جمعه، 13 خرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010313002
مهرداد جهان خواه
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک:  امامزاده میرسالار در حوزه عمرانی مظلوم واقع شده که انتظار هست مسئولان استانی برای ایجاد آرامش مردم مشکلات آن را مرتفع کنند ...
گزیده ای از خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

"رهیافت جنوب"

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)، ضرورت توجه به طرح های پاتاوه، تاکید بر شرکت در مراسم ارتحال امام و توسعه زیرساخت های امام زاده میرسالار(ع) از گزیده خطبه های ائمه جمعه استان بود

ضرورت توسعه زیرساخت های بقعه متبرکه امامزاده میرسالار

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل که مسئولان استانی به این امامزاده جهت ایجاد قطب فرهنگی اثرگذار توجه کنند
راوند افزود: امامزاده میرسالار در حوزه عمرانی مظلوم واقع شده که انتظار هست مسئولان استانی برای ایجاد آرامش مردم مشکلات آن را مرتفع کنند.
وی ادامه داد: از اداره اوقاف و امور خیریه خواستار توجه به توسعه امامزاده میرسالار بوده به گونه‌ای که در فصل گرما گرد و خاک و در فصل سرما گل و لای محیط حیاط امامزاده سبب نارضایتی مردم شده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به نعمت گازرسانی به روستا‌ها گفت: از اداره گاز خواستار گازرسانی به همه روستا‌ها و تداوم گازرسانی تا قبل از فصل سرما هستیم
وی افزود: تا فصل سرما چهار ماه بیشتر نمانده، ولی هنوز برخی از روستا‌های این بخش گازدار نشده اند که تسریع در امر گازرسانی سبب خدمات دهی مطلوب به مردم می‌شود.
راوند با اشاره به توقیف نفتکش‌های یونانی ادامه داد: این کار در برابر اقدام ناشایست و توقیف نفتکش ایرانی توسط یونانی‌ها بود.
وی افزود: ایران مقتدر با توقیف این دو نفتکش به میزان هشت میلیون بشکه بوده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به فیلم موهن و سخیف عنکبوت مقدس گفت: طبق نظر کارشناسان این فیلم فاقد ارزش‌های فاخر هنری بوده، اما با حمایت صهیونیستی‌ها یکی از هنرمندان این فیلم که دچار مشکل بوده، به عنوان چهره برتر تقدیر و تجلیل می‌شوند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای انحراف نظام گفت: دشمنان اعتراف کردند که نقشه‌های چندساله آنان با سخنرانی دو ساعته مقام معظم رهبری نقش بر آب شد.
وی با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: این قیام خمیر مایه پیشرفت نظام اسلامی با الگوگیری از مکتب عاشورا بوده است.حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های
این هفته چرام گفت: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین‌ترین رده قرار گرفت توسط طراحان و سیاست‌گذاران ماسونی جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی، به مقام اول دست یافت.
وی افزود: مهمترین موضوع در این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح تبلیغی (پوستر فیلم) و تحقیر فرهنگ ایرانی است.
افشار اظهار داشت: در این فیلم قاتل، به‌گونه‌ای تصویر کشیده شده که گویا جنایاتش عمل به دستورات اسلام و ائمه علیهم السلام، است و قبل از آغاز جنایت‌هایش به حرم می‌رود و استمداد می‌کند و بعد از جنایت‌هایش در حرم به شکر‌گزاری می‌پردازد.
وی افزود: سازنده فیلم عملاً تلاش می‌کند مردم ایران را هم خشونت‌طلب و حامی قاتل و جنایتکار جا بزند.
افشار گفت: در زندگی امام اصلیترین نکته، توجه به خدا و کمک خواستن از اوست. خصوصیاتی که امام (ره) داشتند، هر کدامش کافی بود یک انسان معمولی را، انسانی بزرگ معرفی کند. اراده و قاطعیت و علم و شجاعت و صدق و صراحت و تقوا و ورع، ویژگی‌های بارز امام بودند. اگر هرکدام از این‌ها به تنهایی در یک انسان معمولی دمیده شود، او را تبدیل به یک آدم بزرگ می‌کند.

مسئولان به وعده های خود برای تکمیل طرح های زیربنایی پاتاوه عمل کنند

امام‌جمعه شهر پاتاوه در خطبه های نماز این شهر با انتقاد و گلایه از مسئولان ارشداستانی در خصوص خلف وعده وعدم تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی و زیربنایی بخش۳۲۰۰۰هزازنفری پاتاوه گفت:اینجانب بعنوان صدای رسا و سخنگوی مردم این بخش، از استاندار و فرماندار می خواهم که به وظایف قانونی خود در خصوص راه اندازی و تکمیل طرح های زیربنایی عمل کنند. 
حجت الاسلام سیادت در قسمت دیگری از سخنان خود از مردم شهید پرور بخش پاتاوه دعوت کرد که در یادواره بزرگداشت (۷۳) شهیدوالامقام بخش پاتاوه که عصر جمعه ۱۳ خرداد ماه جاری د رمحل پارک ولایت شهر پاتاوه (جنب گلزار مطهر دوشهید گمنام) برگزار می شود شرکت کنند.

وی گفت: مراسم یادمان سی وسومین سالگردرحلت امام خمینی (ره) در شهر پاتاوه برگزار می شود .
امام جمعه یادآورشد:روز یکشنبه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در سال (۴۲) واستقبال از خادمان و پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) ساعت ۹:۳۰صبح در مصلای امام هادی (ع) است.

تاکید امام جمعه شهر سی سخت به شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

امام جمعه شهر سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: مردم و مسئولان باید با اتحاد در مراسم سالگرد ارتحال شرکت کنند و این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند تا دنیا بداند ما همچنان در مسیر امام راحل و راهنمایی‌های آن عزیز سفر کرده، ثابت قدم هستیم.
حجت الاسلام مصباح نژاد بیان کرد: مردم باید به وصیت نامه امام راحل عمل کنند و در مسیر زندگی خود از آن بهره‌مند شوند؛ مسوولان نیز موظف هستند زمینه‌های عمل به این وصیت نامه را در جامعه فراهم کنند.
وی ادامه داد: حوادث تاریخی مهمی، چون ۱۵ خرداد که نقطه شروع نهضت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود باید به نسل‌های آینده منتقل شود و جوانان را با آرمان‌های اصیل انقلاب آشنا کند.
امام جمعه سی سخت افزود: دهه کرامت فرصت تبیین سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه سلام الله علی‌ها است.

تاکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی 

امام جمعه موقت دهدشت تجار احتکارکننده را پیاده نظام آمریکا و انگلیس دانست و گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم مفسدان اقتصادی را جریمه اقتصادی کند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: دستاورد‌های امام در اختیار ماست و باید ابعاد و سیاست‌های شخصیتی امام را برای همه خصوصا نسل جوان تبیین کنیم.
امام جمعه موقت دهدشت گرانی‌های اخیر را یادآور شد و تصریح کرد: برخی از گرانی‌ها به تحریم‌ها بر می‌گردد، علت بیشتر آن خود بازاریان هستند.
وی افزود: زمانی که انگلستان قطعنامه توتون را بست و علما فتوا دادند تجار سرمایه‌های خود را کف خیابان آتش زدند و گفتند ما تبعیت می‌کنیم، اما امروز تجار ما به عنوان پیاده نظام آمریکا و انگلیس جنس مردم را احتکار می‌کنند.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ملت ایران در تمام مشکلات پشتیبان دولت و اسلام هستند گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم مفسدان اقتصادی را جریمه اقتصادی کنند.
انقلاب اسلامی الگویی برای مقابله با ظلم و ستم است

امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: هفته اول ذی القعدهاز ۱۱ خرداد لغایت ۲۰ خرداد به عنوان هفته حج نامگذاری شده است، رسول خدا فرمودند برای مسجدالحرام احترام خاصی قائل بودند.
حجت الاسلام بلادی افزود:  از ۱۶ خرداد لغایت ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نام گرفته است و در آیات و روایات سفارشات زیادی برای حفظ طبیعت، آب، خاک، زمین وسبزه شده است .
خطیب موقت جمعه باشت گفت: ۱۴ خرداد ارتحال جانگداز و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است و بعضی کشور‌ها از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند وباظلم مقابله کردند .

نظر جدید
پربازدیدها