جمعه، 24 دی 1400 08:53 کد خبر : 14001024001
به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب
نویسنده خبر :امین روانان
بزرگترین رخداد توانمند سازی در چابهار با ایجاد نمایشگاههای تخصصی
برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ؛هادی صمد زاده بناب مدیر تجاری سازی وامور بین الملل گروه مکران به خبرنگار ما گفت ؛ برگزاری‌نمایشگاه‌هادر سرتاسر دنیا، محلی برای گردهمایی و مشارکت برندهای مختلف وارائه آخرین دستاوردهای این مجموعه‌هاست. وجود این قبیل از نمایشگاه‌ها از این جهت دارای اهمیت است که باعث مشارکت، همکاری و جذب بازارهای جدید می‌شوند. به ویژه اینکه برگزاری نمایشگاه‌ در سایر کشورها با پتانسیل جذب مشتری و درآمدهای ارزی فوق‌العاده‌ای همراه است.برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

وی گفت؛ شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که بر اثر همه گیری این ویروس به وجود آمده است، بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها را با چالش‌های بزرگی روبرو کرد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها پس از شیوع ویروس با محدودیت های فراوانی روبرو شده است. اما اکنون پس از گذشت نزدیک به 2 سال از این همه‌گیری و گسترش واکسیناسیون عمومی، فضای بی نظیری برای گردهمایی برندها و مجموعه‌های مختلف به وجود آمده است.

گروه مکران  با تجربه برگزاری بالای 200 نمایشگاه در کشور  بنا دارد 4 نمایشگاه تخصصی داخلی تا آخر سال در ایران با موضوعات‌صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته در تاریخ 5 تا 8 بهمن ماه1400

دومین نمایشگاه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و صنایع وابسته همراه  با فرصت های سرمایه گذاری صادراتی و شرکت های دانش بنیان  در تاریخ 13 تا 16 بهمن ماه1400

نمایشگاه مبلمان و لوستر و دکوراسیون داخلی در تاریخ 25 تا 29 بهمن ماه

نمایشگاه تونمندی های تولیدی و صادراتی و فرصتهای سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و ایران در تاریخ 4 تا 6 اسفند 1400 که با حضور تجار و هیت های خارجی  برای هرچه بیشتر توسعه دادن منطقه آزاد چابهار برگزار نماید.

برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

مدیر تجاری سازی وامور بین اللملل اضهار داشت ؛ به دلیل اهمیت صادرات  و ایجاد اشتغال و ارز آوری و توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار و کشور عزیزمان  اقدام به برگزاری دو نمایشگاه خارجی در کشورهای عمان و عراق صرفا برای تولیدات صادراتی و برندهای ایرانی به صورت تخصصی شده است که به شرح زیرمی باشد:

برگزاری اولین نمایشگاه صادراتی و تخصصی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران مسقط- عمان به تاریخ 10 تا14 اسفند 1400

برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی و تخصصی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران کرکوک –عراق 17 تا 21 1400

صمدزاده خاطر نشان کرد؛ با توجه به همکاری های مختلف  بین المللی و همکاری با شرکتهای چند ملیتی و ارتباطات مختلف در قاره ها و کشورهای مختلف جهان این هدف را دنبال میکنم که بتوانیم محصولات غیر نفتی و دانش بنیان را  با تجاری سازی و  کمک و همراهی برندسازی و مشاوره به شرکت ها و شناسایی بازار های جدید یک برنامه ریزی اساسی و پایه ای قبل از  برگزرای نمایشگاه  در کشورمان و همچنین با همکاری تجار و شرکتهای مکمل در عمان و  برگزاری جلسات B2B  و B2C حین نمایشگاه وپیگیری قرار دادهای منعقد شده بعد از نمایشگاه سعی و تلاش کنیم که شرکتهای ایرانی به لحاظ بین المللی توانمندتر شوند. و هدف اصلی ما در گروه مکران و مدیرعامل گروه مکران جناب آقای ناطقی این هست که هرچه در توان داریم بگذاریم تا شرکتها بتوانند به بازارهای مختلف در اروپا و آفریقا به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص کشور عمان رسوخ پیدا کنند و با این کار بتوانیم رسالت خودمان را برای ایجاد اشتغال در کشور  بیشتر از گذشته ایفا کنیم.

برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

 صمدزاده تصریح کرد ؛کشور عمان به لحاظ جغرافیایی و اقتصادی دارای ویژگی‌های منحصربفردی است این ویژگی‌ها باعث شده است که این کشور به یکی از دروازه‌های صادرات و اهداف سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس ،قاره اروپا و افریقا در حال حاضر و آینده بسیار نزدیک تبدیل شود.

همچنین در کشور عراق استان کرکوک به لحاظ تاریخی و موقعیت جغرافیایی و به لحاط  ترانزیت کالا از مرزهای شمالی و از طریق اقلیم کردستان و نظر به جمعیت 3 میلیون نفری و با توجه به تمکن مالی مردم این منطقه به لحاظ داشتن 40 درصد از صادرات نفت کشور عراق از این منطقه و با توجه به اینکه 35 درصد از مردم کرکوک به زبان ترکی صحبت می کنند. این فرصت مناسبی برای تجار ایرانی و تجارآذری زبان کشورمان می باشد که مستقیما و بدون واسطه با آنان مذاکرات تجاری داشته باشند.

امید است با برگزاری این قبیل از نمایشگاه‌ها و رویدادها در خارج از کشور بتوانیم از  محصولات و خدمات با کیفیت ایرانی حمایت کرده و راه ورود به بازارهای بین المللی را هموارتر سازیم.  

برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

مدیر تجاری سازی وامور بین اللملل گروه مکران افزود ؛ نمایشگاه  عمان در دو سالن تخصصی و عمومی،سالن تخصصی شامل: شرکت‌های دانش بنیان،صنایع سبک و پیشرفته وصنایع ساختمانی،سالن عمومی شامل:فرش،مبلمان،لوازم خانگی،لوستر، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی در تاریخ  10 الی 14 اسفند 1400 برابر با2022 1-5 March   در شهر مسقط با حضور تولیدکنندگان برتر کشورمان در عرصه صادرات در زمینه‌های صنعت ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، ریخته گری، معادن، ماشین آلات مربوطه، صنعت برق و انرژی، آب و تاسیسات، صنابع وابسته، به همراه لوازم خانگی، صنایع غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، مبلمان، منسوجات، فرش، کشاورزی، دام وطیور، کیف و کفش، پوشاک،صنایع دستی، گردشگری و صنایع کوچک و بزرگ در راستای افزایش و تقویت صادرات محصولات و خدمات جمهوری اسلامی ایران در محل سایت نمایشگاه بین المللی مسقط در دو سالن مجزا برگزار می‌شود.

برگزاری  نمایشگاه های  تخصصی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

نمایشگاه  عراق در دو سالن تخصصی و عمومی،سالن تخصصی شامل: شرکت‌های دانش بنیان،صنایع سبک و پیشرفته وصنایع ساختمانی،سالن عمومی شامل:فرش،مبلمان،لوازم خانگی،لوستر، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی در تاریخ  17 الی 21 اسفند 1400 برابر با2022 8-12 March   در شهر کرکوک با حضور تولیدکنندگان برتر کشورمان در عرصه صادرات در زمینه‌های صنعت ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، ریخته گری، معادن، ماشین آلات مربوطه، صنعت برق و انرژی، آب و تاسیسات، صنابع وابسته، به همراه لوازم خانگی، صنایع غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، مبلمان، منسوجات، فرش، کشاورزی، دام وطیور، کیف و کفش، پوشاک،صنایع دستی، گردشگری و صنایع کوچک و بزرگ در راستای افزایش و تقویت صادرات محصولات و خدمات جمهوری اسلامی ایران در دو سالن مجزا برگزار می‌شود.

وی گفت؛ از مهم ترین ویژگی‌ها و امکانات برگزاری نمایشگاه عمان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1) حمایت مالی شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری شکوفایی

2) اخذ ویزا، بلیط پرواز چارتر و اسکان با همکاری و راهنمایی گروه برگزار کننده

3) حمل و نقل هوایی (چارترهوایی) و دریایی مختص شرکت کنندگان در نمایشگاه 

4) حضور تعداد زیادی از مترجمان مسلط به زبان عربی، انگلیسی و فارسی

5) دعوتنامه رسمی توسط برگزارکنندگان و غرفه داران به تمامی اتاق های بازرگانی عمان

6) گزارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه الجزیره و رسانه‌های کشور عمان در زمان افتتاحیه و اختتامیه

7) اکران بیش از 20 استند و بیلبورد تبلیغاتی در شهر مسقط

 

نظر جدید

پربازدیدها
پربحث ترین ها