جمعه، 09 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000709002
مهرداد جهان خواه
اهم صحبت های نماینده جبهه جوانان انقلابی شهرستان بهمئی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، اهم صحبت های نماینده جبهه جوانان انقلابی شهرستان بهمئی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل است:

علی مومن طیبی منش:
مسئولین محترم شهرستان امام جمعه محترم فرماندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهی جوان سپاه شهرستان و سایر مطالبه گران مردمی اهم مشکلات و مسائل شهرستان بهمئی را بیان کردند. از  پیشینه تاریخی و‌میارزاتی ایل بهمئی تا بحث بیمارستان شهرستان و آب سد کوثر، جاده ها، نفت، بیکاری، صنایع تبدیلی و ... توسط مسئولین شهرستان به محضر حضرتعالی عرضه شد. 

برخی از مطالبه های مهم و زیربنایی مثل مسئله آب و برق و بیمارستان به صورت مستند توسط جوانان انقلابی شهرستان مکتوب شده و به حضرتعالی عرضه  شده است. 

اما اینجانب به نمایندگی از جبهه جوانان انقلابی شهرستان بهمئی برخی مسائلی را که به احتمال زیاد  مغفول مانده است را محضر جنابعالی عرض خواهم کرد:

ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید و عرض خیر مقدم و خوش آمد خدمت جنابعالی، از حضور حضرتعالی در شهرستان صمیمانه تشکر می‌کنم. قرار بود امروز دیداری با اقشار مختلف مردم و جوانان و  جامعه نخبگانی داشته باشید ولی متأسفانه این مهم انجام نشده است. پیشنهاد می شود دولت مردمی دکتر رئیسی که متصف به دولت مستضعفین و گام دومی است، هر کجا وارد می شوند اولین نشست و دیدار با مردم انجام شود. و بعد با مسئولین. چرا که مردم پشتوانه ی عظیم و محکم دولت و نظام اصلی هستند و باید در مرتبه ی اول توجه و احترام باشند و نیز  بدون ملاحظه، مشکلات و نقاط ضعف و قوت را بیان خواهند کرد. و بدون شک ضعف ها و قوت ها و مسائل و مشکلات دستگاههای اجرایی و.. در ارتباط با مردم بهتر درک می شود. 

مشکل شهرستان بهمئی تصویب مصوبات نیست. بلکه مشکل شهرستان ما عدم اجرای مصوبات و معطل ماندن پروژه های تصویب شده و رها کردن آنها و فراموش کردن مصوبات است. پروژه آب شرب و کشاورزی شهرستان بهمئی در سال ۸۶ یعنی ۱۴ سال پیش تصویب شده است. 
پروژه ایستگاه ۱۳۲ کیلو ولت برق  شهرستان بهمئی در سال ۸۶ یعنی ۱۴ سال پیش تصویب شده است.
تراکتورسازی و فولاد شهرستان بهمئی حدود ۱۲ سال پیش تصویب شده است.
پروژه احداث بیمارستان شهر لیکک در سال ۹۶ شروع به کار کرده است.
و ده ها مصوبه و پروژه که سالها پیش به تصویب رسیده اند. اما هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسیده اند . برخی کاملا رها شده اند و برخی نیز درصدی اندک انجام شده است. 

بنابراین یکی از مشکلات اساسی شهرستان، عدم اجرای مصوبات و عدم نظارت کارآمد بر اجرای آنهاست. 
از دولت آیت الله رئیسی انتظار است این مورد را به جد مورد توجه قرار دهد. 

شهرستان بهمئی در گذشته در اطلس فکری برخی مسئولین استان جایگاهی نداشته است. و ظاهراً فراموش کرده اند که شهرستان بهمئی جزئی از استان کهگیلویه و بویراحمد است. 
سالهاست بهمئی طعم تبعیض و بی عدالتی را می چشد و مورد بی مهری قرار می‌گیرد. صد البته خدمات بی نظیر جمهوری اسلامی قابل انکار نیست. 
اما مشکلات حل نشده ی شهرستان و عمق محرومیت آن و مقایسه آن با سایر شهرستانها که حتی قدمت کمتری دارند و منابع طبیعی و انسانی کمتری دارند، نشان از شدت تبعیض و بی عدالتی و عدم توجه برخی مسئولین استانی است. 

 یکی دیگر از معضلات اساسی شهرستان، چنبره زدن باندهای قدرت و ثروت و نفوذ بر استان است. این گروهها اساسا اعتقادی به شایسته سالاری و ملاک‌های درست مدیریتی ندارند. و اغلب اعتقادی به جوانان مومن و کارآمد انقلابی  ندارند. واقعیت آن است که از علل اصلی عقب ماندگی استان همین جریانات سهم خواه منفعت طلب می باشد. 

شهرستان بهمئی در کنار منابع طبیعی و خدادادی از نیروی انسانی بی نظیری بخصوص جوانان کارآمد و انقلابی، برخوردار است که متأسفانه در مدیرت استان مورد بی مهری قرار گرفته اند. 
دولت سیزدهم باید مراقب این جریانات باشد و زمینه ظهور و بروز جوانان گام دومی و افراد شایسته و توان مند را فراهم کند.
 
مباحث مهم دیگری نیز برای عرضه خدمت جنابعالی به عنوان نماینده دولت سیزدهم وجود داشت اما به خاطر ذیق وقت به صورت مکتوب تقدیم خواهد شد.

نظر جدید
پربازدیدها