شنبه، 30 شهریور 1398 00:00 کد مقاله : 13980630002
امین روانان
اولین سالگرد بزرگداشت سردار جانباز شهید حاج حسین منجزی از شهدای حادثه تروریستی اهواز

 

به گزارش رهیافت جنوب از گتوند اولین سالگرد و بزرگداشت سردار جانباز شهید حاج حسین منجزی عصر پنجشنبه در گلزارشهدای امامزاده محمدابن زید.ع. بخش عقیلی شهرستان گتوند برگزارشد.

باتوجه به گرمای سوزان تابستان خوزستان 
شاهد خیل عظیم و چشمگیر مردمانی شهیدپرور-ولایتمدار از سایرنقاط استان خوزستان بودیم، که از ابتدای مراسم خود را به حرم و بارگاه ملکوتی امامزاده محمدابن زید.ع. رسانده بودند.


جایی که میعادگاه عاشقان ولایت و امامت است و بیش از 100شهید دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای نیروی انتظامی در این محل آرمیده اند.

امامزاده محمدابن زید .ع.
که در گویش محلی بختیاری
به آقاممزرد معروف است یعنی همان مومن کوه زرد بختیاری- در مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج حسین منجزی- میزبان 
عزیزانی بود که از شهرهای مختلف استان خوزستان  و استان های همجوار دراین محل-  مهمان محفل شهدا بودند.

همه آمده بودند از هر قشر و گروهی-پیر و جوان-مرد و زن-خرد و کلان  آمده بودند. تا با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا که به تعبیر مقام معظم رهبری-اجر آن کمتر از شهادت نیست.
بار دیگر با فریاد رسای ههیات من الذله و ندای لبیک یاحسین-با پایبندی به  آرمان های انقلاب اسلامی و‌شهدای ایران اسلامی و امام شهدا-
با مقام معظم رهبری- ولی امر مسلمین جهان بیعت تازه کنند.


 در ابتدایی مراسم سرهنگ پاسدار حاج مجید کنگری ضمن تجلیل از حضور مردم ولایتمدار خوزستان-به ذکر خاطراتی از رشادت های سردار شهید حاج حسین منجزی در دوران دفاع مقدس و دستگیری و کمک در رفع مشکلات منطقه عقیلی در طول سه دهه ویلچرنشینی حاج حسین منجزی پرداخت.

 سردارپاسدار تنگسیری فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کل کشور که  سخنران مراسم بزرگداشت ‌شهید منجزی بود با حضور در گلزار شهدا امامزاده محمدابن زید.ع. و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جایگاه قرار گرفت و ایراد سخن نمود.
ـــــــــــــ
از دلایل حضور فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان سخنران این مراسم-
میتوان اشاره به این موضوع کرد.
که سردار جانباز شهید حاج حسین منجزی خود -دانش آموخته دوره 27نیروی دریایی سپاه پاسدارانقلاب اسلامی و عضو ناب تیپ کوثر 14سپاه خوزستان در دوران دفاع مقدس بود.

سردار تنگسیری ضمن تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا ابراز داشت  شهید حسین منجزی بدست خفاشان بزدل فریب خورده دشمن , مظلومانه به شهادت رسید.
وی ادامه داد شهیدان زنده اند، و باعث ترویج فرهنگ  ایثار و رشادت درجامعه هستنند.
سردار تنگسیری افزود  در اوایل دهه ۶۰ من و شهید منجزی باهم در ناب تیپ ۱۴ کوثر همرزم بودیم. او جوانی شجاع و در حوزه دریایی کاردان بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  با اشاره به آیات نورانی قران ادامه داد شهدا زنده هستنند.

 و شهیدان راه حق در میدان نبرد در برابر منافقین و معاندین کور دل تا پایان راه مسیر را به درستی ادامه داده اند و به مدال باارزش شهادت به پیروزی و جاودانگی رسیده اند.


 سردار تنگسیری بیان داشت از برکت خون شهداست که امروز نیروهای نظامی ایران در منطقه به ویژه حوزه دریایی با اقتدار ظاهر میشوند و موجب  رعب و وحشت در دل استکبار جهانی شده اند 
و آسایش و امنیت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آورده اند.

پاسدار شهید حسین منجزی در 
عملیات والفجر8 منطقه اسکله فـــاو عراق-
برا اثر بمباران هوایی جنگنده های دشمن بعث عراق_و اصابت گلوله مستقیم مسلسل دوشکا-دست راست و پای راست خود را در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم نمود.
و بعداز 34سال ویلچرنشینی
و افتخار درجه جانبازی بالای 70درصد- بعنوان جانباز شاخص کشوری
در سال گذشته با پوشیدن لباس رزم و حضور در پیشاپیش نیروهای مسلح در مراسم رژه روز 31شهریور 1397
در شهر اهواز-طی یک عملیات کور تروریستی مورد هدف سه گلوله مستقیم دشمنان کوردل انقلاب اسلامی قرار گرفت و در روزی که به روز خشاب های خالی موسوم بود-شربت شهادت نوشید و پس از سه دهه عقب ماندن از قافله شهدا -با عزت و افتخار و شایستگی به خیل همرزمان شهیدش پیوست-و در تاریخ سوم مهرماه 1397 با حضور مردمان انقلابی و  همیشه در صحنه خوزستان با جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر  از زادگاهش روستای بدیل تا گلزار شهدای امامزاده محمدابن زید.ع.  تشییع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شده. براستی دکتر قیصر امین پور شاعر انقلابی
چه زیبا گفت-
مبادا خویشتن را واگذاریم
امام خویش را تنها گذاریم
ز خون هر شهیدی لاله‌ای رست.
مبادا روی لاله پا گذاریم.

از ویژگیهای بارز سردار شهید حاج حسین منجزی میتوان به مردم داری-صبر و پایداری-حضور  و تاثیر گذار بودن وی  در مراسمات اتحاد اقوام و قبایل لر-عرب-بختیاری در استان خوزستان  اشاره کرد.
که اینگونه مورد لطف ومحبوب جامعه بود.

در پایان مراسم  حاج صادق آهنگران یادگار هشت سال جنگ تحمیلی با  شعرخوانی و مدیحه سرایی و ذکر یاد و نام شهدا  با سینه زنی و عزاداری حسینی-حال و هوای محفل بزرگداشت شهدا را عاشورایی نمود.

خبر-رضاحسین زاده ترکالکی

نظر جدید
پربازدیدها