‌های ما در این هفته پرداختن به مسئله استکبارستیزی هست.

آشنا با بیان این‌که صبحگاه‌های ویژه روز بسیج دانش آموزی با نواختن زنگ «ایثار و شهادت» از دیگر برنامه‌های بسیج دانش آموزی در این هفته است، مطرح کرد: پویش رسانه‌ای «من دانش آموز انقلابی هستم » با هدف آشنایی نسل دهه هشتادی با شهدای نسل دهه شصت و الگوگیری از فرهنگ این شهدا در هفته بسیج دانش آموزی به اجرا خواهد رسید.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهیدامینی بهمئی به دیدار صمیمانه جمعی از دانش آموزان بسیجی در هفته بسیج دانش آموزی با امام جمعه شهرستان و نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان  اشاره کرد.

 همچنین مسابقات گوناگونی ویژه فرماندهان واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس در هفته پیش رو برگزار خواهد شد.

برنامه های دیگری مانند: مسابقه دوومیدانی رهروان شهدا ، مسابقه مقاله نویسی با موضوعات استکبار ستیزی و نقش دانش آموزان در رونق تولید ، کارگاه های آموزشی سواد رسانه ای در سطح مدارس،تجلیل از دانش آموزان نمونه،حضور دانش آموزان طرح شهید بهنام محمدی در مصلی نماز جمعه،صبحگاه دانش آموزی در جوار آرامگاه شهدای دانش آموز،جلسات پرسش و پاسخ در مدارس با حضور مسئولان برگزاری مسابقات دوومیدانی رهروان شهدا،تهیه نشریه دیواری با موضوعات شعار سال، برگزاری نشست های استکبار ستیزی با ماهیت تبیین جنایات آمریکا در سطح مدارس از مهم ترین برنامه های حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهیدامینی بهمئی هست.

وی در پایان گفت: امید داریم که ان شاالله در این هفته با برگزاری گرامیداشت مقام شهدای دانش آموز با استفاده از قالب‌های جذابی همچون سرود‌های دینی و آیینی، نمایش‌ها و مسابقات مختلف بتوانیم در راستای ارتقای سطح ساحت‌های شش گانه هویتی دانش آموزان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدان اشاره شده است گام برداریم.

نظر جدید
پربازدیدها