شنبه، 02 بهمن 1400 00:00 کد مقاله : 14001102006
امین روانان
رئیس جمهور اسبق کشورمان هدف از دین را بروز و ظهور انسانیت در تک تک انسانها دانست و گفت: اکنون وقت آن رسیده است که همه دست به دست هم بدهیم و یک بازگشت بزرگ به حقیقت پیام پ ...
احمدی‌نژاد در دیدار با اسقف اعظم قسطنطنیه: از نظر ما کلیسا و مسجد و کنیسه یکی است

رهیافت جنوب :محمود احمدی نژاد در جریان سفر دو روزه خود به ترکیه، در کلیسای «ارتدوکس فنر روم پاتریک»  استانبول با آقای «بارتولومیو» اسقف اعظم قسطنطنیه دیدار کرد و طی آن گفت: در آرزوی فرارسیدن روزی هستیم که دین، مظهر وحدت بین انسانها باشد و پیروان ادیان گوناگون بتوانند آزادانه و بدون هیچ دغدغه ای با هم مراوده و همکاری کنند.

وی با استقبال از رهبران مذهبی که اندیشه آنها مبتنی بر وحدت و همکاری میان ملت هاست گفت: پیامبران آمدند تا انسان ها را متحد کنند و مرزهای کاذب را از میان آنها بردارند. یکی از بدترین کارهایی که انجام می شود، قتل و کشتار و جنگ به نام دین است. دین دقیقا ضد جنگ و ضد کشتار انسانهاست. همه پیامبران یک پیام بیشتر نداشتند و آن هم دعوت به صلح و دوستی است.

احمدی‌نژاد مدعیان پیروی از پیامبران را عامل بروز بسیاری از مشکلات امروز بشر دانست و گفت: برخی از پیروان به جای دعوت انسانها به پیامبران، آنها را به سوی خود فرا می خوانند. شیطان از طریق پیروان، پیام پیامبران را کاملا علیه حقیقت آن پیام به کار می برد، تا آنجا که پیام صلح پیامبران را به پیامی برای جنگ تبدیل می کند و متاسفانه تحت تاثیر این تلاش شیطان، صحنه های زشتی در طول تاریخ شکل گرفته است.

وی از تلاش برخی جریانها برای ایجاد جنگ مذهبی در جهان اظهار تاسف کرد و افزود: ما قادر به حل مسائل تاریخی و رسیدن به وحدت در قضاوت راجع به تاریخ نیستیم، اما می توانیم برپایه خواست پیامبران الهی یک جامعه سعادتمند بسازیم که در آن، همه انسانها آزاد و عزیز باشند. ما وظیفه داریم اهتمام خود را در این جهت به کار بندیم و یک اتحاد جهانی را بوجود آوریم.

احمدی نژاد هدف از دین را بروز و ظهور انسانیت در تک تک انسانها دانست و گفت: اکنون وقت آن رسیده است که همه دست به دست هم بدهیم و یک بازگشت بزرگ به حقیقت پیام پیامبران الهی یعنی صلح و دوستی و برادری داشته باشیم. از نظر ما کلیسا و مسجد و کنیسه یکی است. یعنی جایی است که خدا پرستیده می شود و اثر پرستش خدا در زندگی نیز دوستی بین انسان ها برپایه مهربانی و عدالت است.

در این دیدار اسقف بارتولومیو  طی سخنانی از دکتر احمدی نژاد به سبب حضور در کلیسای فنر روم پاتریک تشکر کرد و گفت: ما در مقاطع مختلفی شاهد وقوع حوادث تلخی از جمله بهره کشی از انسان تحت لوای ادیان بوده ایم و از این بابت متاسفیم و من چنین رفتاری را در محافل مختلف محکوم کرده ام.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با آموزش نسل جوان و تشویق گفت و گوی ادیان بتوان اقدام موثری را در جهت وحدت میان ملت ها به انجام رساند.

نظر جدید
پربازدیدها