جمعه، 07 آبان 1400 00:00 کد مقاله : 14000807002
سید یعقوب رضوی
با پیگیری‌های جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، حاج ابراهیم متینیان نماینده‌ی مردم شریف رامهرمز و رامشیر و حاج عبدالله ایزدپناه نماینده‌ی مردم شریف باغ‌ملک و ایذه در مجلس شو ...
صلح و پایان نزاع طایفه ای 7 ساله در روستای پتک جلالی خوزستان/نقش پررنگ سردار شاهوار پور ونمایندگان رامهرمز وباغملک در این سازش

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، پنج‌شنبه ۶ آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱ بامداد پس از ۷ سال نزاع خونین بین ۲ طایفه محمدی و محمد موسایی که منجر به کشته شدن، قصاص، مجروحیت و آوارگی چند خانوار‌ها گردید، با پیگیری مسئولان کشوری و لشکری، حاج ابراهیم متینیان نماینده‌ی مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، حاج عبدالله ایزدپناه نماینده‌ی مردم شریف ایذه و باغ‌ملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با فرماندهی سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه استان و حضور معاون قوه قضاییه و طرفین درگیری و اعضای شورای تامین، سادات جلیل القدر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز در قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) خوزستان انجام شد.

 

موضوع با گذشت خانواده مقتولین و پرداخت دیه و بازگشت هر ۲ طایفه به روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک ختم بخیر و با عقد قراردادی که به امضای طرفین و اعضای جلسه شده بود لازم الاجرا گردید.

 

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در این جلسه گفت: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان‌ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب اخروی به همراه دارد.

 

او با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش میسر نمی‌شود، افزود: این منطقه شهدای عزیزی را برای حفظ امنیت و آرامش تقدیم انقلاب کرده است و ما باید راه این شهدا را ادامه دهیم.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه با حضور پرخیر و برکت سادات و بزرگان و امام جمعه و طرفین این کار خداپسندانه انجام گردید و بسیار خوشحال هستیم که این سازش و صلح در روستا برقرار شده است، بیان کرد: این اقدام خوب و انسانی مردم منطقه و به ویژه مردم شهیدپرور روستای پتک جلالی باید به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.

 

نظر جدید
پربازدیدها