جمعه، 20 خرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010320001
مهرداد جهان خواه
فتاح:برای استان مبلغ صد میلیارد تومان وام اشتغالزایی قرض‌الحسنه اختصاص یافته که باجه بانک سینا در صورت اختصاص زمین در دیشموک ساخته می شود.
جزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموک

"رهیافت جنوب"مراسم شورای اداری بخش دیشموک با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد،حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی،خاوه‌ای مدیر بنیاد علوی کشور،جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد،فرماندار،امام جمعه و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی در مصلی نماز جمعه دیشموک برگزار شد.

 حجت الاسلام محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار بنیاد علوی در دیشموک گفت: توجهات مدیر بنیاد مستعضفان می تواند سبب تحول ویژه در دیشموک و استان شود.

وی افزود: ابعاد محرومیت در دیشموک عمیق تر از همه نقاط استان است.

موحد ادامه داد: جاده قلعه رئیسی و دیشموک نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معضل آب در دیشموک گفت: مشکل عمده بخش دیشموک ناپایداری آب بوده که در صورت فعال شدن طرح آبرسانی از گندمکار مشکل به صورت کلی برطرف می شود.

وی افزود: عمده راه های روستایی و ارتباطی بخش دیشموک نا ایمن و خاکی بوده که ضروری است تا مشکل راه های ارتباطی بخش دیشموک برطرف شود‌.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: در صورت ایمن سازی راه ارتباطی دیشموک به خوزستان ، این منطقه پیشرفت می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برای رفع مشکلات نیازمند اولویت بندی هستیم که از استاندار و گروه متخصص ایشان در استان خواستار توجه به این مهم هستیم.

فتاح افزود: بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح بزرگ اقتصادی در استان پای کار است که بایستی مسئولان استانی طرح بزرگ تعریف کنند تا سرمایه گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: گاوداری ۲۴۰۰ راسی در یاسوج سرمایه گذاری بنیاد مستعضفان بوده و ایجاد یک گاوداری جدید در منطقه دیشموک و یا چاروسا و یا دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، نیازمند زمین و آب است تا سرمایه گذاری انجام شود.

رئیس بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی با اشاره به افتتاح بنیادعلوی در یکسال گذشته در دیشموک گفت: در این یکسال کارهای خوبی اجرا شده است که بایستی به طرح های دیشموک سرعت و وسعت داده شود.

وی افزود: در سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در دیشموک توسط بنیادعلوی هزینه شده است.

فتاح ادامه داد: در بخش دیشموک ۸۰ میلیارد تومان طرح تعریف شده که پنجاه میلیارد تومان آن در طی این سفر توسط بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی اختصاص می یابد.

رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به سهمیه ۲ هزار واحد مسکن در استان گفت: این مسکن برای مددجویان تحت پوشش و افراد فاقد مسکن است که اگر سهم دیشموک کم است به غیر از این ۲هزار واحد برای بخش دیشموک سهمیه اختصاص ارائه می شود که این مهم نیازمند همکاری مسئولان استانی است.

وی افزود: برای استان مبلغ صد میلیارد تومان وام اشتغالزایی قرض‌الحسنه اختصاص یافته که باجه بانک سینا در صورت اختصاص زمین در دیشموک ساخته می شود.

فتاح ادامه داد: برای اشتغالزایی در دیشموک خارج از سهمیه استانی وام اشتغالزایی تدارک دیده می شود.

رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به کمک به شهرداری دیشموک گفت: برای مبلمان شهری دیشموک نیز اعتباری داده می شود.

وی با اشاره به ساخت کلاس درس در دیشموک افزود: طبق اولویت بندی با همکاری استاندار کهگیلویه وبویراحمد این مهم در شهر دیشموک و روستاهای بزرگ انجام می شود.

فتاح با اشاره به قول احداث یک مرکز درمانی بهداشتی در دیشموک ادامه داد: در صورت تجهیز و همکاری علوم پزشکی استان، ساختمان مرکز بهداشت و درمان در دیشموک ساخته می شود.

رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ساخت هفت خانه عالم در بخش دیشموک را بنیادمستضعفان بر عهده می گیرد تا در کنار ساخت سه خانه عالم فعلی، ۷ خانه عالم جدید نیز ساخته شود.

وی با اشاره به ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی افزود: در این زمینه هم کمک های لازم برای توسعه دیشموک و ساخت این مرکز داده می شود.

امام جمعه دیشموک هم گفت: راه ارتباطی بیش از ۱۵ روستای بخش دیشموک به مدت ۷ ماه از سال قطع و همین امر سبب ترک تحصیل دانش آموزان شده است.

حجت الاسلام راوند با ابراز گلایه از نبود نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشتغالزایی افزود: وام ها سبب اشتغالزایی پایدار نشده، و نیاز است طرح های بزرگ همچون گاوداری توسط بنیاد مستعضفان در دیشموک افتتاح شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به عدم همراهی مسئولان بنیاد مسکن و منابع طبیعی در خصوص ایجاد مسکن روستایی گفت: برای ساخت مسکن روستایی با وجود اختصاص اعتبار برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی از سوی بنیاد علوی، اما همکاری لازم وجود ندارد.

وی با اشاره به غیرفعال بودن طرح های عمرانی و خدماتی آجم و درغک افزود: ساخت پل ارتباطی روستای آجم و سالن ورزشی روستای درغک بیش از چند سال نیمه کاره رها شده است.

راوند با اشاره به ضرورت آموزش در حیطه گیاهان دارویی ادامه داد: در صورت آموزش به مردم می توان منطقه بکر دیشموک را به قطب گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرد‌.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تعریف طرح هایی برای بخش های دیشموک و چاروسا در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: تحول بزرگ در این مناطق در حوزه راه،آب و اشتغال ایجاد می شود.

احمدزاده افزود: برای توسعه مناطق چاروسا و دیشموک به اعتباری بالغ بر هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان
تومان نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: برای توسعه و طرح مطالعاتی گیاهان دارویی به ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

فرماندار کهگیلویه هم با اشاره به پیشرفت کاری مطلوب طرح پاتاوه دهدشت در یکسال گذشته گفت: خوشبختانه این طرح در مراحل پایانی و پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی و اختصاص اعتبار آن در این دولت بوده است.

شهردار دیشموک با اشاره به نیاز مبرم شهرداری گفت: شهرداری دیشموک نیازمند کارخانه سنگ شکن و آسفالت برای توسعه شهر است.

پیروزی افزود: پارک های نیمه تمامی در شهر دیشموک نیازمند تخصیص اعتبار هستند که از ریاست محترم بنیاد مستعضفان خواستار توجه به این مسئله هستیم.

جهانگیر اژدر رئیس اداره آموزش وپرورش دیشموک با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی گفت: به ۹۰ کلاس درس و چند دستگاه اتوبوس در دیشموک برای توسعه علم و دانش نیازمندیم.جزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموکجزئیات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به بخش دیشموک

نظر جدید
پربازدیدها