سه شنبه، 14 دی 1400 00:00 کد مقاله : 14001014001
سیروس بزمی
پیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویر

 به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب،جهانگیر آشنا مسئول گروه جهادی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی گفت:در سالروز شهادت شهید سلیمانی گروه جهادی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی با حضور دربین اقشار مختلف مردم به کمپین  مکتب حاج قاسم سلیمانی پیوستند.

پس از شهادت سردار رشید اسلام تا کنون؛ نویسندگان مطالب بسیاری در وصف ویژگی‌های مختلف شخصیتی و ابعاد دیگر این شهید بزرگوار به رشته تحریر درآورده‌اند؛ اما چهره و شخصیت سیاسی حاج قاسم سلیمانی آن‌طور که شایسته بوده، تبیین و بررسی نشده است. 

ولایت، عقلانیت و مقاومت؛ سه عنصر بنیادی مکتب سیاسی حاج قاسم هستند که چراغ راه سیاست ورزان و علاقه مندان به مکتب شهید سلیمانی باشند

باور به توحید و به دنبال آن پذیرش ولایت رسول اکرم و ائمه علیهم‌السلام و در نهایت اعتقاد به، ولی فقیه اولین عنصر مکتب سیاسی حاج قاسم است که در رفتار و منش سیاسی او تحت عنوان عقلانیت (در حوزه سیاست داخلی) و  مقاومت (در حوزه سیاست خارجی) نمود پیدا می‌کند. زندگی مجاهدانه سردار حاج قاسم سلیمانی مملو و مشحون از این سه عنصر است؛ «ولایت» در جای جای تصمیمات ایشان تأثیر گذاشته به گونه‌ای که حتی یک لحظه نیز بر خلاف خواست و منویات امامین انقلاب اسلامی عمل نکردند.


اما بروز عقلانیت سیاسی در صحنه داخلی کشور، مهم‌ترین مشخصه این شهید عزیز است. هدف غایی حاج قاسم سلیمانی، اعتلای ایران اسلامی بود و در راه رسیدن به این هدف با تمامی جریان‌های سیاسی تعامل داشت. به عبارت دیگر در دستگاه محاسباتی حاج قاسم سلیمانی اصالت با منافع ملت مسلمان بود و برای تحقق این منافع از ظرفیت تمامی جریان‌های سیاسی استفاده کرد و تمامی همت بلندش را در راه کاهش تنش میان جریان‌ها و ایجاد فهم مشترک از مفاهیم ملی و اسلامی؛ آن هم در صحنه عمل صرف کرد.

اقدامات منطقه‌ای حاج قاسم بیش از دیگر جنبه‌های شخصیتی ایشان برای ملت ایران قابل درک و فهم است؛ چه این که در طول حیات با برکت خود به واسطه نبوغ فکری و نظامی و هم‌چنین مجاهدت مؤمنانه، به عنوان مرجع و فرمانده عملیاتی میدان مبارزه با استکبار جهانی و منطقه‌ای شناخته شد. مقاومت مهم‌ترین عنصر شخصیتی ایشان است که آن را از مکتب پیر و مراد خود یعنی امام راحل به ارث برده است.

مجموعه این عناصر نشان می‌دهد که سردار سلیمانی در مشی سیاسی و عملی شاگرد امام راحل بود؛ همان‌طور که رهبری فرمودند: «اهل حزب و جناح و مانند این‌ها نبود، لکن به شدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ این را بعضی‌ها سعی نکنند کم‌رنگ کنند، این واقعیت او است؛ ذوب در انقلاب بود، انقلابی گری خطّ قرمز او بود.

خبرنگار: داوود طلوعی مطلق

 

پیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویرپیوستن مردم شهرستان بهمئی به کمپین مکتب حاج قاسم سلیمانی + تصاویر

نظر جدید
پربازدیدها