یکشنبه، 02 مرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010502001
سید یعقوب رضوی
علی‌اصغر حسینی نیک مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز: احداث اورژانس جدید بیمارستان مادر در تابستان ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گفت که به دلیل عدم پیگیری مسئولین وقت متوقف شد. م ...
نگاهی اجمالی بر روند اجرایی اورژانس جدید بیمارستان مادر گامی بلند بر فراز درمانی رامهرمز

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، علی‌اصغر حسینی نیک در حاشیه‌ی راه‌اندازی اولیه اورژانس جدید بیمارستان مادر گفت: باتوجه به مراجعه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به اورژانس بیمارستان مادر و کمبود فضایی که کفاف جمعیت سرپایی و بستری این اورژانس را نمی داد، احداث اورژانس جدید بیمارستان مادر در تابستان ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گفت که به دلیل عدم پیگیری مسئولین وقت متوقف شد. مجدداً بعد از وقفه در روند ساخت این پروژه با تلاش وپیگیری‌های حاج ابراهیم متینیان نماینده محترم مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و دعوت دکتر قاسم جان بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان دولت دوازدهم و رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در عصر دوشنبه 9 تیرماه 1399 ادامه روند اجرایی ساخت آن از سر گرفته شد و با آغاز بکار دولت جدید و نگاه ویژه دکتر سرمست رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و پیگیری های مصرانه نماینده محترم شهرستان، این پروژه شتاب بیشتری به خود گرفت و این پروژه عظیم در زمینی به مساحت بیش از ۳۰۰۰ متربع و با زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ به اتمام رسید و مورد بهره برداری اولیه قرار گرفت.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: با آغاز بکار این اورژانس و درمانگاه بزرگ شاهد تحول اساسی در بخش درمان شهرستان رامهرمز هستیم.

 

وی ادامه داد: رعایت اصول و ضوابط فنی و مهندسی در ساخت این اورژانس، فضاها و گردش کار، ارتقاء کیفیت خدمات رسانی، افزایش رضایت مراجعات مردمی برای ما بسیار مهم بود‌.

 

حسینی نیک بیان داشت: این اورژانس دارای بیش از ۴۴ تخت فعال، دو بخش مجزای بستری اورژانس و درمانگاه، اتاق عمل جراحی سرپایی، اتاق ایزوله بیماران، اتاق گچ گیری، اتاق س.پی.آر ، تجهیز تخت ها به مانیتورینگ قلبی و اتصال به منبع اکسیژن ساز جدید بیمارستان می باشد.

 

وی تصریح کرد: در خلال مراحل تأمین و تجهیز این اورژانس، با عنایت رئیس محترم دانشگاه و پیگیری نماینده محترم شهرستان تجهیزات اورژانس جدید بطور تقریبا کامل از وزارت بهداشت و درمان تهیه شده است. همچنین یکدستگاه سی تی اسکن پیشرفته بعنوان سی تی اسکن دوم شهرستان تهیه و آماده نصب و راه اندازی می باشد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز اعتبار کلی ساخت و تجهیز  این اورژانس را بیش از 300 میلیارد ریال برشمرد.

 

علاوه بر تجهیزات اورژانس اقلام مهم دیگری از قبیل انکوباتور اطفال، ماشین بیهوشی، ونتیلاتور و برخی اقلام دیگر نیز جهت تجهیز سایر بخش های بیمار ستان مادر تامین شده است و همچنان تلاش جهت تامین اقلام تجهیزاتی جهت بیمارستان و ارتقاء سطح خدمات درمانی در دستور کار مسئولین استانی و شهرستانی قرار دارد که به محض وصول باستحضار مردم عزیز خواهد رسید. بخشی از تجهیزاتی که جهت راه اندازی اورژانس، درمانگاه و سی تی اسکن این پروژه بزرگ تامین شده، به قرار زیر است؛

۱) اجرای نمای داخلی اتاق سی تی اسکن 
۲) سرب کوبی و روکش استیل سی تی اسکن
۳) نصب‌ درب ها اتومات اورژانس و درمانگاه
۴) اجرای‌ نمای داخلی اتاق رادیولوژی، اتاق کابر، ریکاوری و سالن تصویر‌بردار
۵) نصب و پرده دوزی سالن تحت نظر
۶) خرید اکسیژن ساز و راه اندازی آن
۷) تکمیل راه روی ارتباطی
۸)اجرای پیاده روی دو‌ ساختمان بخش های بستری و اورژانس جدید
۹) اجرای رمپ و سایبان اورژانس
۱۰)اجرای فاضلاب دور اورژانس
۱۱)اجرای فاضلاب اصلی اورژانس
۱۲)اجرای‌لوله های‌برق اصلی اورژانس
۱۳)کابینت اتاق پرستاری و پذیرش
۱۴)احداث جایگاه موقت ژنراتور
۱۵)اجرای لوله های محل عبور برق اصلی اورژانس
۱۶) تجهیز بخش به سیستم سرمایشی اسپیلت
۱۷) آسفالت محوطه اورژانس
۱۸)لوله کشی آب، برق و اکسیژن
۱۹) خرید ژنراتور برق

نظر جدید
پربازدیدها