شنبه، 07 اسفند 1400 00:00 کد مقاله : 14001207002
امین روانان
مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت گفت: تلاش می‌کنیم که با برندسازی درست بتوانیم برنج عنبر بو و محصول استان خوزستان را در سراسر کشور معرفی کنیم. 
برنج عنبر بو خوزستان را در کشور برند می کنیم 

به گزارش رهیافت جنوب ؛ داوود رحمتی مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت اظهار کرد:هلدینگ رحمت تجارت در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع تاسیس شده  و در حال حاضر دارای ۴ فاز فعال است و  هدف از تأسیس این هلدینگ تبدیل کشاورزی معیشتی به کشاورزی قراردادی است که یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و اشتغالزایی پایدار روستایی است.

وی درباره چهار فاز فعال هلدینگ رحمت تجارت گفت: فاز اول آن یک سردخانه ۳ هزار تُنی دو مداره جهت ذخیره سازی محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی و فاز دوم یک سایت سلتینگ سبزی و صیفی جات در جهت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه و حوزه خلیج فارس است که ما مستقیما محصولات شمال خوزستان را به کشور روسیه و حوزه خلیج فارس ارسال می‌کنیم که این امر موجب اشتغالزایی روستایی و هم ارزآوری کشور می‌شود.

رحمتی ادامه داد: فاز سوم هلدینگ رحمت تجارت در حوزه برنج کاری و تولید برنج عنبر بو با برند رحمت است. 

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت بیان کرد: متاسفانه چند سالی است که  بحث شالیکوبی  در استان خوزستان اتفاق افتاده و تولید میشه ،اما برند عنبربو به درستی در کشور  توزیع نشده و استانهای دیگر نمی شناسد و ما داریم تلاش می‌کنیم که با برند سازی درست بتوانیم برنج عنبر بو و محصول استان خوزستان را در سراسر کشور معرفی کنیم. 

وی با اشاره به  فاز چهارم فعال هلدینگ رحمت تجارت  تصریح کرد: فاز چهارم تولید خوراک دام بر پایه ذرت علوفه ای است و به همین دلیل در نمایشگاه دام و آبزیان شرکت کرده ایم.


رحمتی خاطرنشان کرد: در خصوص خوراک دام ما در حال حاضر کشاورزی قراردادی را در فاز ۴ هلدینگ اجرا می کنیم و حدود چهار هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دزفول و شمال خوزستان در نهایت تحت کشاورزی قراردادی با شرکت ما قرارداد دارند

کرامت رحمتی رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت در خصوص میزان اشتغال زایی در این چهار فاز عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵ نفر نیروی مستقیم و بیمه شده شرکت می باشد و به صورت غیر مستقیم که بالغ بر ۲  هزار و ۵۰۰ نفر تحت اشتغال مجموعه هستند و از بومی های شهرستان دزفول ، شوش و اندیمشک و افرادی که با مهارت باشند استفاده کرده ایم.

وی با اشاره به چالش های که پیش روی بخش خصوصی است افزود: بحث مجوزات که میخواهیم بگیریم و اداراتی که باید بیشترین تعاملات را با همه بخشهای خصوصی داشته باشند و بحث سرمایه در گردش هایی که الان تمام بخشهای خصوصی مخصوصاً شرکت ما که با صنایع تبدیل کشاورزی وارد شدیم و همیشه در حال خرید از کشاورزان می باشیم.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت گفت: صادرات ما به کشورهای روسیه و قطر است، محصولات صیفی جات و سبزیجات را مستقیما به روسیه  صادرات داریم و با شرکت‌های بزرگ مثل مگنت و آشان همکاری می‌کنیم.

رحمتی تصریح کرد: میزان تولید خوراک دام برای ذرت علوفه ای سالی ۹۰ هزار تن ما ظرفیت ذخیره سازی داریم و در حال حاضر ما بزرگترین واحد ذخیره سازی در کل کشور در بحث سیلاژ ذرت علوفه ای و سال ۲۲۰ هزار تن علوفه تازه از مزرعه به نهادهای دامپروری در کل کشور توزیع و تامین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: نمایشگاه قطعاً در بحث بازاریابی محصولات شرکت تاثیر گذار بوده در بحث ارتباطات سازمانی و اداری که ایجاد میشه بین شکست های مختلف سهم قابل توجهی دارد.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت تصریح کرد: تمام دغدغه و فکر ما این است که بتوانیم صنایع تبدیلی کشاورزی را توسعه بدهیم و بتوان یک هایپر کشاورزی شویم.

داوود رحمتی مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت افزود: صنایع تبدیلی حلقه گمشده تولید است شمال استان خوزستان اقتصادش بر کشاورزی که صنایع تبدیلی می تواند کمک بزرگ به کشاورز کند و باید توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی شود.

وی افزود: صنعت  کشاورزی مثل یک شهرک صنعتی خیلی بزرگ میبینم که خودشان مدیریت می کنند و صنایع تبدیلی می‌تواند یک کمک دهنده و شتاب دهنده و هدفمند تر کردن صنعت کشاورزی باشد. 

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت در پایان خاطرنشان کرد: هلدینگ رحمت تجارت یک امتیازی که دارد جوانگرایی است و این خیلی مهم است که ما بابت این موضوع راه کار پیدا کرده ایم که نیروها را جذب کرده مهارت بهشون آموزش میدیم شاخص آموزش پذیری شان را بالا برده و در نهایت استخدام شرکت می کن

نظر جدید
پربازدیدها