پنج شنبه، 29 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000729004
امین روانان
*ویسی به دنبال کسب اولین برد پس از بازگشت به خانه
فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران/نبرد قهرمانان در دیار کارون

رهیافت جنوب؛ به قلم ابراهیم متین‌سیرت؛ جمعه ۳۰ مهرماه دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در حالی در ورزشگاه شهدای فولاد اولین دیدارشان در لیگ بیست و یکم را برگزار می‌کنند‌ که، این دیدار به دلیل حضور تیم مهمان در رقابت‌های نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا، با سه رو تاخیر برگزار می‌شود.

تیم فولاد خوزستان  موفق شد برای اولین بار در فصل گذشته با غلبه بر دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال قهرمان جام حذفی شود و با روحیه‌ای مضاعف لیگ جدید را آغاز کند . این تیم رقابت‌های این فصل را با کادر مدیریتی و فنی بومی و  بکارگیری بازیکنان خوزستانی دنبال می‌کند. عبدالله ویسی در چند سال اخیر ثابت کرده، هرکجا پای گذشته با تیکه بر جوانان و ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر‌پسند نتایج درخشانی کسب کند. اوج هنر ویسی قهرمانی با تیم استقلال خوزستان  بود، جایی که در فصل ۹۵_۹۴  با ۱۵ برد و تنها سه شکست بالاتر از دیگر مدعیان بر صدر جدول تیکه زد.

در طرف دیگر پرسپولیس تهران قهرمان چهار دور لیگ برتر و پای دو دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی گرچه با نتیجه ۳ برصفر مغلوب الهلال عربستان شدند و نتوانستند به دیدار نهایی غرب آسیا راه پیدا کنند، اما همواره ثابت کردند در کسب نتایج درخشان و غلبه بر حریفان تبحر دارند. 
رویارویی تیم‌های اول و ششم فصل قبل از جهاتی حائز اهمیت است. پرسپولیس تهران چندین بازیکن کلیدی فصل قبل از جمله؛ حسین کنعانی و احمد نورالهی که بدون شک بیشترین تاثیر را در موفقیت‌های اخیر را بر عهده داشتند. در آن سوی میدان‌ فولاد خوزستان دو فصل متوالی است که با پنجره بسته مواجه است و نتوانست آن طور که باید و شاید جذب بازیکن داشته باشد. هر چند با پیگیری‌های گرشاسبی مدیرعامل جدید توانستند قفل بسته بودن پنجره شکسته شد‌ اما برای جذب بازیکن در اول فصل کپی دیر بود.

بزرگترین غائب بازی فردا تماشاگران پرشور فولاد خوزستان هستند، جایی که حضورشان به دیدار قهرمانان فصل پیش هیجان دو چندانی می‌بخشید.

دیدار تیم‌های عبدالله ویسی با یحیی گل‌محمدی می‌تواند، تقابل فوتبال ناب جنوب با فوتبال تاکتیکی باشد.
برای آگاه شدن از نتیجه باید تا ساعت ۱۸:۰۰ سی‌ام مهرماه صبر کرد.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها