شنبه، 20 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980720001
امین روانان
 از همایش های بصیرت افزایی در پدافند هوایی/  تا گفتگوی فرمانده پدافند هوایی بهبهان در مورد جنگ نرم و راهکارهای مقابله با این آسیب اجتماعی

همایش بصیرت افزایی در پایگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی واقع در بهبهان برگزار شد .

 

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب از بهبهان سرهنگ وفایی فرمانده پدافند هوایی بهبهان در خصوص نقش خانواده در ارتقاء بهره وری و کارآیی کارکنان  به خبرنگار ما گفت: خانوده به لحاظ قدمت ابتدایی ترین و از لحاظ گستردگی جهان شمول¬ تربن نهاد اجتماعی است. خانواده تأمین کننده نیازهای روانی و جسمانی هر فرد است و محیط خانواده اولین مکانی است که الگوهای شخصیتی، فردی وجسمی در آن شکل   می گیرد.

 

جناب سرهنگ وفایی گفت: امروز ارتش جمهوری ایران در کلام رهبر فرزانه انقلاب شجره طیبه ای است که دارای ریشه های اصیل و ثابت بوده و شاخه های آن چون چتری آهنین بر فراز آسمان جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران سایه افکنده است .

 

از همایش های بصیرت افزایی درپدافند نیروی هوایی /تا گفتگوی فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا ارتش  در مورد جنگ نرم وراههای مقابله با آسیب های اجتماعی
وی افزود: به برکت وجود نهاد محترم و ارزشی عقیدتی سیاسی و انجام  اقدامات فرهنگی تأثیرگذار در قالب طرح های مصباح جهت ارتقاء تقویت و تحکیم مبانی خانواده، امروزه خانواده¬ های عزیز ما در یک توسعه یافتگی کامل بر اساس مبانی دینی و اخلاقی قرار دارند.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاران من در پدافند هوایی بهبهان به پشتوانه و دلگرمی خانواده¬های دین محور و اخلاق مداری که دارند کارآیی قابل قبولی داشته و با پایش مستمر و مداوم هوافضای تحت مسئولیت، با اطمینان خاطر امنیتی پایدار را ایجاد کرده¬اند و امیدواریم به فضل الهی و همت عزیزان در نهاد محترم عقیدتی سیاسی و همکاری کارکنان عزیز بتوانیم کارآیی کارکنان را به سطوح عالی برسانیم و گامی مؤثر در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در مسیر تمدن سازی اسلامی برداریم. انشاءالله.

از همایش های بصیرت افزایی درپدافند نیروی هوایی /تا گفتگوی فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا ارتش  در مورد جنگ نرم وراههای مقابله با آسیب های اجتماعی


فرمانده پدافند  هوایی بهبهان  از راهکارهای مقابله با جنگ نرم و ‌راههای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت
امروز جنگ نرم مؤثرترین و کارآمدترین و کم هزینه¬ترین  و در عین حال خطرناک ترین و پیچیده ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور هست .

 

جنگ نرم بر روحیه به عنوان یکی از عومل مهم قدرت ملی خدشه وارد می¬ کند و عزم و اراده ملت را از بین می برد. امروز جنگ، جنگ اراده¬ها، باورها و اعتقادهاست.


 دشمنان اسلام همواره راهبرد گفتمان پیروی و تبعیت از خودشان را داشته و دارند و این واقعیتی است که قرآن کریم به آن اشاره کرده است ." وَ لَن تَرضی عَنکَ الیَهود وَ لَا النَصری حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم"

 

وقتی ما در حوزه جنگ سخت با رهبری امام راحل (ره) و ایثارگری و جانبازی ارتش و سپاه و نیروهای مردمی که درس آموخته مکتب عاشورا بودند با سربلندی بیرون آمدیم و به فرمایش امام (ره)" ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب  را در هم شکستیم " ، دشمنان انقلاب رو به جنگ نرم آوردند.


مقام معظم رهبری در همان سالهای اولیه پس از دفاع مقدس مهمترین راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی را جنگ نرم و با ادبیاتی همچون شبیخون فرهنگی، یورش فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در نهایت مساله نفوذ فرهنگی، سیاسی و فکری معرفی نمودند.
امروز مقابله با جنگ نرم بسیار سخت، ظرافت¬ها و هزینه¬هایی دارد که باید به خوبی شناسایی شوند.

 مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) فرمودند:"مسئله ی مادری، مسئله ی همسری، مسئله ی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است. در همه ی طرحهایی كه ما داریم، بایستی «خانواده» مبنا باشد."

 

از همایش های بصیرت افزایی درپدافند نیروی هوایی /تا گفتگوی فرمانده پدافند هوایی خاتم النبیا ارتش  در مورد جنگ نرم وراههای مقابله با آسیب های اجتماعی

بنابراین سامانه عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلام ایران بنا بر توصیه های فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در رابطه با آموزش خانواده ها در مقابله با جنگ نرم، طرح هایی را تصویب کردند که از جمله آنها دوره بصیرت خانواده ها است که در این طرح هر سال باید چند دوره سه روزه برای خانواده ها در سه روز متوالی برگزار گردد که شامل کلاسهای همسر داری، فرزند پروری و آسیب های فضای مجازی و ... می باشد.


الحمدالله در گروه پدافند هوایی بهبهان در سال جاری این دوره¬ها  با همکاری عقیدتی سیاسی گروه، فرمانده حفاظت اطلاعات گروه، روانشناسان اسلامی و خانواده محترم کارکنان به صورت مستمر برگزار می¬گردد.
 

در این دوره که از ۹۸/۷/۱۵الی۹۸/۷/۱۷برگزار گردید؛ استاد دکتر اکبری در زمینه اهمیت جایگاه خانواده و استاد عرفانی در زمینه طلاق عاطفی و از استاد حضرت حجت¬ الاسلام و المسلمین یزدانی در زمینه راه های غلبه بر ناامنی های دوران کودکی استفاده گردید که بحمدالله با استقبال خانواده¬ها روبرو شدیم.
و ما بر این باوریم که اگر كاركنان و مديران و فرماندهان ما موفقيتي را در مأموريت هايشان كسب مي كنند، اين مرهون پشتيباني، حمايت¬، همراهي و دلسوزي همسران و خانواده هاي مؤمن و متدين آنهاست تا آنجا که خانواده¬ هاي کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمايت و پشتيباني همسران خود توانسته ¬اند در پيشبرد اهداف این نهاد مقدس بسیار مؤثر باشند.

نظر جدید
پربازدیدها