سه شنبه، 14 دی 1400 00:00 کد مقاله : 14001014002
سیروس بزمی
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی از برخورد قاطع دستگاه قضایی این شهرستان با جرائم خشن و تیراندازی‌ها در ۳ سال اخیر خبر داد.
برخورد قاطع با جرایم خشن در بهمئی/ محکومیت ۷۰ نفر به حبس های طولانی و ضربه شلاق، تبعید ۵۰ نفر در دور ترین نقاط کشور در ۳ سال اخیر / هشدار قاطع رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به مخلین نظم و امنیت/ امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، دکتر جاوید ریحانی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در این رابطه گفت: یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی، تامین امنیت و آسایش مردم است

وی همچنین اظهار داشت : در برخورد با مجرمان خشن، اراذل و اوباش و کسانی که تهدیدکنندگان امنیت مردم هستند، نگاه قانونگذار سخت گیرانه و قاطع خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت برخورد جدی با بر هم‌زنندگان امنیت جامعه، گفت : امنیت و آسایش مردم شهرستان بهمئی خط قرمز دستگاه قضا شهرستان است.

ریحانی اظهار داشت: عملکرد موثر تک‌تک قضات و کارکنان دادگستری موجب ارتقای اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و این کار به ارتقای حس امنیت و عدالت در جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ تا کنون در شهرستان بهمئی قریب به ۷۰ نفر به حبس های طولانی مدت و شلاق و از ۵۱ نفر از این ۷۰ نفر به تبعید در دور ترین نقاط کشور  محکوم شدند.

ریحانی ادامه داد:  همین امر موجب گردید شهرستان بهمئی جزء یکی از امن ترین نقاط کشور باشد.

وی بیان داشت: دادگستری شهرستان بهمئی در ادامه نیز کما فی سابق با قاطعیت با جرائمی که موجب سلب امنیت و آسایش مردم می شود برخورد قاطع خواهد کرد.

ریحانی تصریح کرد: چرا که مردم  شهرستان بهمئی مردمی شریف فهیم با اصالت با فرهنگ و شایسته این امنیت هستند‌.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی تشریح کرد: مجموعه دادگستری شهرستان بهمئی علیرغم ورود ۱۸۰پرونده در ماه صرفا در شعبه‌ اول حقوقی و همچنین ورود پیش از حد پرونده های کیفری به دادسرا با اقدام جهادی و شبانه روزی اعم از کارکنان قضایی و اداری در همین ایام موفق به صدور بعضی از آرای پرونده هایی مسن شد که شایسته تقدیر است

ریحانی ادامه داد: ان شاءالله در ادامه نیز با همین اراده و انگیزه در راستای خدمت شایسته به مردم شریف شهرستان بهمئی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: البته دادگستری شهرستان بهمئی در کنار برخورد قاطع با جرائم خشن و مجرمین سابقه دار ؛توسعه فرهنگ صلح و سازش، فراهم نمودن زمینه مناسب و لازم جهت حل و فصل اختلافات ناشی از جرایم اطفال و نوجوانان، بهره مندی از مزایای مصالحه و میانجی گری مبتنی بر عطوفت اسلامی ؛تعیین مجازات مناسب و استفاده از نظام های قانونی  عدالت محور  از جمله مجازات های تعلیقی و مراقبتی و جایگزین حبس و نظام نیمه آزادی و سایر ارفاقات قانونی در تعیین کیفر استفاده نموده که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی اظهار کرد: دستگاه قضایی از وظیفه خطیر پلیس آگاهی کامل دارد و حمایت دستگاه قضایی پشتوانه خوبی برای پلیس در برقراری نظم و امنیت است،  همه ما وظیفه داریم برقراری نظم را سر لوحه امور قرار داده تا با موفقیت در این امر شاهد ارتقای سطح امنیت در شهرستان بهمئی باشیم.

ریحانی، بیان کرد: از جمله شواهد برقراری امنیت برچیده شدن تیراندازی هایی است که در این چند وقت اخیر در میان مردم به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

در پایان رئیس دادگستری شهرستان بهمئی خطاب به تمام مخلین نظم و امنیت که هر گونه اخلال در نظم و امنیت مردم و سلب آسایش از آنها،  خط قرمز دستگاه قضا تلقی شده و به مخلین نظم و امنیت هشدار می‌دهم قطعا با این اقدام ها آنها با برخورد قاطع دستگاه قضا رو به رو می شوند و دیگر در این شهرستان جایگاهی ندارند.

نظر جدید
پربازدیدها