جمعه، 12 آذر 1400 00:00 کد مقاله : 14000912001
مهرداد جهان خواه
امروز هیچ چیز به اندازه وحدت ، همدلی و مشارکت به دیشموک کمک نمی کند. فرزندان و جوانان خود را حمایت کنید ما حصل این همه خود زنی در استان و بخش چیزی جز پاشیدن تخم تفرقه ...
آقای‌استاندار؛تکلیف مدیران دو نبش را مشخص کنید

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب،به مناسبت روزدانشجو؛آقای حکمت اردشیری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهردیشموک بود.آقای اردشیری ضمن  تبریک روز دانشجو،گفت:انقلاب اسلامی ایران را یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین رخدادهایی بود که به رهبری امام راحل در جهان مدرن رخ داد. انقلابی که به گواه سیاسیون و صاحب نظران دنیا مردمی ترین انقلاب قرون اخیر است. و امروز به تعبیر حضرت آقا در یک پیچ عظیم تاریخی هستیم ، جایی که همه ارکان نظام اسلامی باید هشیارانه عمل کنند.آقای اردشیری یادآورشد:هر چند انقلابی که با خون هزاران شهید صورت گرفت بعد از گذشت بیش از چهل سال اندر خم تشکیل یک دولت از بن دندان اسلامی مانده ایم.
امروز مردم از خیلی مسائل نگرانند و با وجود تلاش های جریان ضد انقلاب و فشار های شدید اقتصادی ، همواره پای نظام و انقلاب مانده اند.
انقلابی که متعلق به مستضعفین بوده اما متاسفانه امکانات کشور برای همه اقشار و نقاط کشور عادلانه توزیع نشده و می بینیم که درصد بالایی از جامعه زیر خط فقر هستند.
وی خاطرنشان کردکه در نظام اسلامی که بر پایه عدل و قسط بنا شده، چرا یه عده گردن کلفت چپاول گرانه و غارتگرانه انقلاب را مصادره کردند. انگار نه انگار که این انقلاب متعلق  به مستضعفان و محرومان است.
همین محرومانی که تمام قد پای آرمان های نظام خود ماندند. گواه این این مسئله حضور حداکثری کوخ نشینان و مشارکت حداقلی کاخ نشینان در سرنوشت و مقاطع حساس کشور است.گمشده امروز نظام اسلامی عدالت است! 
امروز نیاز اساسی مملکت حضور مدیران اثربخش ، انقلابی ، جوان ، معتقد و متعهد به اسلام است.
اما می بینیم که یه عده راه اندازی دعوای چپ و راست و جناح بازی امان مردم را بریدند.
از زرگری بودن این دعواها همین بس که مدیرانی در دولت قبل تمام تلاششان را کردند تا دولت فعلی روی کار نیاد اما امروز به آب و آتش می زنند تا بر مسند قدرت باقی بمانند.
آقای استاندار سریعتر تکلیف مدیران دونبش را مشخص کنید. استان معطل سردرگمی مدیران کل و شهرستانی مانده و مردم دارند به علت بی انگیزگی مدیران دولت قبل آسیب می بینند.
متاسفانه در استان نگاه قومیتی و کم توجهی به بخش دیشموک معظلات فرهنگی و زیرساختی فراوانی به وجود آورده است. 
 صدا و سیمای استان با یک چشم به مناطق استان نگاه نمی کند. دیشموک کمتر دیده می شود در حالی که از کم برخوردارترین مناطق کشور هست.
 به جوانان ، نخبگان و فرزندان این منطقه کمترین توجه می شود در حالی که شهید موسی نوروزی   نشان داد که جوانان برومند این منطقه چگونه حماسه می آفرینند
در حالی که ما از کمترین نیروی انسانی در مدیریت استان برخورداریم. آیا این نگاه قومیتی نیست؟
 سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای فصل کار را با سومدیریت و بهانه های متعدد از دست داده و حالا هم که فصل بارش اجازه کار نمی دهد یک پروژه یک ماهه گاهی تا یک یا چندسال معطل می کنند. راه دسترسی برخی روستاها با اولین بارش قطع می شود.
 با روی کار آمدن دولت جدید بارقه های امید در دل مردم روشن شد و حالا دولت موظف به اجرای وعده ها خود در رفع محرومیت می باشد و اگر چنین نباشد دولت کارآمدی نخواهد بود.
 از جمله راههای برون رفت دیشموک از وضعیت کنونی راه اندازی معدن نیترات و پمپاژ رود سمه است اما به زحمت می توانیم در لیراب و رودسمه یک لامپ۲۲۰ ولت روشن کنیم با کدام زیرساخت انرژی می توانیم معدن و پمپاژ را راه اندازی کنیم.
طول خط فیدر  برق دیشموک یکی از طولانی ترین خطوط کشوره که با یک رعد و برق ده ها هزار مشترک بی برق می شوند. در حالی که شرکت مخابرات با علم به این موضوع که برق دیشموک  پایدار نیست الزامات پدافندی را در احداث سایت ها در نظر نگرفتند و با قطع برق  خطوط تلفن نیز قطع می شوند که مردم از وضعیت بسیار ناراضی و نگرانند.
 پروژه انتقال آب شرب شهر دیشموک همچنان به علت مشکل پروانه حفر چاه توسط منابع آب بلاتکلیف مانده است.
 سرعت انتقال گاز به شهر دیشموک یک اتفاق مثال زدنی بوده است اما زاگرس زیبا و سرسبز به علت سرعت کند گازرسانی به مناطق روستایی شدیدا در خطر است.
 آموزش و پرورش فکری به حال دختران جامانده از تحصیل در روستاها بکند و جلوگیری کنه از مشکلات احتمالی پیش روی آنها.
 برخی آداب و رسوم این منطقه به مرور زمان ماهیت خود را از دست داده و امروز به یک آسیب و هزینه برای مردم تبدیل شده است.
خروجی برگزاری این همه مراسم پرزرق و برق چیزی جز خسارت به فرهنگ و اقتصاد خانواده و جامعه نیست.
 امروز هیچ چیز به اندازه وحدت ، همدلی و مشارکت به دیشموک کمک نمی کند.
فرزندان و جوانان خود را حمایت کنید
ما حصل این همه خود زنی در استان و بخش چیزی جز پاشیدن تخم تفرقه و مهره سوزی نیست.
البته که طومار نویسان افراد بی سواد نیستند. همه یا تحصیل کرده اند یا منسب دار.
آقای استاندار و نماینده محترم مردم جوانان و نخبگان مستعد این منطقه را حمایت کنید.
 آقای استاندار و نماینده محترم مردم دیشموک را یک منطقه عملیاتی ببینید و ماهانه بازدید کنید و پیگیر امور باشید. با تبلیغات رسانه ای گرهی از مشکلات ما باز نخواهد شد.
 رسانه ها صدای مردم باشند نه مبلغ و روابط عمومی ادارات.آقای‌استاندار؛تکلیف مدیران دو نبش را مشخص کنیدآقای‌استاندار؛تکلیف مدیران دو نبش را مشخص کنید

نظر جدید
پربازدیدها