پنج شنبه، 07 شهریور 1398 00:00 کد مقاله : 13980607004
سیروس بزمی
آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده به همت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در اتاق اصناف شهر دهدشت برگزار گردید.
به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده به همت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در اتاق اصناف شهر دهدشت برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم رهی مشاور رسانه ای عدل هاشمی پور گفت: دعوت ما در خصوص مراسم روز خبرنگار به صورت مجازی بوده است و این دعوت با همکاری ادارات ارشاد شهرستان ها صورت گرفته است.

در ادامه ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه با تبریک روز خبرنگار گفت:از نماینده محترم کهگیلویه بزرگ به واسطه برگزاری این مراسم تقدیر می کنیم و علت تاخیر در اجرای این مراسم وجود برخی مباحث بود که امروز برگزارشد.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

وی افزود: آنقدر شهامت دارم که از خبرنگارانی که از مراسم تجلیل جا ماند عذرخواهی کنم و از انجمن خبرنگاران نیز عذرخواهی می کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه گفت:نقدهای عالمانه و منصفانه را باید قدردانست ولی نقدهای غیر منصفانه نیز باید منصفانه تر شوند.

وی افزود:وجود انجمن های مختلف در حوزه فرهنگ نشان از رشد فرهنگی در حوزه های مختلف است ولی انجمن خبرنگاران به واسطه رسالتی که به دوش دارند منصفانه و باشجاعت نقد می کنند.

وی گفت:وقتی خبرنگاران جهت گیری سیاسی داشته باشند ره به جای نخواهند برد ولی هر حوزه ای یکسری مشکلاتی دارد که این دسته خبرنگاران بدون شک خودشان متضرر می شوند.

کاظمی جو گفت:بدون توجه به نگرش سیاسی خود در حوزه کاری ام تلاش می کنیم تا بهترین ها را برای تعالی فرهنگ به کار ببریم.

وی در ادامه گفت:هیچگاه در حوزه فرهنگ سیاسی کاری نکردم ام چرا که فرهنگ از سیاست متضرر خواهدشد.

رئیس ارشاد کهگیلویه گفت:بحران امروز اداره کل یک مشکل است یکی از سایت ها تیتر زده بود که کاظمی مورد اعتماد عدل هاشمی و محمد موحد است.

وی گفت:وقتی یکی از خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات سوال کردند که گزینه های برای مدیرکلی هستیدکه بنده گفتم بنده شرایط لازم را ندارم.

کاظمی جو گفت: کسی که بخواهد مدیرکل شود باید خواسته های همه سیاسیون و غیر سیاسون را پیاده کند که به دلیل آفت دانستن این موضوع از آن خودداری می کنم.

وی گفت: از زحمات نماینده محترم شهرستان کهگیلویه بزرگ به واسطه خدمات ایشان قدردانی می کنم که باید منصف باشیم و خدمات و زحمات را ببینیم.

کاظمی جو گفت:رویکرد این جلسه نشان دهنده حضور خیلی خوب چهره های شاخص خبرنگاری در این مراسم هستیم.

در ادامه احمدی یکی از خبرنگاران از شهرستان بهمئی با حضور در پشت تریبون گفت: بدون شک خبرنگاران افرادی نخبه هستند که رسالت اگاهی جامعه را به دوش می کشند.

وی در ادامه افزود:ان چیزی که می بینیم و لمس می کنیم را با دوربین خویش بگیریم و با قلم نافذخویش منتشر کنیم .

در ادامه نیز سعادتی یکی دیگر از خبرنگاران کهگیلویه با حضور در پشت تریبون گفت:پروژه های که از سوی شما بیان شده است ایا تا پایان دوره نمایندگی شما به پایان می رسد و در خصوص اخرین وضعیت اعتبارات بلاد شاپور لطفا توضیحات لازم را ارائه دهید.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

کیان کریمی خبرنگار دیگری از شهرستان بهمئی از تعطیلی پروژه گاز رسانی به روستاهای بهمئی و سراسیاب انتقاد کرد و خواستار ارائه اخرین وضعیت جاده جایزان به بهمئی را بیان نمایید.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

در ادامه نیز موسوی از شهرستان چرام با حضور در پشت تریبون گفت:سه سال پیش گفتم هر قدمی برای شهرستان ها بردارید ما دو قدم برمی داریم.

وی گفت:انسان ها را می توان به دو چیز قسم داد یکی انسانیت و اعتقادات ان که انتظار داریم در این دو حوزه موفق باشیم.

موسوی گفت:نباید برای بلند کردن یکی دیگری را زمین زد و باید به دنبال کسانی باشیم که برای مردم در حال تلاش و خدمت رسانی هستند.

در ادامه گنجی در خصوص وضعیت قیر ابلاغی به ادارات خواستار ارائه توضیحات لازم در این حوزه شد.

وی افزود:در خصوص عدم آنتن دهی برخی روستاها به خصوص دشت مازه و سایر روستاها مشکلاتی داریم که انتظار داریم در این حوزه پاسخ لازم را دهید.

این خبرنگار گفت:نباید به طولیان و دشت مازه با نگاه سیاسی سیر کرد و انتظار داریم که این نگرش تغییر کند.

در ادامه سید فرزاد مسعودی از دهدشت گفت:سئوالات مطرح شد در حوزه نماینده فرماندار است که خیلی لازم نیست نماینده پاسخگو باشد.

وی افزود: در طرح شفاف سازی و قوانین مجلس چه رای داده مهم است نه قیر فلان روستا که واقعا لازم هم هست ولی وظیفه نماینده نیست.

این خبرنگار گفت:باید ببینیم نظر نماینده ما در خصوص برجام و رفتار مسئولان در خصوص مسائل مختلف ملی و مجلس باشد نه اینکه در حوزه های دولت باشد.

یکی دیگر از خبرنگاران گفت:قشر خبرنگاران همیشه دارای مشکلات زیادی هستند که نداشتن تجهیزات و امکانات و مکان مناسب از چالش های پیش روی خبرنگاران است.

وی افزود: تجهیز پلاتوی سالن ارشاد از وعده های جامانده شما است که انتظار داریم این مهم تحقق یابد.

یاری زاده از دیگر خبرنگاران شهرستان کهگیلویه گفت: در خصوص شعارهای که نماینده محترم داده است باید از آخرین وضعیت تحقق شعار ها باید سئوال کرد.

وی افزود: اجرای قانون بازنشستگی چرا فقط برای اقای افشانی اعمال شد و بعد از ان این قانون برای سایر مسئولان اجرایی نشود.

این خبرنگار در ادامه گفت:در خصوص تحقق وعده های اقای تاج گردون باید ببینیم در حوزه چرام به خصوص اتصال این جاده به گچساران باید ببینیم اخرین وضعیت چگونه است.

وی افزود:مشکل خبرهای انتشاری و گاها کذب رسانه ها هیچ تقصیری ندارند چرا که تنها این مدیران هستند که امارهای کم وزیاد می دهند.

وی در ادامه گفت:انتظار داریم نماینده محترم کهگیلویه در خصوص حضور در عرصه انتخابات اطلاع رسانی کنند و نظر وی را در خصوص طرح شفافیت ارا نمایندگان مطرح نماید.

 

در ادامه سیروس بزمی یکی دیگر از خبرنگاران شهرستان بهمئی در خصوص وضعیت پروژه های این شهرستان گفت: سعی شود مدیریت و نظارت  بیشتری بر روی اجرای پروژه ها صورت گیرد.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

وی همچنین از روند اجرای پروژه کارخانه لوله سازی و همچنین جاده لیکک تشان به لنده هم از نماینده خواستار توضیحاتی شد.

بزمی خطاب به عدل هاشمی پور گفت: وعده هایی که در مورد روشنایی سه راهی تشان به لیکک و همچنین روشنایی تنگ ماغر داده اید تا کجا پیش رفت؟؟

وی گفت:در خصوص اجرای طرح های مختلف در این شهرستان انتظار داریم که در خصوص جذب افراد در این پروژه ها از نیروهای شهرستانی استفاده شود.

در ادامه فرهاد وفایی دیگر خبرنگار شهرستان بهمئی خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم شهرستان بهمئی و همچنین شهر دیشموک شد.

بعد از صحبت خبرنگاران، عدل هاشمی پور پشت تریبون قرار گرفت.

وی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)گفت: بیش از پنجاه میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهدشد.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

وی افزود: اگر ذره ای خدا ترسی در بطن و وجود بنده هست نشات گرفته از همنشینی در رکاب پیر و مراد خویش امیراحمد تقوی است.

هاشمی گفت:خبرنگاران را باید در تحریم ها، برجام و پسابرجام و همه عرصه ها و صحنه ها دید و نقدهای خبرنگاران برپایه برخی مباحث است که باید با نگاه به خدواند باشد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ تصریح کرد:بودند کسانی که کت وشلوار به تن کردند ولی نتوانستند خدمت کنند و اجل مهلت نداد و کسانی بودند که از فرصت ها هیچ استفاده ای نکردند.

وی گفت:بیایید از فرصت های جاری و بین دو نبود یعنی اینده و گذشته استفاده کنیم و شرایط حال را برای امید به زندگی بذر افکنی کنیم و ان به جامعه تزریق کنیم.

هاشمی پور گفت:من تشنه قدرت نیستم ولی به دنبال فرصت ها با همه مشکلات و تحریم ها بودیم و نمی شود را به ما می توانیم تبدیل کردیم.

وی گفت:در همین فاصله رحلت امیراحمد تقوی فرصتی حادث شد و در خصوص مسائل نفت کشور در این جلسه وعده ای گرفتیم که برای شهرستان کاربرد داشت.

نماینده کهگیلویه بزرگ گفت:انقدر چالش در حوزه انتخابیه دارم که نمی توانم بنشینم و دست روی دست بگذارم باید به دنبال تلاش باشیم.

وی گفت:مسئولت در این استان همانند میدان مین است ولی باید کسانی باشند که این میادین را خنثی کنند.

هاشمی گفت:در تلاش برای جذب اعتبارات نفت بهمئی تلاش های خوبی صورت گرفته است که همین چمن های مصنوعی و تسریع در پروژه جایزان نظیر همین پیگیری ها است.

وی در ادامه گفت:سوال من از خبرنگاران این است که پروژه های پتروشیمی، بیمارستان۹۲تختخوابی دهدشت،سالن های چند منظوره، ۲۷چمن مصنوعی برای چهار شهرستان به خصوص چهار چمن وزارت نفت را تبدیل به ۱۲ چمن کردیم .

وی گفت:یکی از استیضاح کنندگان رئیس جمهور و وزرا بودم و در طرح شفافیت ارا نیز امضا کردم و امروز اگر شجاعانه جلو می روم علتش پاکی و صداقتی است که داشتم و اعتقاد داریم خداوند پاسخشان را خواهد داد.

هاشمی گفت:اگر می خواستم زندگی کنم امروز در اروپا بودم و لازمه تحقق توسعه فرهنگ و اموزش است.

وی گفت:فرزند من از من سئوال کرد چرا ما را جایی نمی برید وقتی این فرزند ما از این مکان استفاده کرد برای ما یک هیاهوی گرفتند که بیش از چهل گزارش برعلیه بنده و فرزند ما را رسانه ای کردند درحالی که مکان در تهران بود.

هاشمی گفت:سد مارون یک ایده بود که با تخصیص گرفتن از ان توانستیم که مطالبات چندین ساله خودمان را از سد مارون گرفتیم و بیش از ۸۲جلسه با چیت چیان گرفتیم و توانستیم بیشداز ۳۴۹میلیون مترمکعب تثبیت کردیم و پروانه حق ابه آن را گرفتیم.

وی تاکیدکرد:نمایندگان خوزستان و برخی از انان به واسطه دفاع از حقوق مردم به ما شلیک های پی در پی به کار می برندو در صحن مجلس نیز گفتیم که خیری که به مردم روا است باید صورت گیرد.

نماینده مردم در مجلس گفت:باید شما در هر چهار حوزه باشید و ببینید و از خدمات نظام و دولت دفاع کنید چرا نیروگاه ۳۵۰کیلوواتی فقط در کهگیلویه ایجادشد که می تواند اشتغالزایی خیلی از جوانان را فراهم کند و این زیرساخت است.

وی از پیشرفت کاری ۶۵درصدی نیروگاه کهگیلویه خبرداد.

هاشمی پور گفت:در سفر وزیر نفت وقتی با بالگرد از تنگ پیزال عبور کردیم از وی وعده بازگشایی ان را گرفتیم.

وی گفت:ساخت یک پالایشگاه چیزی کمی نیست بلکه باید همه زیرساخت های ان فراهم شود چرا که بقا و حیات پتروشیمی گچساران به پتروشیمی دهدشت وابسته است.

هاشمی گفت:حرکت جاده گچساران ،چرام برای اتصال به جاده پاتاوه است که این جاده پاتاوه با ۸۶درصد پیشرفت کاری در حال عملیات اجرایی است که سیلاب گذشته باعث تاخیر شده است.

نماینده مردم در مجلس گفت:اگر پتروشیمی اجرایی شود بالای سه هزار نفر اشتغالزایی دارد که بیش از هشتاد نفر از همین جوانان حوزه انتخابیه در انجا مشغول است.

وی گفت: وظیفه خودم را انجام می دهم ولی باید ببینیم چه کسی باید کهگیلویه را نجات دهد.

هاشمی گفت:تنها به مانیتور جلوی رویم در مجلس نگاه می کنیم که فرصت ها را برای خدمت داریم و تا زمانی جوانان این دیار انتخابم کنند در صحنه هستم.

وی اظهارکرد:بیش از یکسال است در استان به دنبال یک پروانه فعالیت بودیم و در کشور گرجستان فقط ۷۲ساعت طول می کشد که یک سرمایه گذار فرصت گرفتن مجوز ها را دارد ولی دراستان ما یکسال و یا دوسال طول می کشد.

هاشمی گفت:کسی که می خواهد شش صد میلیارد هزینه کند باید پشتوانه‌ای قوی داشته باشد.

نماینده کهگیلویه گفت:سهمیه قیر رایگان فقط در کمسیون انرژی اخذ می شود و در سایر کمیسیون ها زارع و تاج گردون باید کمک کند و بنده نیز به انان کمک کنیم.

وی گفت:هر شهرستان دارای مشکلات است که درهمین شرایط بد اقتصادی هشت هزار میلیارد تومان در این شهرستان پروژه هست که ۷۲تخت به بیمارستان دهدشت، مدارس، پروژه ها چنان هست ولی عده ای نمی خواهند ببینند.

وی گفت:خداوکیلی گذشتگان بودند ولی چرا کاری نکردند چرا همان زمان پیگیری نمی کردند.

هاشمی گفت: چرا باید پروژه ای بخاطر اینکه نام هاشمی روی ان است باید نام آن پروژه گمنام بماند.

وی گفت:کمک به شهرداری ها و ۴۲میلیارد تومان از محل وزارت نفت کمک به شهرستان بهمئی شد که عده ای نمی خواهند ببینند.

هاشمی گفت:عمق محرومیت ها بالا است ولی تلاش ها همچنان ادامه دارد که اخوت و صداقت و رعایت اخلاق اسلامی باید باشد تا این همه خدمت را ببینیم.

نماینده کهگیلویه گفت:کسانی که در حوزه کهگیلویه دخالت می کنند بی خود کردند برای ما تصمیم گیری می کنند باید پاسخگو باشند.

وی افزود:مدیرکلی که مصاحبه می کند که ۱۰میلیارد تومان فلانی برای بلادشاپور تخصیص گرفت واقعا جای سئوال است که شما چکاره این حوزه هستید.

وی گفت:چرا تعصب خودمان را نداشته باشیم و برای کهگیلویه بزرگ افتخار نکنیم و به کسانی دیگر افتخار کنیم چرا نباید واقعیت ها را ببینیم بیش از ۱۰۰میلیارد تومان در حوزه زیرساختی پتروشیمی هزینه شد که بچه های ما دراین پروژه مشغول هستند.

وی در ادامه گفت:باید در یک تور رسانه ای باید بیایید و همه پروژه ها را ببینید و نگاه واقع گرایانه داشته باشیم که باید برای مردم خودمان تلاش کنیم.

هاشمی پور گفت:سه باند اظطراری در کشور تعریف شد که از ده میلیارد آن چهار میلیارد تومان متعلق به ساخت باند اضطراری دهدشت است.

وی تاکید کرد: کسانی که اطلاعات ندارند از وضعیت تخصیص ها اطلاعی ندارند و مصاحبه های غیر مسئولانه دارند.

وی گفت:بلاد شاپور نردبان سیاسی عده ای از سیاسیون شده است که انتظار داریم بهدخود بیاییم.

 

وی در پایان در پاسخ به خبرنگاری در مورد استاندار جدید گفت: استاندار فردی خادم و تلاش گر هستند و برای وی آرزوی موفقیت دارم.

به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس به همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکسبه همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکسبه همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکسبه همت نماینده کهگیلویه بزرگ مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار گردید+عکس

نظر جدید
پربازدیدها