یکشنبه، 26 دی 1400 00:00 کد مقاله : 14001026002
امین روانان
دکتر سجادی مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان به دعوت سهراب گیلانی به شهرستان گتوند سفر کرد
سفر مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان به شهرستان گتوند

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب : در این دیدار که در اداره منابع طبیعی شهرستان گتوند برگزار گردید  مشکلات و دغدغه های شهرستان گتوند مطرح و دکتر سجادی جهت رفع آنها قول همکاری دادند.

 در این جلسه حسین اسدی پور فرماندار  شهرستان گتوند با اشاره به مشکلات اشتغال شهرستان و بحث مجتمع شهید باغبانی گفت: مجتمع شهید باغبانی با وجود در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰۰هکتار از اراضی شهرستان در زمینه اشتغال هیچ سودی عاید این شهرستان نشده است.

 وی افزود: با توجه به دعوت رییس شورای اسلامی روستای کاظم جمال، و بازدید از فضای ورزشی مورد نظر این روستاجهت اخذ مجوز زمین ورزشی و پارک تفریحی امیدوارم منابع طبیعی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

  خدادادی رییس منابع طبیعی شهرستان گتوند نیز بیان داشت : استفاده از ظرفیت گردشگردی بیشه عقیلی مطالبه مردمی است و محصور کردن بیشه عقیلی جهت جلوگیری از تخریب در حال پیگیری است.

 در ادامه سهراب گیلانی نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند اظهار داشت: بحث اشتغال جوانان در شهرستان گتوند از مهم ترین موضوعات در حال پیگیری است که به دنبال ورود سرمایه گذاران جهت اشتغالزایی جوانان در این شهرستان می باشیم همچنین در بحث تامین زمین مورد نیاز و تعیین تکلیف معارضین، منابع طبیعی استان باید همکاری لازم را داشته باشند.

 ساقی سرمایه گذار بخش خصوصی نیز به بیان مشکلات و موانع  پیش روی جهت ایجاد کارخانه استحصال نمک در منطقه عقیلی اشاره نمود و گفت به ازای هر ۲۰۰۰ تن استخراج نمک ۳ نفر مشغول بکار خواهند شد که در مجموع ۹۰ نفر اشتغال مستقیم می شود و از مسئولان شهرستان خواهان همکاری شد.

سفر مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان به شهرستان گتوند

 در پایان مصوبات جلسه به شرح ذیل بیان شد:

 🔻تامین اعتبار از محل متفرقه برای احداث بند عقیلی

 🔻در اولویت ویژه قرار دادن تخصیص زمین به کارخانه استحصال نمک و صدور مجوزات لازم

 🔻 تخصیص یک مجموعه ورزشی به روستای کاظم جمال

 🔻برق رسانی به کیارس
 
🔻تخصیص زمین به کارخانه لاستیک سازی و رفع موانع موجود
 
🔻 حل نمودن مشکل زمین
 کارخانه های فولاد و کاغذ سازی با نگاه مساعد
 
🔻بحث تعارضات زمین در شهرستان گتوند و پلاک هایی که مشمول رفع تداخلات هستند پیگیری و رفع خواهند شد

 🔻 قرارداد های حفاظت قرق و کمک به منابع طبیعی گتوند جهت تامین خودرو و قرق بان(تاکید نماینده شهرستان بر استفاده از نیروهای بومی)

پرهام نصیری-خبرنگار گتوند 

نظر جدید
پربازدیدها