جمعه، 01 شهریور 1398 00:00 کد مقاله : 13980601003
امین روانان
اکبریان مدیر امور عشایر از مدیران توانمندشهرستان بهمئی که با حضور ایشان در امور عشایر شاهد ساماندهی و تغییر و تحول خوبی در بین عشایر به وجود امده .
آغاز پلاک کوبی دام عشایر بهمئی با خرید 4 هزار پلاک هویت/هر گونه انتقال دام بدون پلاک قاچاق محسوب می شود

رهیافت جنوب "رئیس اداره امور عشایر شهرستان بهمئی خبر داد: از تلاش این نهاد برای هویت دار کردن دام عشایر شهرستان خبر داد.

 

اکبریان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اخیر کمبود دام در کشور به دلیل خروج غیر قانونی و قاچاق به خارج از مرزها، دولت اقدام به اجرای طرح پلاک کوبی دام ها در سراسر کشور کرده است.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 3 میلیون دام در کشور صاحب پلاک هویت شدند که اداره امور عشایر شهرستان در نظر دارد این طرح را در سطح عشایر شهرستان عملیاتی کند.

 

اکبریان با اشاره به اینکه هویت‌گذاری دام در دنیا با هدف کنترل بیماری ها و پایش تولید گوشت از ابتدا تا انتها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد:این برنامه در راستای حمایت از عشایر و جلوگیری از قاچاق دام است، به گونه ای که هر دامی پلاک هویت دریافت کند در هر نقطه از دنیا قابل شناسایی است.

 

رئیس اداره امور عشایر بهمئی گفت:ما با حمایت شرکت تعاونی عشایری ایل و تبار بهمئی اقدام به خرید 4 هزار پلاک هویت دام کردیم که به زودی با همکاری عشایر، مرحله پلاک کوبی آغاز می شود.

 

اکبریان تصریح کرد: در آینده تمام خدمات مانند توزیع نهاده‌ها، تسهیلات بانکی، واکسیناسیون و دیگر طرح های حمایتی امور عشایر براساس هویت‌گذاری به دامداران ارائه می شود.

 

وی از دیگر منافع پلاک‌گذاری دام را اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری، کاهش تلفات و طراحی مناسب جفت‌گیری دام برشمرد و از عشایر شهرستان خواست در اجرای دقیق این طرح با امور عشایر همکاری کنند.

 

رئیس اداره امور عشایر بهمئی تصریح کرد: در حال حاضر نقل و انتقال دام بدون پلاک‌گذاری ممنوع اعلام شده و رفته رفته با تکمیل این طرح در خصوص نگهداری دام بدون پلاک هم سختگیری‌های لازم انجام می گیرد.

 

اکبریان در پایان با اشاره به اینکه براساس استانداردهای بین‌المللی پلاک دام‌ها ۱۵ رقمی است، گفت: مأمور پلاک‌کوب ملزم به ارائه صورت حساب شرح خدمات ارائه شده به دامدار است که در صورت بروز تخلف در این خصوص این مسئله قابل پیگیری است

نظر جدید
پربازدیدها