پنج شنبه، 04 فروردین 1401 00:00 کد مقاله : 14010104001
سید یعقوب رضوی
نماینده‌ی مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به همراه هرمز بهاروند فرماندار، علی بیگدلی بخشدار مرکزی و سیدعباس موسوی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دست ...
عیدانه/ بازدید میدانی حاج ابراهیم متینیان از عمارت صمیمی و دیدار با امام جمعه رامهرمز

 

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، حاج ابراهیم متینیان نماینده‌ی مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به همراه هرمز بهاروند فرماندار، علی بیگدلی بخشدار مرکزی و سیدعباس موسوی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از عمارت صمیمی بازدیدی بعمل آوردند و با حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز دیدار عیدانه و به گفت‌وگو پرداختند.

 

پی‌نوشت: عمارت صمیمی (باغ صمیمی) یا باغ امیر سپهدار از باغ‌های سکونتی _حکومتی دوره قاجار است که به عنوان حاکم‌نشین شهرستان رامهرمز استفاده می‌شد، و متاًثر از باغ‌های فرنگی ساخته شده‌است. این باغ شامل عمارت اندرونی است.

 

عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده‌است.

عمارت اندرونی که همان کوشک میانی می‌باشد در دو اشکوب همکف و زیر زمین بنا شده‌است و محل کارهای حکومتی و دفتر ی بود، در دوران پهلوی این کوشک محل زندگی صاحب وقت باغ اختصاص داشت.

طبقه همکف شامل سرسرا، چهار اتاق و یک سفره خانه است دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق و تویزه می‌باشد. زیر زمین آن شامل دو اتاق و یک سرسرا است. این بنا دارای خیشخال و بار گیر نیز می‌باشد. این بنا به شهاره ثبت ۹۹۵۶ در سال ۱۲/۶/۱۳۸۰در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

نظر جدید
پربازدیدها