چهارشنبه، 28 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000728003
مهرداد جهان خواه
آتش بار:معاونت سیاسی عامل اصلی در تعیین فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ادارات کل استانداری و حتی دستگاه‌های دیگر است. لذا باید فردی آشنا با ظرفیت‌ها و استعدادهای انسانی ...
خصوصیات  معاونت سیاسی استاندار،ازنظرسعیدآتش بار

"رهیافت‌جنوب"

خصوصیات  معاونت سیاسی استاندار،ازنظرسعیدآتش بار

 معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قائدتاً باید عنصری باشد که؛

 با نظر به همه‌ی جهات و خصوصیات، بتواند درغیاب استاندار، وی را در همه‌ی شئون نمایندگی کند‌. درحقیقت استاندار دوم استان است و
مهمترین انتخاب استاندار.

 گفتمان سیاسی دولت را نمایندگی کند‌. برای این مهم، حتما باید برجستگی عنصر سیاسی در ساختار شخصیتی وی مشهود باشد. مثلا یک‌ فردی دارای تغلب بعد فنی و یا آکادمیک صِرف، مناسب این جایگاه نیست.

 باید قدرت تولید مفهوم و گزاره‌ی سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.

 با خطوط و جریان‌های سیاسی استان و چهره‌ها‌ی شاخص و گفتمان‌های فکری آشنایی عمیق داشته باشد، و آن‌ها نیز وی را بشناسند‌. مواضع فکری و سیاسی مشخص داشته باشد. سابقه‌ی کنشگری سیاسی داشته باشد.

 قدرت اقناع و تبیین و تحلیل بالا داشته باشد.

 دارای توان هضم، و حل و سعه‌ی بالا باشد. از حیث خصوصیات شخصی، صبور و دارای حوصله‌ی شنوندگی بالایی باشد.

 اهل تعاملات، ارتباطات و روابط عمومی بالایی باشد.

 جسارت بالا داشته باشد و در مقاطع خاص و بزنگاه‌های مهم، برای برقراری نظم اجتماعی از دیپلماسی تهدید داخلی”برای خواص” بخوبی استفاده کند و نیز، با مردم مهربان، آرام و صبور رفتار کند.

 بحران‌های امنیتی را با تفکر اجتماعی حل کند.

 خاصیت رهبری تشکیلاتی و سیاسی داشته باشد؛ زیرا باید تشکل‌ها و گرایشات سیاسی همسو با دولت را بتواند همگرا کند و زنده و پویا نگه دارد‌.

 فرد سردمزاج و فاقد سابقه‌ی کار جمعی و تشکیلاتی نمی‌تواند چنین نقشی را عهده‌داری کند.

 معاونت سیاسی عامل اصلی در تعیین فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ادارات کل استانداری و حتی دستگاه‌های دیگر است. لذا باید فردی آشنا با ظرفیت‌ها و استعدادهای انسانی استان و دارای هُنر انتخابگری و گزینش و پایش نیروها باشد.

نظر جدید
پربازدیدها