شنبه، 17 دی 1401 00:00 کد مقاله : 14011017002
سید یعقوب رضوی
هشدار دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامهرمز از شیوع پیک هشتم و موج جدید کرونا و رعایت همشهریان رامهرمزی از شیوه‌نامه های بهداشتی مدافعان سلامت را ...
شیوع پیک هشتم و موج جدید کرونا! رامهرمز تنها شهر خوزستان در وضعیت زرد کرونایی!

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامهرمز در خصوص خیز جدید کرونا در کشور هشدار صادر کردند.

 

«دکتر داوود رئیسی» با بیان اینکه در گذر از تجارب به دست آمده و با هوشمندی کارشناسانه؛ روند ابتلا، بستری، مرگ و میر و شاخص های مرتبط با این بیماری به صورت منظم در حال پایش است، افزود: با توجه به پایش های انجام شده و همچنین پیگیری روند جهانی شیوع این بیماری، ستاد مدیریت بیماری کرونا در مجموعه بهداشت و درمان طی هفته های اخیر، آمادگی لازم برای مواجهه با موج جدید بیماری را فراهم آورده که این آمادگی در سطوح بهداشتی، درمانی و پشتیبانی پیاده سازی شده و به صورت منظم در حال پیگیری است.

 

وی، در ادامه با بیان اینکه کرونا تمام نشده، مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، یادآور شد: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ضرورت دارد و مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج‌های بعدی این بیماری جلوگیری کنند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامهرمز اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهره‌گیری از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و پر ازدحام به ویژه مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین تزریق واکسن،برای جلوگیری از ابتلای مجدد به ویروس کرونا ضروری است.

 

به همین دلیل از همشهریان عزیز خواهشمندیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم مشارکت در مراسمات پر جمعیت به جهت حفظ جان خود و خانواده هایتان توصیه های لازم را رعایت کنید که ان شاالله با کمترین تلفات این پیک خطرناک رو پشت سر بگذاریم. 

 

وی، با توجه به ورود زیرسویه‌های اومیکرون به کشور و شروع موج جدید کرونا با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت: زیر سویه‌های جدید اومیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB دارای علایم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل درد است و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مانند سالمندان، بیماران پیوندی و سرطانی در معرض شدید ابتلا به آن قرار دارند.

 

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامهرمز، این بیماری خطرناکتر از نوع دلتا نیست اما فرد مبتلا دچار یکی از علائم گوارشی مانند آبریزش بینی، گلودرد و غیره می‌شود و البته میزان درد در مبتلایان متفاوت و دوره نقاهت بیماری نیز سه روز است که توصیه می‌شود مدت استراحت تا یک هفته ادامه یابد.

 

در روزهای اخیر هم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم، ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی همه دست‌اندرکاران و مسئولان در ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت و درمان کشور، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان، در دولت سیزدهم، در شرایط بسیار سخت همه‌گیری کرونا کار خود را آغاز کرد که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می‌دادند و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شدند، اما با همت مسئولان این وزارتخانه برگ زرینی در تاریخ نظام سلامت کشور رقم خورد و در کنترل این بیماری به نقطه‌ای رسیدیم که هم در ابتلا و هم در فوتی‌ها، آمار صفر یا تک رقمی را تجربه می‌کنیم و اقدام جهادی وزارت بهداشت و کادر درمان کشور در واکسیناسیون سراسری مردم ما را در زمره کشورهای موفق در مبارزه با کرونا قرار داد.

 

مدافعان سلامت را دریابید

فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

 

نظر جدید
پربازدیدها