شنبه، 03 مهر 1400 00:00 کد مقاله : 14000703002
سیروس بزمی
برخورد قاطع و سریع دادستان شهرستان بهمئی با حاملان و استفاده کنندگان سلاح در مراسمات تشییع و عروسی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، عبدالله حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی از برخورد قاطع با حاملان سلاح و بازداشت چهار نفر از افرادی که در مراسم تشییع اقدام به تیر اندازی کردند در این شهرستان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی گفت: چهار نفر از افرادی که در یک مراسم تشییع جنازه با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند و سلاح آنان کشف و ضبط گردید وپرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال گردید.

عبدالله حبیبی منش افزود: تیر اندازی در مراسم عزا و عروسی جرم است وبا عاملان برخورد قانونی و حداکثری می شود.

دادستان شهرستان بهمئی با بیان اینکه حمل سلاح و تیراندازی در مراسم عزا و عروسی ممنوع است و اضافه کرد: بقیه افرادی که در تشییع جنازه های روزهای اخیر اقدام به تیر اندازی کرده به زودی شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی را موجب ناامنی و ارائه چهره زشت و ناپسند از مردم و استان دانست و گفت: در سنوات قبل و روزهای اخیر به دلیل رواج این فرهنگ غلط، عده ایی از افراد جان خود را از دست داده اند.

حبیبی منش افزود: قتل ناشی از این رسم اشتباه و ناپسند باعث بروز اختلاف و درگیری چندین ساله بین طوایف و حتی اقوام شده است.از مردم شهرستان و متنفذین محلی خواستاریم که با این پدیده شوم و ناپسند مبارزه کنند و سعی بر برچیدن این رسم نابهنجار کنند.

وی در پایان گفت: اغماضی در برخورد با افرادی که مرتکب جرائم خشن در شهرستان می‌شوند نخواهیم داشت.ضمنا قبل از اقدام متهمان در مراسم تشییع از طرف دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان جهت جلوگیری از این حرکات نامتعارف و غیرقانونی تذکرات لازم داده شده بود.

لازم است در پایان از زحمات بازپرس محترم دادسرای بهمئی و همکاران محترم انتظامی جهت اقدام بموقع و سریع تشکر نماییم.

نظر جدید
پربازدیدها