پنج شنبه، 28 شهریور 1398 00:00 کد مقاله : 13980628003
سیروس بزمی
روستای درغک بزرگترین روستای بخش دیشموک و از بزرگترین روستاهای استان در ۷۰ کیلومتری دهدشت قرار دارد.
تحقق یکی از آرزوهای مردم روستای درغک بعد از گذشت ۳۵ سال + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، روستای درغک بزرگترین روستای بخش دیشموک و از بزرگترین روستاهای استان در ۷۰ کیلومتری دهدشت قرار دارد.

عشایر این روستا در فصل کوچ به کوه سیاه هرساله با مشکلاتی در مسیرهای صعب العبور مواجه می شوند.

بیش از ۳۵ سال می گذرد که مردم این روستا برای سهولت در کوچ به دنبال احداث جاده ای مالرو بودند که همیشه با مشکلاتی روبرو می شدند. 

بنا به این گزارش، در اقدامی احداث جاده عشایری کوه سیاه درغک در بخش دیشموک به‌ منظور تسهیل در کوچ عشایر در دستور کار قرار گرفت که امروز با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه ، مدیر کل اداره امور عشایری ، بخشدار دیشموک ، رئیس اداره امور عشایری شهرستان ، امام جمعه شهر دیشموک ، رئیس منابع طبیعی بخش دیشموک و نیز حضور پرشور مردم این روستا برای خاکبرداری و تسطیح آئین افتتاحیه ای برگزار شد.

بعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکس

ایلراه ۸ کیلومتری درغک به کوه سیاه با همت و تلاشهای شبانه روزی بخشدار جوان و توانای بخش دیشموک ، فرماندار محترم شهرستان ‌کهگیلویه و نماینده محترم شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، اداره امور عشایری و همکاری های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بعد از ۳۵ سال دغدغه های عشایر این منطقه را زدود.

مدیرکل اداره امور عشایری استان در خصوص احداث جاده عشایری کوه سیاه اظهار کرد: در صورتی که پروژه‌ای مجوزات لازم را برای اجرا داشته باشد به هیچ وجه منابع طبیعی مخالف اجرای آن نخواهد بود ، مخصوصاً ایلراه‌ها که از عرصه منابع طبیعی عبور می‌کنند باید مجوزات لازم را اخذ کنند که ما توانستیم بعد از مدتها رایزنی با منابع طبیعی مجوز لازم برای احداث این جاده ایلرو را دریافت و صادر کنیم.

علیپور خاطرنشان کرد: طول مسیر این جاده ایلرو ۸ کیلومتر می باشد که می تواند عشایر این منطقه را از رنج مسیر طولانی و صعب العبور برهاند و ضمن اینکه بسیار خرسند و خوشحالم که شادی و نشاط را در چهره این مردم میبینم از همه عوامل و تلاشگرانی که در این زمینه پیگیر بودند تقدیر و تشکر می نمایم.

بعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکس

وی در حاشیه این آئین افتتاحیه افزود: برای عشایر عزیزی که در این منطقه هستند تسهیلاتی را با سود ۱۰ درصد در نظر گرفتیم و همه عشایر می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. 

لازم به ذکر است ادامه این جاده در صورت تلاش و همت مسئولین می تواند مسیر ارتباطی واصله بین بهمئی سردسیر و گرمسیر باشد و بخش دیشموک را به شهرستان بهمئی متصل نماید.

امید است که این روستا با تعداد زیاد خانواری که دارد مورد توجه بیشتر مسئولین قرار گیرد و طرح روستایی و دیگر امکانات که حق این مردم می باشد به این مردم و این خطه برسد تا شاهد تحقق بیانات و سفارشات مقام معظم رهبری در بحث رسیدگی به روستاها باشیم.

بعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکسبعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکسبعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکسبعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکسبعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکسبعد از گذشت چندین سال، روستای درغک صاحب جاده عشایری شد + عکس

مردم روستای درغک بالاخره به آرزوی چندین و چند ساله ی خود رسیدند + تصاویرمردم روستای درغک بالاخره به آرزوی چندین و چند ساله ی خود رسیدند + تصاویر

نظر جدید
پربازدیدها