یکشنبه، 22 اسفند 1400 00:00 کد مقاله : 14001222002
سیروس بزمی
مطالبات صنفی خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد از سید علی احمدزاده/از بهره برداری ساختمان خانه مطبوعات تا پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی

 نشست اصحاب رسانه با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب؛ سید داود موسوی منش مدیر خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد ،ضمن تقدیر و تشکراز حضور سید علی احمد زاده در این نشست و تبریک به جهت انتخاب سید علی محمد دانشی ، پیشکسوت فعال عرصه خبر ورسانه به عنوان مشاور عالی استاندار گفت؛ امیدوارم موارد و مطالبی که در این جلسه در حوزه خانه مطبوعات مطرح می‌شود منتج به نتیجه شود.
مدیر خانه مطبوعات افزود؛ استاندار کهکیلویه بویر احمد روز جمعه در بازدید میدانی بخش دیشموک از محرومیت آن منطقه متاثر شدند ،درد، غم ، اندوه ، فقر و مظلومیت دیشموک باعث شد که استاندار استان جلوی لنز دوربین خبرنگاران اشک بریزد و و همه ما می دانیم درد مناطق محروم استان ، درد نان است ، درد و نان را از هر طرف بنویسیم بخوانیم هم درد است وهم نان و سرازیر شدن این اشک در بخش دیشموک، اشک خدمت است و امیدواریم مدیران استان بتوانند با عملی نمودن قول ها و وعده ها ، نتیجه این اشک ، در پایان سال ۱۴۰۱ لبخند اهالی منطقه دیشموک باشد.
سید داوود موسوی منش گفت ؛ علاوه بر حوزه جغرافیایی دیشموک در این استان دیشموک دیگری وجود دارد وآن هم خبرنگاران و خانه مطبوعات استان است و درد این صنف هم درد نان است ،صنفی که همراه و همگام مدیران و حتی فراتر از آن جهت اطلاع رسانی و بیان مشکلات ومعضلات وتوسعه استان شبانه روز در حال تلاشند و به اندک توجهی قانع.
موسوی منش گفت؛ تکمیل و تجهیز خانه مطبوعات یکی از مطالبات اصلی این صنف می باشد و امیدواریم با درایت استاندار استان ،در نیمه اول سال جدید به بهره برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد ، تعدد رسانه در استان باعث شده که نگاه متفاوتی هم از باب فرصت و هم تهدید به رسانه ها باشد ،ولی ظرفیت رسانه برای استان یک فرصت هست و اگر نبود رسانه های استان، کسی صدای محرومیت مناطق استان را نمی شنید، کسی صدای فقر و مظلومیت دیشموک، زیلایی و سیلاب کلواررا نمی‌شنید .
عملکرد رسانه های استان در سیل ها، زلزله ها ،آتش سوزی ها، سفر ریاست محترم جمهور و…..خود دلیلی مبرهن هست بر این فرصت، ولی گاهی شاهدانتشار اخباری در استان هستیم که هدف خبرنگار نقد است ولی برداشت مخاطب ، تخریب فرد ،یا سازمانی بوده و می طلبد جهت افزایش سواد رسانه ای خبرنگاران ، متولیان در بحث برگزاری کلاسهای آموزشی همکاری لازم را داشته باشند .
مدیرخانه مطبوعات مطبوعات استان به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت ؛چنانچه هر بانک عامل در استان به ۱۰ نفر از همکاران تسهیلات ۵۰۰میلیون ریالی قرض الحسنه را پرداخت نمایند ،کلیه خبرنگاران استان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی به همکاری ادارات استان جهت اسکان اعضای خانه مطبوعات در استان های همجوار اشاره کرد و گفت ؛تعدادی از ادارات در دیگر استان‌های کشور دارای امکانات رفاهی و اقامتی است و می طلبد استاندار محترم تدبیری اتخاذ نمایند تا  ادارات همکاری لازم با خانه مطبوعات را داشته باشند .
سید داوود موسوی منش به نظام مند کردن و توزیع متمرکز آگهی ها اشاره کرد وگفت ؛ دانشگاه علوم پزشکی ،شرکت توزیع نیروی برق ،دانشگاه یاسوج سازمان ورزش و جوانان ،ثبت اسناد استان و جهاد کشاورزی استان تاکنون اگهی های خود را ازطریق سامانه متمرکزفرهنگ و ارشاداسلامی استان بارگذاری نکرده اند وامیدمی رود این دستگاهها جهت رفع شبهه و ابهام  آگهی های خودرا در اختیار ارشاد استان قرار دهند.
این مسئول در بخش دیگری از مطالبات صنفی خانه مطبوعات افزود ؛رسانه های استان فاقد هیچ گونه منبع درآمدی آن هم در استانی که فاقد کارخانه وکارگاههای تولیدی وصنعتی است و بسیاری از خبرنگاران جهت شرکت درجلسات ،با آژانس درون شهری تردد می کنند و حتی در هزینه های  ابتدایی عرصه خبر واطلاع رسانی  وبه روز رسانی سایت های خبری که همان هاست سایت ، مانده اند .لذامی طلبد دستوری عنایت فرمایید سازمان ها نهادها و ادارات ضمن رعایت پیوست فرهنگی ورسانه ای طرح های خود با خانه مطبوعات همکاری نمایند تا بتوانند حداقل بخشی از هزینه های خبرنگاران را پرداخت نماید.
سید داود موسوی منش در پایان به بحث مسکن وبیمه خبرنگاران اشاره کرد وگفت امیدمی رود با رایزنی ونامه نگاری با مسئولان بالادستی، سهمیه ای اختصاصی در طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه وشهرسازی در اختیار خانه مطبوعات استان قرارگیرد و هم چنین در خصوص بیمه خبرنگاران ، با رایزنی واخذ مجوز از سازمان تامین اجتماعی یارانه به خبرنگاران اختصاص داده شود.
بر اساس همین گزارش؛ سید علی احمدزاده در پاسخ به مطالبات صنفی خانه مطبوعات گفت، ان شاءالله با برنامه ریزی و اختصاص  بودجه لازم ،ساختمان خانه مطبوعات در سال آینده به بهره برداری ودر اختیارخبرنگاران قرار خواهد گرفت.
سید علی احمد زاده گفت ، در همین نشست با رایزنی انجام شده با پست بانک استان وصندوق کارآفرینی امید مبلغ دویست میلیون ریال پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خبرنگاران پرداخت می شود ورایزنی لازم جهت سقف پانصد میلیون ریالی انجام خواهد شد.
استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از صحبت های خود ، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی را ملزم به برگزاری دوره های آموزشی ویژه خانه مطلوعات با دعوت از اساتید برتر کشوری نمودوگفت جهت مسکن خبرنگاران رایزنی های لازم جهت اختصاص این سهمیه انجام خواهد شد .
احمد زاده در ادامه گفت ، کلیه ادارات ملزم به رعایت پیوست فرهنگی هستند ومدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی باید حق السهم خود از پیوست فرهنگی بگیرد ودر اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد.
سید علی احمد زاده در پایان به نظام مند نمودن توزیع آگهی ها اشاره کرد وگفت، تمام سازمانها وادارات دولتی ملزم به رعایت این مهم هستند ودرصورت تمرد برخورد خواهدشد.

مطالبات صنفی خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد از سید علی احمدزاده/از بهره برداری ساختمان خانه مطبوعات تا پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالیمطالبات صنفی خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد از سید علی احمدزاده/از بهره برداری ساختمان خانه مطبوعات تا پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالیمطالبات صنفی خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد از سید علی احمدزاده/از بهره برداری ساختمان خانه مطبوعات تا پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالیمطالبات صنفی خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد از سید علی احمدزاده/از بهره برداری ساختمان خانه مطبوعات تا پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی

نظر جدید
پربازدیدها