چهارشنبه، 24 شهریور 1400 00:00 کد مقاله : 14000624001
امین روانان
اشتغال پایدار ضامن امنیت استان است، فولاد اکسین حلقه نهایی زنجیره فولاد خوزستان است

پایگاه خبری رهیافت جنوب؛ عبداله ایزدپناه نمانده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ورئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، از پیگیری مسائل و مشکلات مردم نجیب خوزستان در بالاترین سطح خبر داد و افزود: مهم‌ترین وظیفه‌ی نماینده مجلس شناسایی، پیگیری و چاره‌اندیشی مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه است. خوزستان در سالهای اخیر با بی‌مهری‌های بسیاری از سوی دولت‌مردان روبرو بود. کم‌آبی، ریزگردها، آب‌گرفتی معابر و از همه مهم‌تر بیکاری مواردی بودند که خوزستان با دارا بودن منابع سرشار با آن دست به گریبان بود. خوشبختانه دولت سیزدهم با انتصاب استاندار ویژه عزمش را برای پایان دادن به مشکلات استان جزم کرده است.


عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس اشتغال پایدار را ضامن امنیت استان خوزستان دانست و افزود: بیکاری به تنهایی عامل پیامدهای منفی مانند: فقر، اعتیاد، گسست خانواده و بزه اجتماعی است. متاسفانه استان خوستان با وجود منابع سرشار و کارخانجات فعال هنوز هم در میان استان‌های دارای بیشترین نیروی جویای کار است. نفت، پتروشیمی، نورد و فولاد در شرهای مختلف استان فعالیت دارند، که هر کدام می‌توانند تعدادی از جوانان را مشغول به کار کنند. تاکید نمایندگان و مدیران استان بر استفاده مطلوب و جذب جوانان مستعد استان در طرح‌های توسعه با در نظر گرفتن اولویت بومی بودن است.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گریزی هم به بحث تملک سهام فولاد اکسین از سوی فولاد خوزستان زد و اظهار داشت: فولاد اکسین حلقه‌ی نهایی زنجیره فولاد است. از طرفی مجاورت این شرکت با فولاد خوزستان می‌تواند علاوه بر تامین مواد مورد نیار، به یکپارچگی زنجیره فولاد در استان منجر شود. پیگیری واگذاری سهام فولاد اکسین به فولاد خوزستان به صورت قانونی در دستور کار مجمع نمایندگان خوزستان قرار دارد و برای حفظ سهام در خوزستان با وزاری مربوط رایزنی می‌کنیم.


ایزدپناه با تاکید بر حفظ منابع در استان افزود: شرکت‌های صنعتی علاوه بر تولید ثروت ملی و اشتغال پایدار،می‌بایست منابع و گردش مالی را در استان حفظ کنند‌. گردش مالی ناشی از حفظ منابع مالی می تواند در تامین اندوخته‌های بانک‌های استان به منظور پراخت وام‌های کم‌بهره به متقاضیان کمک شایانی کند.

نظر جدید
پربازدیدها