دوشنبه، 11 بهمن 1400 00:00 کد مقاله : 14001111001
سید یعقوب رضوی
دکترحبیب حی بر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز: مراجعه 2هزار بیمار مبتلا به کرونا فقط در یک روز! / همه ما در مقابل میهن عزیزمان؛ مسئول هستیم.
دکترمحمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: خطر ٱمیکرون عادی انگاری نشود/ از پیک بیماری نباید ترسید؛ امّا باید از بیمار شدن ترسید و مراقب بود.

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان گفت: اهداف معنوی، آرمانی و کمالات انسانی که در ذهن همه ماست فراهم نمی‌شود مگر اینکه امکانات زمینه‌ای آن فراهم گردد.

 

وی افزود: در استان خوزستان باید همگی دست به دست هم دهیم تا در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

 

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: ما جزئی از بدنه دولت هستیم که مردم از ما انتظار دارند تا شرایط بهداشت و درمان را بهتر پیش ببریم که شما به عنوان اصحاب رسانه می‌توانید مشکلات و پیشنهادات را از دل مردم گرفته و با ایده‌ها و خلاقیت‌های خود به ما منتقل کنید تا مجموعا به یک پیشرفت جمعی برسیم.

 

سرمست تصریح کرد: استان خوزستان دریچه نفوذ کشور است و باید در این خصوص تعصب داشته باشیم و به عنوان مرزبانان کشور تمام و کمال نقش خود را ایفا کنیم.

 

وی اظهار داشت: استان خوزستان در پاندمی کرونا پا به پای کل کشور در کنترل بیماری حرکت کرده و کل مجموعه دانشگاه در خدمت حوزه بهداشت و درمان بودند و پیک‌های بیماری یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد.

 

سرمست یادآور شد: امیکرون بسیار مسری است و نباید ساده و سهل انگارانه به آن نگاه کرد و با واکسیناسیون، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، تهویه مناسب و استفاده از ماسک می‌توان در کنترل این بیماری موفق بود.

 

سرمست در پایان گفت: اگرچه سیستم بهداشت و درمان در خدمت مردم است ولی این بدان معنا نیست که مردم خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهند، چرا که مشخص نیست بیماری چه پایانی را برای ما رقم بزند.
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-


دکتر حبیب حی بر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : ما در کشوری زندگی می‌کنیم که عزیزانی برای ما جان دادند و سخت‌ترین زجرها را تحمل کردند و حالا دوران پاندمی کرونا دقیقاً به مثابه همان دوران دفاع مقدس است که ما نیز باید از جان مایه بگذاریم.

 

سرپرست معاونت درمان استان تصریح کرد: همه ما در مقابل این مملکت مسئول هستیم و هر کسی در جایگاه خودش باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: من علاوه بر پزشک بودن خود را یک خبرنگار می‌دانم تا همیشه در جایگاهی قرار بگیرم که پاسخگوی مردم باشم.

 

حی بر اظهار داشت: در طول دوران پاندمی کرونا حدود ۸۳ هزار نفر در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند، ۸۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و متاسفانه ۹۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: شرایط امیکرون بحرانی است و آموزش در این زمینه حرف اول را می‌زند، متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از جمله یک ماسک زدن صحیح به صورت درست انجام نمی‌شود که خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای تک تک افراد به بیماری باشد.

حی بر در پایان گفت: از اول بهمن‌ماه تا نهم بهمن‌ماه، ۳ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند که ۲ هزار نفر از آنها در تاریخ نهم مراجعه کردند و این قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد و می‌طلبد که اصحاب رسانه خیلی جدی وارد این موضوع شوند.

 

نظر جدید
پربازدیدها