چهارشنبه، 28 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000728004
سید یعقوب رضوی
دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن انجام موفقیت آمیز نخستین پیوند قلب در خوزستان گفت: با انجام پیوند قلب در بیمارستان گلستان اهواز؛ استا ...
ثبت اولین پیوند قلب در خوزستان به نام بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»؛ دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه حضور و عیادت از بیمار دریافت کننده اولین پیوند قلب در استان خوزستان به همراه دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان، دکتر محمدعلی شیخی سرپرست تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دکتر میثم معزی رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: به یاری خداوند متعال و در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص) با تلاش کادر پزشکی عملیات پیوند قلب در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: با سخاوت و بخشش خانواده «مرحوم محمد تامرادی جوان ۲۷ ساله اهل باغملک» که بعلت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود جان دوباره ای به چهار بیمار بخشیده شد.

 

او در ادامه افزود: قلب ایشان به یک بیمار ۲۸ ساله ساکن شوشتر، کبد ایشان به بیمار ۵۰ ساله ساکن اهواز و دو کلیه ایشان به بیماران ۱۸ و ۳۲ ساله ساکن شهرهای اهواز و آبادان پیوند زده شد. هم اکنون ۴۸ ساعت از انجام پیوندها گذشته و خوشبختانه حال تمامی بیمارانی که اعضا را دریافت کرده اند خوب و پایدار است.

 

دکتر ابول نژادیان در پایان گفت: با تلاش تیم های پیوند قلب، کلیه و کبد دانشگاه تاکنون ۳۹ پیوند در ۶ ماهه نخست امسال در استان خوزستان انجام شده که یک رکورد محسوب می‌شود.

 

دکتر میثم معزی رئیس بیمارستان گلستان اهواز ضمن تبریک و قدردانی این روز تاریخی و درخشان پزشکی حوزه سلامت اذعان کرد: باید تلاش کنیم تا با ارتقا فرهنگ سازی اهدا عضو در استان خوزستان نسبت به نجات جان افراد دچار نارسایی کلیه، کبد و قلب گام‌های مؤثری برداریم و این مهم باعث افزایش کیفیت زندگی بیماران گیرنده عضو خواهد شد. ضمن اینکه صرفه جویی مناسبی در هزینه بری درمان بیماران مزمن و خاصی که بطور مکرر در بیمارستان بستری می‌شوند، صورت خواهد گرفت.

 

دکتر محمدعلی شیخی سرپرست تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه افزود: خوشبختانه روز دوشنبه ۲۶مهرماه اولین عمل جراحی پیوند قلب موفق این استان در بیمارستان گلستان اهواز انجام شده و قلب جوانی ۲۷ ساله که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده با ایثار، بزرگواری و از خودگذشتگی خانواده‌اش به جواب جوان ۲۸ ساله اهدا شد.

شیخی اذعان کرد: بیمار ۲۸ ساله ما که نارسایی قلبی پیشرفته داشته و حدود دو ماهه که در بخش Ccu3 بستری و زمین گیر بودند و با پمپاژ قلب حدوداً ۵% داشته و هیچ امیدی به زندگی نداشته و ما هر روز شاهد بودیم که این بیمار از بین می رود و فوت می‌کند و خوشبختانه پیوند قلب را به خوبی پذیرفته و تحمل کردند و بیمار هم اکنون هوشیار و بیدار و فعالیت روزانه راه افتاده و إن شاءالله بزودی در چند روز آینده ترخیص خواهند شد.

دکتر صادق خلیلیان امروز (۲۸ مهرماه) در حاشیه عیادت از بیمار پیوند قلب که در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد، اظهار کرد: زحمات کادر بهداشت و درمان خوزستان جای قدردانی دارد. خوشبختانه نخستین پیوند موفقیت‌آمیز قلب در بیمارستان گلستان اهواز انجام شده است.

وی افزود: این کار قدمی رو به جلو برای توسعه این فعالیت‌ها در استان خوزستان است تا دیگر، اعضای بیماران مرگ مغزی را به استان‌های دیگر اعزام نکنیم و در خوزستان پیوند قلب که بسیار حیاتی است را انجام دهیم.

خلیلیان بیان کرد: بیمارستان گلستان اهواز یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور است و قطعاً نیازهای متنوعی دارد و باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد تا بهترین استانداردها را داشته باشد. استان خوزستان نیازمند چنین سطحی از خدمات درمانی است و به این منظور بیشترین پشتیبانی را از سایر بیمارستان‌های خوزستان نیز خواهیم داشت.

 

نظر جدید
پربازدیدها