پنج شنبه، 06 مرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010506001
سیروس بزمی
به بهانه مدال جهانی رضا آذر شب:
سجاد جوشن، خالق آوازه‌ای که از بلاد شاپور برخاست و در ایتالیا طنین‌انداز شد به قلم علی اکبر پاک

رهیافت جنوب/ به بهانه مدال جهانی رضا آذر شب:
سجاد جوشن، خالق آوازه‌ای که از بلاد شاپور برخاست و در ایتالیا طنین‌انداز شد

به قلم علی اکبر پاک فعال رسانه‌ای در استان


کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ شاهد حماسه‌آفرین‌هایی بوده است حماسه‌های از جنس غیرت و شجاعت که دلیرمردان و شیرزنان این دیار عشایر خیز آن را رقم می‌زنند.
 شاید پررنگ‌ترین حماسه مردم کهگیلویه و بویراحمد دفاع جانانه آن‌ها در هشت دفاع مقدس بوده است که نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
 در طول تاریخ شکل‌گیری انقلاب اسلامی باز مردم دیار زرخیز کهگیلویه و بویراحمد همیشه در تمام صحنه‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی افتخارآفرین بوده است.
اما امروز جوانان این دیار چهارفصل پا به میدان‌ها ورزشی گذاشتند و با تمام توان برای پیروزی و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند.
جوانان و ورزشکارانی که اگر موردتوجه مسئولان قرار گیرند می‌توانند نام و آوازه ایران را جهانی کنند.
رضا آذر شب ورزشکاری که از نونهالی کار خود را زیر نظر سجاد جوشن مربی توانند هم استان در شهر دهدشت آغاز کرد.
شاید باورش برای خیلی‌ها سخت بود که این مربی بتواند از یک نونهال شهرستانی قهرمان جهانی بسازد.
سجاد جوشن کار با این نونهال هم استانی از سالن‌های شهر دهدشت شروع کرد علی‌رغم برخی از کارشکنی‌ها ازجمله تعطیلی سالن اختصاصی ورزش این مربی ولی اراده آهنین این مربی جوان توانست از نونهال دهدشتی نوجوان جهانی بسازد و امروز حماسه از جنس غیرت و شجاعت برای مردمان دیارمان به ارمغان بیاورد.
امروز آوازه نام رضا آذر شب که از دیار بلاد شاپور مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد برخاسته بود در مسابقات رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در ایتالیا طنین‌انداز شد.
حال اینبار نوبت به رضا آذر شب رسید که خود را در تاریخ ثبت نماید و خود را صاحب مدال جهانی نمایید، تا بعد یک دهه تلاش یک‌نفس راحت بکشد و سیمرغ سعادت را بر شانهای مربی بادانش و کاردان خود یعنی جناب آقای سجاد جوشن بنشاند تا این جمله معروف که آیا می‌توان در کویر هم می‌توان گل  پرورش داد عینیت یابد.
به امید حمایت بیشتر مسئولان ورزش کهگیلویه و بویراحمد از مربیان و ورزشکاران جوان

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها