شنبه، 04 آبان 1398 00:00 کد مقاله : 13980804003
امین روانان
مدیرکل کمیته امداد استان:
5645 یتیم و فرزند محسنین کهگیلویه و بویراحمد بدون حامی هستند
به گزارش رهیافت جنوب ؛ "قباد مبشری" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین این نهاد در 6‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش‌یافت، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۷۶ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که ۵۰۳۱ نفر دارای حامی و مابقی بدون حامی هستند.

 

وی تعداد کل حامیان ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۶۹۷۵ حامی عنوان و اظهارکرد: از این تعداد ۶۹۶۵ نفر حامی حقیقی و ۱۰ مورد حامی حقوقی هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حامیان نیکوکار در شش‌ماهه نخست سال جاری پنج میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

مبشری بابیان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ باهدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و سایر موارد آغاز شد، تصریح کرد: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۳۸۰۶ نفر است که از این تعداد ۲۷۹۱ نفر دارای حامی و ۱۰۱۵ نفر بدون حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح محسنین این نهاد برای حمایت از فرزندان خانواده‌های با سرپرست ناتوان عنوان کرد: در حال حاضر ۶۸۷۰ کودک در قالب این طرح تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که ۲۲۴۰ نفر از این کودکان از حمایت و کمک‌های حامیان خیر و نیکوکار بهره‌مند می‌شوند.

مبشری بیان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا ثبت‌نام در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین برای حامی شدن و کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت حامیان فراهم‌شده است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را مستقیم به‌حساب فرزند معنوی خود واریز کنند.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها