جمعه، 21 آبان 1400 00:00 کد مقاله : 14000821001
امین روانان
بازدید معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب به نقل از دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، امروز ۲۰ آبان ماه سید فرزاد نجات نیا، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

🔹 بازدید و جلسات حاشیه این بازدید با حضور محمد مهدی کربلائی ،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اعضای هیئت مدیره و معاونین این شرکت، و دو تن از مدیران کل وزارت راه و شهر سازی که نجات نیا را همراهی می کردند برگزار شد و در جلسات به گفتگو پیرامون زیرساختها و شناسایی ظرفیت ها ، بررسی توانمندی های موجود در منطقه و چالش های شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) پرداخته شد. 

🔹محمد مهدی کربلائی در ابتدای جلسه تصریح کرد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به غیر از بخش هوانوردی، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی نیز  وجود دارد که هسته پیشران آن فعال شده   و در حال حاضر بخش هوانوردی کمک عمده ای را به منطقه ازاد شهر فرودگاه برای شروع فعالیت ها داشته  است.

🔹وی در ادامه افزود با توجه به مشکلات پیش آمده در دو سال اخیر و شرایط وجود ویروس کرونا که به کاهش پروازها در فرودگاه منجر شد، تلاش کردیم که با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه را برای فعالیت  مناطق آزاد و ویژه فراهم کنیم.

🔹رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) افزود : شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شامل 14000 هکتار اراضی می باشد و این شهر از دسترسی بالایی برخوردار بوده  از جمله خطوط مترو ، راه آهن  و نزدیکی به بزرگراه ها  و علیرغم تمام مشکلات، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی در شهر فرودگاهی داشته‌ایم و امیدواریم با روند پیش‌رو و دارابودن طرح جامع بسیار خوب برای طرحهای توسعه ای که در آن  برای این شهر تبدیل شدن به هاب دوم مسافری و هاب اول  باری  در منطقه هدف‌گذاری شده است با برنامه‌ ریزی های انجام شده و  پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی تحول خوبی در وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری برای این پروژه ملی که می تواند موتور محرک اقتصادی کشور باشد را شاهد باشیم

🔸سید فرزاد نجات نیا، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی پس از استماع چالش های پیش روی توسعه شهر فرودگاهی اظهار داشت عزم ملی برای مانع زدایی از پیش روی طرح‌های توسعه ای شهر فرودگاهی  و  رفع موانع سرمایه گذاری از سیاست های وزارت متبوع است .

🔹وی در ادامه با اشاره به اهمیت دیدن مشکلات از نزدیک و میدانی تا شنیدن آن خاطر نشان کرد تشکیل جلسات مشترک حقوقی با متخصصین حقوقی وزارتخانه می تواند در رفع مسائل این بخش کارگشا باشد.

🔹وی در ادامه با اشاره به اینکه نقطه نظرات اعضا هیئت مدیره و مدیران کل شهر فرودگاهی خدمت مقام عالی وزارت منعکس خواهد شد به تشکیل جلسات دوره ای بخش هوانوردی با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری به منظور رفع مسائل و مشکلات فی مابین شرکتهای این حوزه تاکید کرد.

🔹نجات نیا در ادامه با اشاره به ده اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی ابلاغی مقام عالی وزارت برنامه ریزی و اقدام جهادی در خصوص این اهداف عالی را موجب رفع موانع پیش روی طرحهای توسعه ای شهر فرودگاهی دانست.

🔹معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضا هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به اتفاق از ساختمان گمرک منطقه آزاد، ترمینال یک و  ترمینال سلام بازدید کردند و آقای نجات نیا در گفتگو با ایشان و استماع  گزارش کارشناسان از نزدیک با پیشرفتهای انجام شده، نیازمندیها  و چالش‌های پیش روی طرح های توسعه ای شهر فرودگاهی آشنا شدند و ارائه گزارش بازدید در شورای معاونین برای استحضار وزیر راه و شهرسازی را مزید امتنان دانستند./

نظر جدید
پربازدیدها