دوشنبه، 23 خرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010323001
سید یعقوب رضوی
رئیس بیمارستان مادر رامهرمز در اطلاعیه‌ای با هشدار این بیماری تب‌دار خونریزی دهنده که عامل ویروس توسط کَنه منتقل شود، توصیه‌های برای حفظ سلامت شهروندان ارائه کرد
توصیه‌های بهداشتی دکترمحمد نباتی احمدی جهت پیشگیری از عوارض ناشی از بیماری تب کریمه کنگو خطاب به شهروندان خوزستانی

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، یکی از بیماری هایی که در چند روز اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته بیماری تب کریمه کنگو هست که بر خود لازم دانستم در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار مردم عزیز قرار بدهم.

 

دکتر محمد نباتی احمدی گفت: این بیماری یک بیماری تب‌دار خونریزی دهنده هست که عامل آن ویروس هست و توسط کنه منتقل می شود.

 

رئیس بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز اظهار داشت: عفونت در انسان پس از گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست، یا تماس با پوست، لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون و بافت‌های بیمار مبتلا ایجاد می شود؛ خطر انتقال در طی ذبح حیوان وجود دارد، پس از آلودگی یک نفر ، ممکن است سایر افراد در تماس با او نیز در خانواده و اجتماع آلوده شوند. تا کنون در سطح جهان همه گیری هایی از بیماری در سربازها ، اردوگاهها ،یا کسانی که از گوسفند وگاو نگهداری می کنند و کارکنان بیمارستانی ، اتفاق افتاده است.

 

وی در ادامه افزود: علائم بیماری شامل سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی  (بخصوص در پشت پاها)،گیجی ، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور)، حالت تهوع ، استفراغ بدون ارتباط با غذا خوردن، اسهال و درد شکم و کاهش اشتها،خونریزی در مخاطها و پوست بخصوص در قسمت بالای بدن وخونریزی از لثه ، بینی ، استفراغ خونی و خونریزی رحم، مشکلات تنفسی، بزرگی طحال و کبد، وجود خون و پرتئین در ادرار می باشد.

 

در پایان دکتر نباتی احمدی جهت پیشگیری و حفظ سلامت شهروندان خوزستانی از این بیماری رعایت نکات زیر ضروری دانست:

1. ذبح حیوانات را در کشتارگاه انجام شود و مردم باید از گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی استفاده نمایند.

2. توصیه می‌شود به مدت 24 ساعت لاشه گوسفند پس از ذبح در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری شده و سپس با پوشیدن دستکش آن را قطعه قطعه کرده و مورد مصرف قرار گیرد.

3. جهت استفاده از جگر می بایست قبل از مصرف آن را حداقل ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری کرد.

 

نظر جدید
پربازدیدها