یکشنبه، 30 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980430011
امین روانان
آیین رونمایی از تولید انواع ورق های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز عصر یکشنبه با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو د ...
آیین رونمایی از ورق API محیط ترش باحضور دکتر غریب پور معاون وزیر صنعت و معدن  در شرکت فولاد اکسین برگزار شد

 آیین رونمایی از تولید انواع ورق های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز عصر یکشنبه با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش رهیافت جنوب ؛ امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عصر یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: تولید انواع ورق‌های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز و به منظور اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک، سنگین و فوق سنگین در این شرکت آغاز شده است.

آیین رونمایی از ورق API محیط ترش در شرکت فولاد اکسین برگزار شد

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: کارفرمای این پروژه شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن) است و ۲ میلیارد دلار روی این پروژه سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: این پروژه نیازمند خط لوله یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری و ۳۶۰ هزار تن ورق API است که از روز یکشنبه تولید این نوع ورق برای نخستین بار در این شرکت آغاز شد.

ابراهیمی افزود: فولاد اکسین خوزستان بزرگترین شرکت تولید کننده انحصاری ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است اما در سال‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه بوده است، این شرکت از سال ۸۲ فعالیت خود را با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن ورق فولادی و سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری آغاز کرد تا بتواند به ارتباط بین صنعت و نفت کمک کند.
وی ادامه داد: تولید ورق در محیط ترش روزی برای ایران آرزو بود اما این امر با دانش بومی مهندسان و کارشناسان شرکت فولاد اکسین محقق شد.

وی گفت: اکنون تمرکز خود را روی تولید ورق‌هایی گذاشته‌ایم که ارزش افزوده بالاتری دارند و از فروردین ماه تا اردیبهشت ماه سال جاری ۹۷ هزار تن ورق با ارزش افزوده بالا تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: این شرکت در تولید ورق‌های شیرین قابل در صنعت گاز، به یکی از شرکت‌های مطرح خاورمیانه تبدیل شده و به بلوغ رسیده و محصولات آن به کشورهای عمان، قطر، آذربایجان و عراق صادر می‌شود و اکنون نیز بستر مناسب برای توسعه صادرات ایجاد شده است.

نظر جدید
پربازدیدها