دوشنبه، 26 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000726001
سید یعقوب رضوی
بازار وعده های واهی برخی مسئولان شهرستانی و استانی همچنان داغ شده، هرگونه وعده توخالی و بدون پشتوانه باعث آسیب کاهش اعتماد عمومی را به دنبال دارد، با مردم خوزستان صادقانه ...
جولان وعده‌های توخالی مسؤولان خوزستان در خلأ قانون! یاوه‌گویی دیگر بس است...

به گزارش «پایگاه خبری رهیافت جنوب»، امروز فهم و شعور سیاسی مردم شریف استان خوزستان در سطح بالایی قرار دارد و می توانند تشخیص دهند که کدام وعده ها و شعارهای مسئولان شهرستانی و استانی ظرفیت عملیاتی داشته و کدام یک قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین لازم است متصدیان امور مربوطه در سر دادن وعده ها و شعارهای دهن پُرکن نظر مردم را جلب نمی کند و به واقعیت های خوزستان نیز توجه داشته باشند.

 

چرا که مردم و رسانه ها هر شعاری را ثبت و ضبط می کنند و قطعاً از یاد نخواهند برد. مردم مطالبه گر خواهند بود و عملکرد مسئولان شهرستانی و استانی را در مقایسه با وعده هایی که داده است خواهند سنجید.

 

مسئولان برای یک بار هم شده برای همیشه مشکلات معیشتی مبتدی مردم خوزستان را برطرف کنند. تابستان گذشته، تابستان سختی و اسفناک و فجایع انسانی خاصه شهادت ضرغام پرست از خدمتگزاران خدوم نیروی انتظامی بوده که سهل انگاری بعضاً تعمدی مسئولان ناکارآمد جان به جهان آفرین رحمانی تسلیم شد، باید مسئولان از هم اکنون برای تابستان آینده در تامین آب آشامیدنی مردم این استان برنامه‌ریزی جدی کنند.

 

استان خوزستان با داشتن جوانانی پاک، نجیب، تحصیل کرده و پرتلاش نیاز است اشتغال آنان با توجه به وجود امکانات و ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی ذخایر عظیم نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع وابسته فراهم و مشکلات این عرصه برطرف شود.

 

یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی استان خوزستان اعتماد مردم است، هرچه سبب افزایش و رویش دیوار بی اعتمادی شود برای استان ما یک آسیب و یک سم مهلک است، حال این موضوع می‌تواند یک وعده توخالی، یک رفتار نامناسب و یا یک سیاست غلط باشد.

 

وعده های مختلف که فاقد پشتوانه باشد چندین پیامد منفی به دنبال خواهد داشت، اولین پیامد منفی تقویت بی اعتمادی مردم نسبت به زمامداران و بی اعتمادی به نظام سیاسی - اجتماعی خواهد بود که این امر موضوع بسیار خطرناکی است، آسیب دیگر کاهش رضایتمندی مردم است، موضوع دیگر این است که احساس مسئولیت نسبت به تعیین سرنوشت در میان مردم کمرنگ می شود چرا که می‌گویند ما که در همه صحنه‌ها حاضر شدیم در انتخابات هم شرکت می کنیم ولی افراد به وعده های مطرح شده عمل نمی‌کنند پس آمدن و یا نیامدن ما پای صندوق های رای چه تفاوتی دارد؟

 

به هر شکل مردم معتقدند برای اینکه در تعیین سرنوشت خودشان نقش آفرین باشند باید این بار امانت را بر دوش یک مسئول توانمند بگذارند، اما اگر این مسئول بخواهد از این حسن اعتماد سوء استفاده کند نه تنها رفتاری کاملا غیراخلاقی است بلکه موجب می شود رغبت مردم به گزینه های آینده هم کاهش پیدا کند و برای مثال بگویند چند گزینه نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا وعده دادند و عمل نکردند پس گزینه های بعدی هم شاید مثل اینها باشند.

 

عملگرا باشید و رستگار بمانید.

 

نظر جدید
پربازدیدها