جمعه، 14 آبان 1400 00:00 کد مقاله : 14000814001
امین روانان
اولین بیانیه شهردار جدید شهر لیکک

رهیافت جنوب؛ متن بیانیه عباس مشیری شهردار شهر لیکک و جوان ترین شهردار کشور بدین شرح است: 

هوالحکیم

خداوندا ! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت، و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

مردم شریف بهمئی ، ضمن عرض سلام و تشکر مجدد از الطاف و همراهی شما در انتخابات شورای شهر و اعتماد به اینجانب به عنوان فرزند کوچک خود برای خدمت رسانی در شورای شهر ، لازم دانستم در خصوص فرایند انتخاب شهردار نکاتی را با شما عزیزان درمیان بذارم.
همان طور که مستحضرید بعد از انتخابات بلافاصله رایزنی ها جهت انتخاب گزینه شهرداری شروع شده بود ، در جلسه پنج نفره اعضاء و قبل از شروع بکار رسمی شورای شهر، به توافق رسیدیم که شاخص هایی مانند( تحصیلات، پاکدستی،  توان مدیریتی، قدرت چانه زنی و ارتباطات جهت جذب منابع مالی، مقبولیت و...) برای انتخاب شهردار داشته باشیم.
تقریبا پانزده نفر گزینه برای تصدی شهرداری مطرح بود، در ادامه بررسی ها و مذاکرات فردی و بعضاً جمعی شورا ، هیچ کدام از داوطلبان و گزینه های پیشنهادی نظر اکثریت را کسب نکرد و تا روزهای منتهی  به زمان قانونی انتخاب شهردار توافقی صورت نگرفت.
یک روز قبل از شروع بکار رسمی شورا و انتخاب شهردار، پیشنهادی توسط برخی از اعضای محترم شورا به اینجانب مبنی بر پذیرش و قبول مدیریت شهرداری صورت گرفت، البته قبل از آن هم در لابه لای مذاکرات فردی چند بار توسط بعضی از عزیزان پیشنهاد شد اما مخالفت جدی خود را اعلام کردم و نظرم بر این بود که در شورا حضور داشته باشم و بر گزینه مناسبی توافق کنیم برای مدیریت شهرداری، اما نهایتاً روز پایانی با طرح مشکلات فراوان شهرداری و با هدف تسریع در تصمیم گیری و رفع مشکلات نهاد مذکور، همکاران نسبت به اینجانب نظر لطف داشتند و اصرار کردند که پیشنهاد مدیریت شهرداری را بپذیرم.
در بحث قانونی بودن یا غیر قانونی بودن مسئله و شرایط انتخاب شهردار، دو مسئله مطرح بود:
اول اینکه با پیش فرض شورای شهر ، طبق قانون مصوب ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی که مافوق مصوبات هیئت وزیران است مغایرتی وجود نداشت، مسئله دوم با حوزه وزارت کشور مشورت شفاهی صورت گرفت و با در نظر گرفتن شرایط اعلام نظر داشتند که انعطاف در دستورالعمل مصوب ۱۳۹۷ وجود دارد.
شایان ذکر است در صورت اختلاف نظر شورای شهر و حوزه استانداری در مورد صلاحیت گزینه پیشنهادی، و اصرار مجدد شورا بر مصوبه قبلی خود، پرونده بلافاصله به هیئت حل اختلاف استان ارجاع داده میشود.
پرونده شهرداری لیکک در یک فرایند کاملاً قانونی به استناد تبصره ۳ بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و اختیارات شوراها در هیئت حل اختلاف مطرح شد و در مذاکرات آن هیئت محترم با صدور حکم گزینه پیشنهادی شهرداری لیکک موافقت شد.

حال آنکه خداوند بار مسئولیت و توفیق خدمت به مردم عزیز را در عصر انقلاب اسلامی به دوش ما انداخت به تعبیر رهبر حکیم انقلاب و با اشاره به آیه شریف قرآن ( فَخُذْها بِقُوَّة ) با تمام قوت و جدیت در مسیر خدمت به شهروندان عزیز حرکت میکنیم و با رویکرد ضد فساد، در مقابله با بی عدالتی و تبعیض ، با برنامه های عدالت محور و بهره مندی از اصول شهرسازی تا رسیدن به شهر تراز و در شاَن مردم تلاش می کنیم.
 لازم میدانم از همکاری دکتر وحیدی وزیر محترم کشور، اعضای محترم هیئت حل اختلاف استان ( استاندار محترم، نماینده های محترم استان در مجلس شورای اسلامی خاصه حجت الاسلام موحد، مدیر کل محترم دادگستری استان جناب دکتر نگین تاجی ) امام جمعه فهیم و اندیشمند شهرستان، شورای محترم تامین در راَس فرماندار محترم و همکاران دلسوز و دغدغه مندم در شورای شهر که دو بار رای اعتماد به این حقیر دادند نهایت تشکر و قدر دانی را داشته باشم.
در پایان با خدای خود عهد می بندم که با تمام وجود در راه خدمت به مردم عزیز تلاش کنم و فارغ از نگاه های قومی و جناح های سیاسی، بدون هیچ تبعیضی نسبت به شهروندان ، با فعال کردن ظرفیت های مختلف و احیاء سیستم اداری و خدمات رسانی شهرداری، برای رفاه همشهریانم قدم بردارم و خط قرمز خود را رضایت خداوند و منافع عمومی مردم اعلام میدارم.

شایان ذکر است حکم عباس مشیری شهردار جدید شهر لیکک توسط استاندار محترم ابلاغ شد و در روزهای آتی مراسم تکریم شهردار سابق و معارفه شهردار جدید برگزار می شود.

نظر جدید
پربازدیدها